نمایشگاه صنایع دستی مددجویان کمیته امدادامام خمینی (ره) با حضور حجت اباسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه ،فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان آیین غبار روبی مزارمطهر شهدای ماهنشان بمناسبت ایام مبارک دهه فجر برگزارشد.مراسم غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهرشهدای شهرستان ماهنشان باحضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعهشهرستان،فرماندار ،نیروهای نظامی وانتظامی ،مسئولین ادارات ،دانش آموزان بسیجی،خانواده های شهدا،دانشجویان و اساتیددانشگاه های ماهنشان ، در گلزارشهدای ماهنشان در ششمین روزاز زمستان بهمن ماه سال جاری به پاس گرامیداشت دهه مبارک فجر وتجدیدمیثاق باآرمان های امام وشهدا برگزارشد.دراین مراسم حجت الاسلام زاهدی پورامام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به دهه مبارک فجر و تعظیم به پرچ های خود گفت: شهدا پرچم دین هستندوخداوندمی فرماید به پرچم های خودومایه ی هویت خود تعظیم کنید چراکه این شهداهستندبه ما شناسنامه وحیثیت داده اندوعاملی که باعث شده به هویت رسیدهمین شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی می باشند.درپایان با اهدای گل ونثار صلوات وفاتحه به روح پاک شهدا به مراسم خاتمه دادند.
به مناسبت ایام ا... دهه فجر حجت الاسلام زاهدی پور در نشست های عقیدتی،سیاسی دانش آموزان متوسطه اول و دوم مدارس پری حضور یافت
ما ده فروع دین داریم که آخرین آن تولی و تبری است تولی یعنی این که انسان به معنای واقعی کلمه دوست باشد بادوستان خدا، انبیاء، ائمه اطهار ودر یک کلمه دین، تبری هم یعنی دشمنی و بیزاری از دشمنان دین، پس اینکه بعضی ها میگویند من با هیچ کس دشمنی ندارم این نشانه نفاق است . در روایات است کسی که دشمن ندارد
حتماً ایمان ندارد و بعد در زیارت عاشورا صد لعن داریم و صد تا سلام ودر آن اول لعن است و به تعبیر آیت الله مصباح و علمای دیگر اگر این لعنتها را نفرستی، لیاقت نداری که سلام دهی، شخصی حضور امیر المؤمنین(ع) آمد وگفت: یا علی جان من هم شما را دوست دارم و هم عثمان را، امیرمؤمنان(ع) فرمود: دوستی با نور وظلمت در یک مکان جا نمیگیرد، برو و یک کدام را انتخاب کن و گرنه ایمان نداری.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: دو چیز متضاد در یک قلب جا نمیگیرد، پس اینکه فلان آدم خوبی است کس با گروه مثبت و فلان کس با گروه منفی این فرد منافق است.
این مطالب را عرض کردم تا یکسری آموزه های دینی که داریم به آن توجه کنیم و دین یعنی چه، دین یعنی این؟و به خاطر این باید بسیاری از مشکلات را تحمل کنیم.
و البته به تعبیر مقام معظم رهبری موقعیتمان، موقعیتمان خیبر است نه موقعیت شعب ابی طالب، موقعیت خیبر چه موقعیتی بود اوج شکوفایی و پیروزی حضرت محمد(ص) بود آن خیبری که شکستش آرزوی دشمان بود، حضرت علی (ع) شکست داد.
در شعب ابی طالب، منتها این شعب ابی طالب بدون خیبر به دست نیامد موقعیت خیبر زمانی اتفاق افتاد که شعب ابی طالب تا رسیدن به خیبر سه سال مشکلات فراوان به گونه ای که یک خرما را مسلمانان نصف میکردند نصف آن را یکی و نصف آن را دیگری خورد.
ما اگر بخواهیم اسلام حفظ شود و مسلمان بمانیم چاره این است اگرچه امروز موقعیتمان شعب ابی طالب نیست و موقعیتمان، موقعیتمان خیبر است، در موقعیت خیبر هم مشکلاتی بود این جور نبود که دشمن نباشد همچنان که امروز است.
انقلاب اسلامی ایران برای چه اتفاق افتاد، البته اگر موقعیت و آرامش اقتصادی، آسایش اقتصادی باشد چه بهتر آرزوست اما به شعارهای انقلاب اسلامی ایران نگاه کنیم آیا شعار اقتصادی میبینید، مارکسیستها نفوذ کرده بودند و شرح نهج البلاغه نوشته مینوشتند و سعی میکردند این انقلاب را اقتصادی تفسیر کنند ولی نوعاً آن شعارهایی که شنیده ایم شعارهای دینی است، استقلال آزادی جمهوری اسلامی وحفظ ولایت و اینها شعارهایی است که موضوع و هدف دینی داشتند.
آیا ما در این انقلاب درمرتبه ای بسیار عالی با آن اهداف رسیده ایم ، مشکلات داریم ماهواره هست ولی ما باید به جامعه نگاه کنیم که چه اندازه پیشرفت کردیم، جوانی که امروزه با استفاده از ابزارها انحرافی مانند گوشی و ماهواره در اختیار دارد اما سالم هم زندگی میکند و این هم نشان از این است مادرآن شعار دینمیمان تاحد زیادی موفق است.
چون آن تفاله هایی که امروزه کار شکنی می کنند و هنوز وابستگی به گذشته دارند حتی بعضی مواقع در بین مسئولین، و امکان غربال گری آنها وجود ندارد پیامبر هم نتوانست آن غربال را انجام دهد.
مصلحت اسلام چه بود آیا ابوسفیان ایمان آورده بود؟خیر،آیا پیامبر ابوسفیان را داخل آن مجموع قرار داد یا نه؟ مصالح کلی ایجاب می کند بعضی موقع ازمصالح جزیی انسان چشم پوشی کند بعضی موقع ایراد می گیرند مجمع چه چیزی است ؟از تشخیص مصلحت نظام اول اسلام وجود داشت ومربوط به نظام نیست .
یک روز حضرت زهرا (س) صدای اذان را شنید و فرمود: علی جان چه شد که کوتاه آمدی تا این که اذان رسید به نام مبارک حضرت محمد (ص)، امیر مؤمنان(ع) فرمود: این اذان را می شنوی حضرت فرمود: بله، فرمود: اگر من بیش از اندازه مقاومت می کردم این نام حتی از موذنه هابرداشته می شود.
دختر مغیره میگوید پدرم را دیدم خیلی ناراحت است و از ناراحتی شب نمیتواند بخوابد، از او پرسیدم چه شده است ؟مغیره گفت: در حضور معاویه نشسته بودم صدای اذان آمد و وقتی به نام پیامبر رسید معاویه گفت:(ادسهو دساً) من نمیگذارم نام این شخص در موذنه ها بیان شود .
مغیره از دوستان معاویه بود و در قضیه سوزاندن در حضرت زهرا (س)شرکت داشت ،معاویه می خواهد دین را از بین ببرد وقتی که مسیر منحرف شد امیر مؤمنان(ع) مجبور شد مقاومت چندانی انجام ندهد چون اگر مقاومت میکرد مسلمان بصیر زیاد نبود و آنها به هدفشان که مضمحل کردن اسلام بود میرسیدند، لذا به حضرت زهرا (س)فرمود: میخواهم این نام در موذنه ها بماند.
بعضی موقع می بینیم که از اسلام فقط اسمش مانده است در زمان طاغوت البته الان چنین نیست بعضی مواقع به خاطر مصلحت به پیش برویم تا اصل کلی اسلام بر زمین ماند .
حکومتی به نام شیعه نبود آمد تا اینکه رسید به انقلاب اسلامی، نقش انقلاب اسلامی ایران این بود که اصل دین است این نبود که ما حرکت اقتصادی انجام می دادیم اقتصاد صددر صد تامین نشد چه کنیم دین را کنار بگذاریم.
بعد ازانقلاب که ما پیشرفت کردیم و محرومان به یک نان و نوایی رسیده اند و آن عکاس فرانسوی نقل میکندآن جواهراتی که شاه و خانواده پهلوی از ایران بردند من ماندم که چگونه آنها را بردند.
یکسری ها فکر میکنند ما اگر انرژی هسته ای را کنار بگذاریم، اسم خودش را میگذارد استاد دانشگاه یک کودک دبستانی هم میداند که دشمنی آمریکا با فقط هسته ای نیست مگرما قبل از سال 76 که افشا نشده بود و قبل از سال70 و چیزی به نام انرژی هسته ای نبود مگر آمریکا با ما دشمن نبود وشاهی که عاشق آمریکا بود به خاطر معالجه خودش هم نمی گذاشتند وارد آمریکا شود و صدامی که نوکر آمریکا بود خود آمریکا او را به دار کشید
چنین انسانهایی فکر میکنند دشمنی آمریکا، زمانی بود قانون کاپیتولاسیون عملاً انجام میگرفت و در آن هیچ ایرانی حق نداشت یک مجرم آمریکایی را مجازات کند و آمریکا این را از ما میخواهد میگوید انرژی هسته ا ی داشته باش ولی چیزی که مهم است غلام و نوکر من باش.
فرق ما عربستان این است که ما نان خالی که میخوریم با عزت خود میخوریم و آنها چلو مرغشان را با اجازه آمریکا میخورند.
اخیراً یکسری موشکهای استراتژیک دارند که آمریکا آن را به عربستان نمی دهد عربستان می خواست از چین وروسیه این موشکها را بخرد وآنها در تلاش هستندکه پادشاه عربستان را عوض کنند به خاطر اینکه می خواد از چین وروسیه موشک خریداری کند .
پادشاه قطر به به خاطر یک حرفی که زد طبق میلآمریکاها نبود آن راکنارگذاشتند و پسرش را جای گزین کردند، وقتی که آمریکا می گوید اعتماد یعنی این و مشکل او انرژی هسته ای نسیت.
مانند سفیر انگلیسی تازه به ایرا ن آمده بود و صدای اذان را می شنود و میگوید این چه صدایی است تو برو نمازت را بخوان ولی به ماضرری نرسان ، بینید در عربستان چه مسجد های ساخته اند مخصوصاً در مکه و مدینه، اما مسجدی که به اندازه یک نماز خانه معمولی ربهشت پری ارزش ندارد.
مسجدی که در آن انسان ازخداوند بترسد و انسانی که از خداوند بترسد از کسی دیگری هراس ندارد ولی در آن مساجد از آمریکا می ترسند و سیاستهای آمریکا درآن مساجدبه عنوان خطبه های نماز جمعه که باید در مورد اسلام بیان می شود درآن خطبه های آمریکای بیان می شود و اسلام آمریکایی یعنی این، نماز جمعه ای که خطبه آن آمریکایی باشد و ترویج اهداف آمریکایی است .
اسلامی که برای آن هزینه ها کردند و حتی رسیده است به اینجا، سنی ها که دارای شاخه های حنفی، شافعی، مالکی هستند پرسید: شما از کدام فرقه هستید گفت از وهابیان، وهابیت از عبد الوهاب است درقرن 13قمری کم کم بروز می دهد.
مستر هنفر می گوید در عراق با عبد الوهاب در یک مسافر خانه بودیم ومن به آموزش می دادم، گفتم قرآن را هم کنار بگذارم وعبدالوهاب گفت : من اگر قرآن را کنار بگذارم حرفهای باطل من را هم قبول نمی کنند من باید با قرآن حرفهای باطلم را ترویج دهم وهمین حرفها شده است سیاست عربستان و آن دلارهای که باید در خود عربستان خرج شود در سوریه وبرای تروریستها خرج می شود.
ما انقلاب نکرده بودیم که همان اسلام آمریکایی باشد و میدانستیم که این اتفاقات خواهد افتاد و دشمنی ایران و آمریکا دشمنی هسته ای نیست وقتی که عراق به ایران حمله می کند حداقل 40کشور نقش داشتند وهشت سال جنگ تحمیل شد و هنوز هم ایران با عزت به پیش می رود .
و همه اینها هزینه براشتند و مسئله هسته ای چیزمک ارزشی نیست که ما به خاطر دشمن آن راکنار بگذاریم و موفقیتهای اقتصادی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مقایسه کنیم که چه فرقی کرده است و مردم آن روزگار چه امکاناتی داشتند و امروز چه امکاناتی دارند.
در انقلاب ما اولاً هدف اقتصادی نبود چون دین از بین میرفت و سخنرانی معروف امام که فرمودند: علماء، مراجع به داداسلام برسید، اسلام رفت، پس مسئله فقط اقتصادی نبود هرچندکه اقتصاد در وضع فلاکت بار بود .
وجودمشکلات اقتصادی برای چیست ؟ یک 2500سال کشور ما را ویران کردند و شاه به جااینکه خودش آبادانی به بار آورد ویران میکرد مثلاً را ه آهن، متفقین آمدند و ایران را ویران کردند و برای اینکه بتوانندکارهایشان را به راحتی انجام دهند راه آهن را ایجاد کردند.ودر عرض چند ساعت ارتش رضا خان شکست می خورد ولی ما در عرض هشت سال و با تحمل تازیانه های که از طرف 40کشور وارد می شود تحمل کردیم.
امروز هم به خاطر این که از ایران میترسند نمی توانند درکشور سوریه کاری انجام دهند و زمانی بود که اسرائیل برای خودش یک ابر قدرتی بود کل اعراب در جنگ 6روزه پیروز شدند و به خاطر اینکه ولایت نداشتندآن پیروزی تبدیل شد به باخت.
اما یک روزی هم میرسد که از بین کل شیعیان حزب الله لبنان 33روز ارتش پیشرفته دنیا را شکست می دهد وحمایت از لبنان واجب است چون آنها با دشمن ما درگیر هستند و اگر حمایت نمیکردیم خودمان باید جنگ می کردیم .
و در این روز با اقتدار به پیشرفت های نظامی رسیده ایم و خودمان موشک میسازیم آیا هسته به نفع و ضرر ماست اگر به نفع ما نبود آمریکا که این قدر در تکاپو نبود که نگذار ما به آن برسیم پس این نشان میدهد که این انرژی برای ما نفعی دارد که این قدر هرینه میکنند تا ما به آن نرسیم .
و این یک قدرت است و در آینده هر کشوری که هسته ای نباشد نمی تواند پیشرفت کند پس قدر انقلاب را بدانیم . انقلاب آمد وبرای ما عزت آفرید .
اقتصادمان پیشرفت کرده است و قابل مقایسه با قبل نیست اما بیشتر از این هم میتواند پیشرفت کند اما ویرانی بیشتر بود و جنگی که بود و کمی هم فرهنگ کارآفرینی ضعیف است و هنوز در آن فرهنگ پادشاهی است.
البته کمی هم تنبل هستیم و به دنبال این هستند که کارمند شویم و همین فرهنگ تنبلی در مسئول هم است چون او هم با این فرهنگ زندگی کرده است .
و یکسری هم به دلیل فساد اقتصادی که است که دارای دو دلیل است یک سری ها سود جو هستند وبعضی ها هم دشمن هستند اما با وجود این اقتصاد ایران قابل مقایسه و سطح زندگی مردم ایران و ما نباید خودمان را با آمریکا مقایسه کنیم چون آمریکا نه جنگی دیده است و به لحاظ جغرافیای در حاشیه امن است ما به خاطر شیعه و ولایی هستیم وآن مشکلی که سید الشهدا دید، معاویه که ندید .
در کل عالم یک میلیارد مسلمان و از آن 10الی15درصد شیعه و شیعه بودند هزینه میخواهد ودشمن ما فقط آمریکا نیست وهمه اینها جمع می شوند ویکسری مشکلات ایجاد می کنند ولی ما توانستیم به لحاظ علمی جلو برویم مثلاً به لحاظ علمی در نانو دردنیا 7هستیم ودر خاورمیانه وجهان اسلامی اول هستیم ویا بهباد ایرانی در لبنان می رود از اسرائیل فیلم برداری می کند.
در خاورمیانه اولین تولید کننده خودرو هستیم و اینها با وجود همه مشکلات امتیاز است و به لحاظ هسته ای جزء ده کشور اول جهان هستیم واز لحاظ عزت هم دارای عزت هستیم و به همین خاطر تمام فکر آمریکا ایران است مثلاً درکنگره رئیس جمهورآمریکا دو محور وجود داشت آمریکا و ایران بود و ما باید قدر این نعمتها را بدانیم.
کارشناس دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان از برگزاری مراسم جشن انقلاب به مناسبت گرامیداشت سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ماهنشان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان ، علی امیری روز یک شنبه 13 بهمن ماه سالجاری با اعلام این خبر افزود:مراسم جشن انقلاب به مناسبت گرامیداشت سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز جمعه 11 بهمن ماه راس ساعت 10 صبح با همکاری ستاد گرامیداشت دهه فجر و صدا و سیمای مرکز زنجان با سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و با حضور بیش از 350 نفر شرکت کننده در سالن شهید آوینی برگزار گردید.
گفتنی است این مراسم از شبکه استانی اشراق پخش خواهد شد.
اجرای مسابقه، اجرای سرود،اجرای نمایش از جمله برنامه های این مراسم بود.
مراسم جشن انقلاب در روستای وهران شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و برخی از مسئولین ادارات برگزارشد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در اولین روز دهه فجر از نمایشگاه کتاب موسسه قرآنی ولایت شهرستان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان در اولین روز از دهه فجر روسای ادارات شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زاهدی پور دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان افزودند: تبریک عرض میکنم دهه فجر را به اعضای جلسه شورای اداری و تشکر میکنم از فرماندار عزیز .
رهبر معظم انقلاب به صورت عمومی در فرمایشاتشان عرض کردهاند: (رئیس القوم خادمهم) در این موردد و تفسیر بیان کردهاند اولین این است که رئیس قوم خدمتگذار است و این منطق اسلام است و ما وقتی که به زندگی پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) نگاه کنیم این را می بینیم
و یکسری هم به این مطلب اعتراض میکنند که شما چرا را در مورد کلمه نوکر خودتان یا مسئولین دیگر استفاده میکنید، ایشان می فرمایند: این منطق رسول الله است و نظام ما نظام اسلامی است و هر مسئولی که وارد حوزه مسئولیتی خود میشود و این یعنی حوزه نظام اسلامی در پرتو سیره رسول الله میشود.
پس معنایش یعنی اینکه رئیس یعنی نوکر است، رئیس یک قوم چه کسی است آن که نوکر است و اگر از دیگر جهات هم حرکت کنیم که احتمال اول هم درست تر است بازم هم به مقوله خدمت گذاری میرسیم. پس هرچه قدر که انسان می خواهد ریاستش بالاتر باشد باید خادم تر باشد.
اگر دنیوی هم حساب کنیم اگر این موقوله نوکری ترویج پیدا کند ما مسئولین ضرر میکنیم؟ چون رئیس یک اداره فقط رئیس اداره خودش است و نسبت به ادارت دیگر نوکر، پس هرکس در یک جا ارباب است اگر با این موقوله و چهار چوب به جلو برویم در هزاران جا میشود نوکر و منطق اسلام این است .
و در این صورت چه اندازه مشکلات به طور خودکار حل میشودکه هیچ نظامی نمی تواندآن را حل کند .
اگر عوامانه نگاه کنیم یک سری مظاهر پیشرفتها مادی در کشور های غربی و شرقی وجود دارد اما اسلام یک مقوله نیست.
تاکید بر اشتغال زنان بیکاری ایجاد کرده است اسلام میگوید تا ضرورتی وجود نداشته باشد نیازی نیست بانوان شاغل باشند ولی ما الان آقایان بیکار توانمند زیاد داریم و شاغل زن ناتوان هم زیاد داریم البته نه اینکه زنان ناتوان هستند منتها چون تاکید بر این است که زنان حتماً شاغل باشند مجبور هستیم و چون نظریه های فمنیستی غربی را قبول کرده ایم .
در قضیه نوکری اسلام را به عنوان یک چهار چوب در نظر بگیرم وسعی کنیم ما مدیران مطالعاتمان بیشتر باشد در روزنامه ویدرویست آنلاین آلمان منتشر کردکه یک چهارم جمعیت عربستان زیر خط فقر زندگی میکنند و80 درصد آنها منزل شخصی ندارند و به لحاظ بنیادی چه قدر محتاج دولت هستند.
امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه فرمودند: هیچ کاخی ساخته نشد مگر کوخها بنا شدند اینکه سومین سرمایدار جهان پادشاه عربستان است و این معنا دارد.
امام رضا(ع) فرمود: (انالانجدو فرقتاًمن الفرق وملتاً اللملل وعاشعو الا به قیم) هیچ فرقه ای نیافتیم از فرقه ها و از ملتها ملتی نیافتیم که زندگی کنند و ماندگار بمانند مگر اینکه یک حکومتی داشتند و دین و دنیایشان را مدیریت کرد.
از شما مسئولین هم در مورد دین و دنیای مردم سوال خواهند کرد و شما که کارشناس دین نیستید بیشتر تبلیغ عملی کنید ودر جایی که هزینه برای دین هم ازحوزه اختیارات و هم تبلیغ عملی کردهاید و چه کاری انجام دادی.
آیا به دین و نظام اسلامی خوش بین شدند و یا بد بین شدند که در بعضی موارد وجود دارداگر از دین و دنیای مردم سوال کردند چه جوابی خواهیم داد در چهارچوب دین خواهد بود و تامین دنیا باید در آن چهار چوب باشد تامین دنیا در نظامی سکولار یا کلاً اعتقادی یا نظام کفر تامین دنیا در آن بسیار متفاوت است. اگر هم تامین دنیا است در مسیر تامین امنیت دینی باشد.
این جامعه در مسیر تبروج و تدریج پیشرفت خواهد کرد در عرصه بی سوادی 2500سال درنظامهای گذشته تلاش میکردند مردم بی سواد بمانند و نظام امروزی تلاش کرده است برای با سوادی و ارتقای علم واگر نظام گذشته این اقدامات را کرده بود ماباید در آن بستر حرکت می کردیم ، اما ما از صفر شروع کرده ایم. وبستروزمینهای برای حرکت نبود و همه اینها به برکت ولایت است.
مواظب باشیم گرفتار روزمرگی نشویم و منتظر نباشیم برای ما بودجه بیاید و واقعاً ایثار کنیم.
همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: مدیری که روحیه کارمندی داشته باشد نمی تواند موفق باشد مدیر یک شهرستان با کارمند یک شهرستان فرق میکند مدیر ساعت نمیشناسد، مدیریت 24ساعت است، اگر مدیریت به معنای واقعی شد یعنی 24ساعته شد انسان قطعاً موفق است اما مدیریت کارمندی شد انسان ناموفق است .
دستخالی، روحیه مدیریتی و ایثارگرانه و ولایی بدون شناخت ساعت و شبانه روز حتماً موفق است این را هم اسلام تایید میکند و هم مدیریت امروزی.
اصل زمان مدیریت بعد از ساعت اداری است و درشهرستان هم مدیرانی نمی شناسیم که روحیه کارمندی داشته باشند و موفق باشند و مدیرموفق هم میشناسیم که روحیه کارمندی ندارد و موفق است و تعداد کمی از این عزیزان به آفت دچار شده اند.
در عالم مدیریت و به لحاظ دینی کمی بد بینی به زیر دست واجب است کمی سوظن احتمالی نسبت به مدیران واجب است و مدیری که زیاد خوش بین است قطعاً ناموفق خواهد بود . مدیر باید در هر زمینه نظارت داشته باشد لذا انضباتهای مالی و انضباط در استفاده از بیت المال داشت باشیم.
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه تاکنون 16 میلیارد ریال برای ساخت پروژه مصلی ماهنشان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل ساخت این پروژه 50 میلیارد ریال نیاز است.
حجت الاسلام علی زاهدی پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مصلی ماهنشان با 60 میلیارد ریال انجام می شود، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 متر مربع در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه، مرحله سفت کاری آن انجام شده است و در مرحله نازک کاری قرار دارد، افزود: عملیات فاز دوم این پروژه آغاز شده است.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه فاز نخست این پروژه در دهه فجر سال آینده افتتاح می شود، تصریح کرد: این امر نیز در صورت تامین اعتبار امکان پذیر است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 میلیارد ریال برای ساخت این مصلی هزینه شده است، بیان کرد: نزدیک به 16 میلیارد ریال کمک های دولتی است و در مجموع بدون تورم 50 میلیارد ریال دیگر نیز برای ساخت و تکمل این پروژه نیاز است.
زاهدی پور با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه سفت کاری آن انجام شده است، گفت: در حال حاضر نازک کاری این فاز نیز آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه از چهار فاز تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: فاز نخست شامل ورودی ها، مناره ها و صحن اصلی مسجد، سرویس و خدمات و بخش فرهنگی، اداری و محوطه سازی در فازهای بعدی ساخته می شود.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه این پروژه هزینه زیادی دارد و نیازمند کمک خیرین است، افزود: افراد خیر می توانند برای شرکت در ساخت این پروژه با شماره 3223444-0242 تماس بگیرند.
http://www.news360.ir/Services/Fullstory/PrintVersion/?nwid=4421021
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
خطبه11/11/92
خودم وشما خواهران و برادران مؤمنین ومؤمنات را به تقوای الهی و راه و صراط مستقیم الهی دعوت میکنم.
از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم زندگیمان با یاد و نام خداوند نورانیت، و با ذکر نام و خداوند آرامش و اطمینان یابد و قلبهایمان نورانیت یابد با یاد خداوند.
حضرت علی (ع) فرمودند: ( یابنی ان الدنیا بحرُ عمیق غرق فیها عالم کثیر کل تکن سفینه فیها ابوالله) فرزندم دنیا یک دریایی عمیق است که در این دریا خیلی ها غرق شدند و نتوانستند نجات یابند اما اگر تو میخواهی گرفتار نشوی و نجات یابی کشتی نجات عبارت است از تقوا.
و انسان هنرمند کسی است که تقوا را در مراتب عالی رعایت کند پیغمبراکرم(ص) به اباذر غفاری فرمود: هم عمل و هم تقوا اما قبل از این که به خود عمل توجه داشته باشی ببین چه مقدار در آن عمل تقوا و ترس از خداوند و جلب نظر خداوند را رعایت کرده ای.
امیرمؤمنان(ع) درخطبه همام درمورد اوصاف پرهیزگاران به این رسیدکه ( واماالنهار علما) انسانهای باتقوا شبها قرآن را تلاوت میکنند و شب زنده داری میکنند و دارای حلم و حلیم هستند حلم به معنای بردباری درغضب است.
یکی از نیروهایی که وجودش در انسان لازم میباشد و اگر نباشد انسانیت انسا ن زیرسؤال می رود و با بحران هویت روبه رو میشود عبارت است از نبود غضب .
و نیرویی است که خداوند متعال در وجود انسان امانت گذاشته تا در زمانش از آن استفاده کند و انسانی است که در هیچ جایی غضب ناک نمیشود و نمیخواهد دین را حفظ کند و ایمان او ضعیف است منتها در جایی که لازم است غضبناک شود.
غضبی مناسب است که درکنترل انسان باشد نه اینکه آن غضب به هر جایی که میخواهد انسان را بکشاند و گرنه انسان بی غضب که انسان نیست در انسان غضب است اماکنترل شده و در جایی که نیاز است انسان غضب ناک شود و درجایی که نیاز نیست انسان غضبش را کنترل کند.
و در مقابل آن هم این است که انسان در غضبش افراط کند و این انسان دیگر حلیم و بردبار نمیتواند باشد امام سجاد (ع) می فرمایند:( انهو یوجدن الرجل ان یدرک هو حلم هو انده غضبه) از این تعبیراستفاده زیبای میشود وآن هم این است که آسان نیست ولی هنر می خواهد امام می فرمایند: من را به تعجب وامی دارد آن انسانی که غضبناک میشود اما با حلم و بردباری آن را کنترل میکند.
امام صادق(ع)می فرماید: وقتی دو نفردعوای اتفاق افتاد (نزل الملکان) دو ملک نازل میشوند (فیقولان سفیهان) به سفیهان یعنی کسانی که حلیم نیستند میگویند(قلت وقلت وقلته) خوب گفت (وانت اهل لما قلت)تو گفتی اما آن فحشهای که گفتی خودت از اوسزاوارتری(ستزا لما قلت) وجواب آن را در قیامت خواهی دید.
و به انسان بردبار هم میگویند (صبرت وحلمت) صبر و بردباری کردی (سیغفر الله لک ان اطمت ذالک) اگر این بردباری را ادامه دهی خداوند تو را می بخشد اما اگر بردباری را کنار گذاشتی(وان رد ان حلیم وحلی تفه الملکون)آن ملکها می روند چون به خاطر این آمده بودند که در یک طرف حلم و بردباری بود اما اگر این حلم هم برداشته شد و هر دو طرف غضب واقع شد در آن صورت شیطان واقع میشود(یقوع بینکم اداوت والبقضاء) و شیطان هم میخواهد کینه و دشمنی ها زیاد شود .
اما آسیبی که چه در مدارا و چه در حلم و بردباری وجود دارد با سستی در دین یکی نشود نهی ازمنکر نکنی به خاطراینکه گفته شده صبر و مدارا کنی همان روایات بیان میکنند که نهی از منکر کن، کسی که به خاطر دین عصبانی نشود به بهشت نمی رود و نجات پیدا نمیکند . پس غضب لازم است اما در جای خود. و با حلم و بردباری تقوا را در زندگیمان گسترش دهیم تا زندگیمان زیبا شود.
سیره پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) این بود حلم حضرت علی(ع) نگاه کنید عمر ابن عبدود با آب دهانش به ایشان جسارت میکند حضرت می روند و چند لحظه بعد می آیند تا نکند کسی احساس کند که حضرت به خاطر پرتاب آب دهان آن معلون او را کشت.
امام معصوم فکر گناه هم نمیکند امیر مؤمنان(ع) می خواستند نگاه بیندگان را اصلاح کند و بگوید من او را کشتم نه به خاطر غضب شخصی بلکه به خاطر حفظ دین وترویج اسلام .
خطبه دوم
بندگان مؤمن خدا خودم و شما را به راه خداوندکه راه تقواست دعوت میکنم که راه بسیار زیبایی است اگر تقوا خوب است چون زیبا است، امام صادق (ع) فرمودند: (التقوا ثلاثتا خوفاً) تقوا سه بعد دارد (تقواً بالله) تقوا در برابر خداوند ( وهو ترک الحلال) بعضی مواقع انسان باتقوا چیزهای حلال را هم ترک میکند میرود در یک مجلسی که حرام است و در آنجا حلال هم است ولی میداند اگر آن حلال را انجام دهد به حرام هم دچار خواهد شد و حلالهایی که یک مقدار در آنها لذت است آنها را هم ترک کرده است و این تقوایی است بسیار عالی و چون لذت دارد نمیخواهد خود را به لذت عادت دهد .
خیلی به دنبال رفاه نرویم و رفاه زده نشویم انسانی که در رفاه است و این که گفته اند فقر ایمان را می برد اما روزگار این را نشان داده است که افراط و زیاده روی به مراتب ایمان را بیشتر از بین می برد، در شعب ابی طالب فقیران درکنار پیامبر ماندند یا ثروتمندان یک عدد خرما را نصف میکردند و با هم میخوردند اما ایمانشان را از دست ندادند مگر اینها فقیر نبودند.
پس نگوییم حتماً باید فقیر باشیم اما رفاه زده هم نباشیم که خطر آن بیشتر است، تاریخ نشان داده است کسانی که خیلی رفاه زده بودند در برابر پیامبران ایستادگی کردند و تاریخ انقلابات هم این را نشان می دهد.
(تقواً بالله و هوترک بل حلال) انسانهای باتقوا خودشان را از حلالها هم در بعضی موارد دور میکنند( وهو تقوا خاص الخاص) تقوای خاص برای انسان خالص است .
(من تقوا من الله وهوترک الشبهات) انسان کارهای دارای شبهه را کنار بگذارد امکان دارد حرام و حلال باشد و حتماً معلوم نیست که حلال باشد( وهو تقو ا الخاص) و انسانهای خاص دارای چنین تقوای هستند (تقواً من خوف النار)کسی هم است به خاطر ترس ازآتش جهنم تقوا دارد( وهو ترک الحرام ) ترک حرام را مهم بدانیم ( وهو تقوا العام) و به صورت عمومی بیشترآن را رعایت کنیم.
مناسبتها :
آغاز دهه مبارک فجر ورود امام خمینی به ایران اسلامی است و این روز را تبریک عرض میکنم .
قدر این انقلاب را بدانیم چون انقلاب ایران انقلابی جهانی است و این انقلاب فقط ساختارهای سیاسی داخل کشور را عوض نکرد و این انقلابهای که در کشور های دیگر به وجود آمده نتیجه انقلاب اسلامی ایران است و این انقلاب کشتی بودی که دریای بشیریت را متلاطم کرد.
جامعه شناسان میگویند هر نظریه در مورد انقلابات وجود داشت انقلاب ایران آن را باطل کرد یکی از جامعه شناسان انقلاب آمریکایی میگوید انقلاب ایران تمام تحلیل گران شرق و غرب به حیرت واداشت.
و هیچ کس پیش بینی نمیکرد انقلاب ایران به این زودی پیروزشود و این باعث حیرت جهانیان شد و چون باعث حیرت شده بود به همین خاطرتئوریهای موجود جوابگو نبودند پس می توان نتیجه گرفت که انقلاب ایران نه تنها ساختارهای سیاسی عالم بلکه ساختار قدرت عالم، ساختار اجتماعی و اقتصادی عالم را متحول کرد و همه اینها به کنار بلکه ساختار علمی جهان را با تئوریهای موجود مواجه کرد.
یعنی انقلاب، انقلابی جهانی، علمی، سیاسی و در بالاترین وجهه انقلابی دینی است؛ یک جامع شناس انقلاب روسی میگوید من انقلابات سه گانه دنیا را تحلیل کردم اما درآنها مذهب ودین نقش نداشت واما انقلاب ایران اثبات کرددین ومذهب ولایی انقلاب ساز است، انقلاب ایران هم ارادی و هم آگاهانه ودینی بود و این آگاهی هم از دین اسلام سرچشمه پیدا کرده است.
تحریم های آمریکا در برابر انرژی هسته ای نیست بلکه در برابر ولایت و اسلام است، ما می دانیم که دشمن داریم وباید بدانیم که دشمنان همانند 35سال قبل دشمن ما هستند واین دشمنی آشکار نشان دهنده موفقیتهای انقلاب اسلامی ایران است .
مگر در جامعه بشری کاستی وجود ندارد؟ وآن چیزی که مهم است روند مجموعی، است که به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب ایران ونظام اسلامی را مجموعی ببینیم و به لحاظ سیاسی در بالاترین سطح است و این که دبیرکل سازمان ملل دعوت خود را پس میگیرد و اینها قدرت ایران را نشان می دهد و این که ماهها و ماهها تحلیل میکند که آیا ایران را دعوت کنیم یا نه؟ مگر برای یک قدرت کوچک این همه تحلیل انجام میدهند و در بابر انرژی هسته ایران ایستاده اند و این قدرت ایران و موفقیت نظام را نشان میدهد.
به لحاظ نظامی هرروزگزینه های متفاوتی توسط رئیس جمهور آمریکا روی میز است 35 سال است هیچ غلطی نکرده اند و از این بعد هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
بعضی ها سعی میکنند انقلاب ما را انقلابی اقتصادی تعاریف کنند و چون به لحاظ اقتصادی بعضی مشکلات، هر انقلابی دارای مشکلاتی است که بعضی به لحاظ فساد اقتصادی و سوء تدبیر و مهمترین آن نقشه های دشمن است، در عین حال که پیشرفتهای فراوان دارد و سعی میکنند این انقلاب را اقتصادی تعریف کنند و بگویند این هم عدم موفقیت، اگر انقلا ب ایران نا موفق بود این مهمه دشمنان با مادشمنی نمیکردند.
قدر این انقلاب و خون شهداء را بدانیم و نگذایم این انقلاب و سکاندار این انقلاب با تهدیدها مواجه شود و پشت سر رهبری حرکت کنیم.
ولادت عبد العضیم حسنی را تبریک میگویم که زیارت آن معادل زیارت امام حسین(ع) است
سالروزتشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام که یک قوه و قدرت عظیمی که با ظرفیت انقلاب ونظام اسلامی تشکیل شد و مصلحتهایی را تخیص میدهد احساس نشودکه مجمع تشخیص در بعضی موارد دین را تغییر می دهد احکام ثانویه عین دین هستند.
و سخنرانی اوباما و کنگره آمریکا اینکه ما تحریمهای جدیدرا و تو میکنم نه اوبا ما غلطی می تواند بکند و کنگره و ملت ایران ایستاده اند. هم کنگره و هم کاخ سفید همه آنها دستشان آلوده به خون بی گناهان است. و دهه فجر تفسیرگر این مسائل است و حفظ انقلاب با همان راهی است که انقلاب را بدست آوردیم.
و در مورد تدوین بودجه در مجلس اگر نمایندگان در بودجه به درآمد دولت توجه میکنند لازم است به درآمد مردم هم توجه داشته باشند اصل مهم جامعه مردم هستند.
نکته بعدی در مورد شهرستان است مسئولین دراین دهه فجر خدماتی که انجام گرفته است را معرفی کنید و دچار روزمرگی نشوید حرکتهای بنیادی در شهرستان انجام دهید به گونه ای که اگرمسئول جدیدی آمد متحول شود و مواظب باشید با روحیه کارمندی مدیریت نکنید مدیر باید 24ساعته باشد و رهبر ما چنین است و هر کس که سرباز رهبر است باید چنین کار انجام دهد .تقدیر از مدیر کل آموزش وپرورش سابق وتبریک به مدیر کل جدید .