به مناسبت ایام ا... دهه فجر حجت الاسلام زاهدی پور در نشست های عقیدتی،سیاسی دانش آموزان متوسطه اول و دوم مدارس پری حضور یافت

ما ده فروع دین داریم که آخرین آن تولی و  تبری است تولی یعنی این که انسان به معنای واقعی کلمه دوست باشد بادوستان خدا، انبیاء، ائمه اطهار ودر یک کلمه دین، تبری هم یعنی دشمنی و بیزاری از دشمنان دین، پس اینکه بعضی ها می­گویند من با هیچ کس دشمنی ندارم این نشانه نفاق است  . در روایات است کسی که دشمن ندارد  
حتماً ایمان ندارد و بعد در زیارت عاشورا صد لعن داریم و صد تا سلام ودر آن اول لعن است و به تعبیر آیت الله  مصباح و علمای دیگر اگر این لعنتها را نفرستی، لیاقت نداری که سلام دهی، شخصی حضور امیر المؤمنین(ع) آمد وگفت: یا علی جان من هم شما را دوست دارم و هم عثمان را، امیرمؤمنان(ع) فرمود: دوستی با نور وظلمت در یک مکان جا نمی­گیرد، برو و یک کدام را انتخاب کن و گرنه ایمان نداری.
پیامبر اکرم(ص) فرمود: دو چیز متضاد در یک قلب جا نمی­گیرد، پس اینکه فلان آدم خوبی است کس با گروه مثبت و فلان کس با گروه منفی این فرد منافق است.
این مطالب را عرض کردم تا یکسری آموزه های دینی که داریم به آن توجه کنیم و دین یعنی چه، دین یعنی این؟و به خاطر این باید بسیاری از مشکلات را تحمل کنیم.
و البته به تعبیر مقام معظم رهبری موقعیتمان، موقعیتمان خیبر است نه موقعیت شعب ابی طالب، موقعیت خیبر چه موقعیتی بود اوج شکوفایی و پیروزی حضرت محمد(ص) بود آن خیبری که شکستش آرزوی دشمان بود، حضرت علی (ع) شکست داد.
در شعب ابی طالب، منتها این شعب ابی طالب بدون خیبر به دست نیامد موقعیت خیبر زمانی اتفاق افتاد که شعب ابی طالب تا رسیدن به خیبر سه سال مشکلات فراوان به گونه ای که یک خرما را  مسلمانان نصف می­کردند نصف آن را یکی و نصف آن را دیگری خورد.
ما اگر بخواهیم اسلام حفظ شود و مسلمان بمانیم چاره این است اگرچه امروز موقعیتمان شعب ابی طالب نیست و موقعیتمان، موقعیتمان خیبر است، در موقعیت خیبر هم مشکلاتی بود این جور نبود که دشمن نباشد همچنان که امروز است.
انقلاب اسلامی ایران برای چه اتفاق افتاد، البته اگر موقعیت و آرامش اقتصادی، آسایش اقتصادی باشد چه بهتر آرزوست اما به شعارهای انقلاب اسلامی ایران نگاه کنیم آیا شعار اقتصادی می­بینید، مارکسیستها نفوذ کرده بودند و شرح نهج البلاغه نوشته می­نوشتند و سعی می­کردند این انقلاب را اقتصادی تفسیر کنند ولی نوعاً آن شعارهایی که شنیده ایم شعارهای دینی است، استقلال آزادی جمهوری اسلامی وحفظ ولایت و اینها شعارهایی است که موضوع و هدف دینی داشتند.
آیا ما در این انقلاب درمرتبه ای بسیار عالی با آن اهداف رسیده ایم ، مشکلات داریم ماهواره هست ولی ما باید به جامعه نگاه کنیم که چه اندازه پیشرفت کردیم، جوانی که امروزه با استفاده از ابزارها انحرافی مانند گوشی و ماهواره در اختیار دارد اما سالم هم زندگی می­کند و این هم نشان از این است مادرآن شعار دینمیمان تاحد زیادی موفق است.
چون آن تفاله هایی که امروزه کار شکنی می کنند و هنوز وابستگی به گذشته دارند حتی بعضی مواقع در بین مسئولین، و امکان غربال گری آنها وجود ندارد پیامبر هم نتوانست آن غربال را انجام دهد.
مصلحت اسلام چه بود آیا ابوسفیان ایمان آورده بود؟خیر،آیا پیامبر ابوسفیان را داخل آن مجموع قرار داد یا نه؟ مصالح کلی ایجاب می کند بعضی موقع ازمصالح جزیی انسان چشم پوشی کند بعضی موقع ایراد می گیرند مجمع چه چیزی است ؟از تشخیص مصلحت نظام اول اسلام وجود داشت ومربوط به نظام نیست .
یک روز حضرت زهرا (س) صدای اذان را شنید و فرمود: علی جان چه شد که کوتاه آمدی  تا این که اذان رسید به نام مبارک حضرت محمد (ص)، امیر مؤمنان(ع) فرمود: این اذان را می شنوی حضرت فرمود: بله، فرمود: اگر من بیش از اندازه مقاومت می کردم این نام حتی از موذنه هابرداشته می شود.
 دختر مغیره می­گوید پدرم را دیدم خیلی ناراحت است و از ناراحتی شب نمی­تواند بخوابد، از او پرسیدم چه شده است ؟مغیره گفت: در حضور معاویه نشسته بودم صدای اذان آمد و وقتی به نام پیامبر رسید معاویه گفت:(ادسهو دساً) من نمیگذارم نام این شخص در موذنه ها  بیان شود .
مغیره از دوستان معاویه بود و در قضیه سوزاندن در حضرت زهرا (س)شرکت داشت ،معاویه می خواهد دین را از بین ببرد وقتی که مسیر منحرف شد امیر مؤمنان(ع) مجبور شد مقاومت چندانی انجام ندهد چون اگر مقاومت می­کرد مسلمان بصیر زیاد نبود و آنها به هدفشان که مضمحل کردن اسلام بود می­رسیدند، لذا به حضرت زهرا (س)فرمود: می­خواهم این نام در موذنه ها بماند.
بعضی موقع می بینیم که از اسلام فقط اسمش مانده است در زمان طاغوت البته الان چنین نیست بعضی مواقع به خاطر مصلحت به پیش برویم تا اصل کلی اسلام بر زمین ماند .
حکومتی به نام شیعه نبود آمد تا اینکه رسید به انقلاب اسلامی، نقش انقلاب اسلامی ایران این بود که اصل دین است این نبود که ما حرکت اقتصادی انجام می دادیم اقتصاد صددر صد تامین نشد چه کنیم دین را کنار بگذاریم.
بعد ازانقلاب که ما پیشرفت کردیم و محرومان به یک نان و نوایی رسیده اند و آن عکاس فرانسوی نقل می­کندآن جواهراتی که شاه و خانواده پهلوی از ایران بردند من ماندم که چگونه آنها را بردند.
یکسری ها فکر می­کنند ما اگر انرژی هسته ای را کنار بگذاریم، اسم خودش را می­گذارد استاد دانشگاه  یک کودک دبستانی هم می­داند که دشمنی آمریکا با فقط هسته ای نیست مگرما قبل از سال 76 که افشا نشده بود و قبل از سال70 و چیزی به نام انرژی هسته ای نبود مگر آمریکا با ما دشمن نبود وشاهی که عاشق آمریکا بود به خاطر معالجه خودش هم نمی گذاشتند وارد آمریکا شود و صدامی که نوکر آمریکا بود خود آمریکا او را به دار کشید
چنین انسانهایی فکر می­کنند دشمنی آمریکا، زمانی بود قانون کاپیتولاسیون عملاً انجام می­گرفت و در آن هیچ ایرانی حق نداشت یک مجرم آمریکایی را مجازات کند و آمریکا این را از ما می­خواهد می­گوید انرژی هسته ا ی داشته باش ولی چیزی که مهم است غلام و نوکر من باش.
فرق ما عربستان این است که ما نان خالی که می­خوریم با عزت خود می­خوریم و آنها چلو مرغشان را با اجازه آمریکا می­خورند.
اخیراً یکسری موشکهای استراتژیک دارند که آمریکا آن را به عربستان نمی دهد عربستان می خواست از چین وروسیه این موشکها را بخرد وآنها در تلاش هستندکه پادشاه عربستان را عوض کنند به خاطر اینکه می خواد از چین وروسیه موشک خریداری کند .
پادشاه قطر به به خاطر یک حرفی که زد طبق میلآمریکاها نبود آن راکنارگذاشتند و پسرش را جای گزین کردند، وقتی که آمریکا می گوید اعتماد یعنی این و مشکل او انرژی هسته ای نسیت.
مانند سفیر انگلیسی تازه به ایرا ن آمده بود و صدای اذان را می شنود و می­گوید این چه صدایی است تو برو نمازت را بخوان ولی به ماضرری نرسان ، بینید در عربستان چه مسجد های ساخته اند مخصوصاً در مکه و مدینه، اما مسجدی که به اندازه یک نماز خانه معمولی  ربهشت پری ارزش ندارد.
مسجدی که در آن انسان ازخداوند بترسد و انسانی که از خداوند بترسد از کسی دیگری هراس ندارد ولی در آن مساجد از آمریکا می ترسند و سیاستهای آمریکا درآن مساجدبه عنوان خطبه های نماز جمعه که باید در مورد اسلام بیان می شود درآن خطبه های آمریکای بیان می شود و اسلام آمریکایی یعنی این، نماز جمعه ای که خطبه آن آمریکایی باشد و ترویج اهداف آمریکایی است .
اسلامی که برای آن هزینه ها کردند و حتی رسیده است به اینجا، سنی ها که دارای شاخه های حنفی، شافعی، مالکی هستند پرسید: شما از کدام فرقه هستید گفت از وهابیان، وهابیت از عبد الوهاب است درقرن 13قمری کم کم بروز می دهد.
 مستر هنفر می گوید در عراق با عبد الوهاب در یک مسافر خانه بودیم ومن به آموزش می دادم، گفتم قرآن را هم کنار بگذارم وعبدالوهاب گفت : من اگر قرآن را کنار بگذارم حرفهای باطل من را هم قبول نمی کنند من باید با قرآن حرفهای باطلم را ترویج دهم وهمین حرفها شده است سیاست عربستان و آن دلارهای که باید در خود عربستان خرج شود در سوریه وبرای تروریستها خرج می شود.
ما انقلاب نکرده بودیم که همان اسلام آمریکایی باشد و می­دانستیم که این اتفاقات خواهد افتاد و دشمنی ایران و آمریکا دشمنی هسته ای نیست  وقتی که عراق به ایران حمله می کند حداقل 40کشور نقش داشتند وهشت سال جنگ تحمیل شد و هنوز هم ایران با عزت به پیش می رود .
و همه اینها هزینه براشتند و مسئله هسته ای چیزمک ارزشی نیست که ما به خاطر دشمن آن راکنار بگذاریم و موفقیتهای اقتصادی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مقایسه کنیم که چه فرقی کرده است و مردم آن روزگار چه امکاناتی داشتند و امروز چه امکاناتی دارند.
در انقلاب ما اولاً هدف اقتصادی نبود چون دین از بین می­رفت و سخنرانی معروف امام که فرمودند: علماء، مراجع به داداسلام برسید، اسلام رفت، پس مسئله فقط اقتصادی نبود هرچندکه اقتصاد در وضع فلاکت بار بود .
وجودمشکلات اقتصادی برای چیست ؟ یک 2500سال کشور ما را ویران کردند و شاه به جااینکه خودش آبادانی به بار آورد ویران می­کرد مثلاً را ه آهن، متفقین آمدند و ایران را ویران کردند و برای اینکه بتوانندکارهایشان را به راحتی انجام دهند راه آهن را ایجاد کردند.ودر عرض چند ساعت ارتش رضا خان شکست می خورد ولی ما در عرض هشت سال و با تحمل تازیانه های که از طرف 40کشور وارد می شود تحمل کردیم.
امروز هم به خاطر این که از ایران می­ترسند نمی توانند درکشور سوریه کاری انجام دهند و زمانی بود که اسرائیل برای خودش یک ابر قدرتی بود کل اعراب در جنگ 6روزه پیروز شدند و به خاطر اینکه ولایت نداشتندآن پیروزی تبدیل شد به باخت.
اما یک روزی هم می­رسد که از بین کل شیعیان حزب الله لبنان 33روز ارتش پیشرفته دنیا را شکست می دهد وحمایت از لبنان واجب است چون آنها با دشمن ما درگیر هستند و اگر حمایت نمی­کردیم خودمان باید جنگ می کردیم .
و در این روز با اقتدار به پیشرفت های نظامی رسیده ایم و خودمان موشک میسازیم آیا هسته به نفع و ضرر ماست اگر به نفع ما نبود آمریکا که این قدر در تکاپو نبود که نگذار ما به آن برسیم پس این نشان می­دهد که این انرژی برای ما نفعی دارد که این قدر هرینه می­کنند تا ما به آن نرسیم .
و این یک قدرت است و در آینده هر کشوری که هسته ای نباشد نمی تواند پیشرفت کند پس قدر انقلاب را بدانیم . انقلاب آمد وبرای ما عزت آفرید .
اقتصادمان پیشرفت کرده است و قابل مقایسه با قبل نیست اما بیشتر از این هم می­تواند پیشرفت کند اما ویرانی بیشتر بود و جنگی که بود و کمی هم فرهنگ کارآفرینی ضعیف است و هنوز در آن فرهنگ پادشاهی است.
البته کمی هم تنبل هستیم و به دنبال این هستند که کارمند شویم و همین فرهنگ تنبلی در مسئول هم است چون او هم با این فرهنگ زندگی کرده است .
و یکسری هم به دلیل فساد اقتصادی که است که دارای دو دلیل است یک سری ها سود جو هستند  وبعضی ها هم دشمن هستند اما با وجود این اقتصاد ایران قابل مقایسه و سطح زندگی مردم ایران و ما نباید خودمان را با آمریکا مقایسه کنیم چون آمریکا نه جنگی دیده است و به لحاظ جغرافیای در حاشیه امن است ما به خاطر شیعه و ولایی هستیم وآن مشکلی که سید الشهدا دید، معاویه که ندید .
در کل عالم یک میلیارد مسلمان و از آن 10الی15درصد شیعه و شیعه بودند هزینه می­خواهد ودشمن ما فقط آمریکا نیست وهمه اینها جمع می شوند ویکسری مشکلات ایجاد می کنند ولی ما توانستیم به لحاظ علمی جلو برویم مثلاً به لحاظ علمی در نانو دردنیا 7هستیم ودر خاورمیانه وجهان اسلامی اول هستیم ویا بهباد ایرانی در لبنان می رود از اسرائیل فیلم برداری می کند.
در خاورمیانه اولین تولید کننده خودرو هستیم و اینها با وجود همه مشکلات امتیاز است و به لحاظ هسته ای جزء ده کشور اول جهان هستیم واز لحاظ عزت هم دارای عزت هستیم و به همین خاطر تمام فکر آمریکا ایران است مثلاً درکنگره رئیس جمهورآمریکا دو محور وجود داشت آمریکا و ایران بود و ما باید قدر این نعمتها را بدانیم.