به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان در اولین روز از دهه فجر روسای ادارات شهرستان  با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زاهدی پور دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان افزودند: تبریک عرض می­کنم دهه فجر را به اعضای جلسه شورای اداری و تشکر می­کنم از فرماندار عزیز .
رهبر معظم انقلاب به صورت عمومی در فرمایشاتشان عرض کرده­اند: (رئیس القوم خادمهم) در این موردد و تفسیر بیان کرده­اند اولین این است که رئیس قوم خدمتگذار است و این منطق اسلام است و ما وقتی که به زندگی پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) نگاه کنیم این را می بینیم
و یکسری هم به این مطلب اعتراض می­کنند که شما چرا را در مورد کلمه نوکر خودتان یا مسئولین دیگر استفاده می­کنید، ایشان می فرمایند: این منطق رسول الله است و نظام ما نظام اسلامی است و هر مسئولی که وارد حوزه مسئولیتی خود می­شود و این یعنی حوزه نظام اسلامی در پرتو سیره رسول الله می­شود.
پس معنایش یعنی اینکه رئیس یعنی نوکر است، رئیس یک قوم چه کسی است آن که نوکر است و اگر از دیگر جهات هم حرکت کنیم که احتمال اول هم درست تر است بازم هم به مقوله خدمت گذاری می­رسیم. پس هرچه قدر که انسان می خواهد ریاستش بالاتر باشد باید خادم تر باشد.
اگر دنیوی هم حساب کنیم اگر این موقوله نوکری ترویج پیدا کند ما مسئولین ضرر می­کنیم؟ چون رئیس یک اداره فقط رئیس اداره خودش است و نسبت به ادارت دیگر نوکر، پس هرکس در یک جا ارباب است اگر با این موقوله و چهار چوب به جلو برویم در هزاران جا می­شود نوکر و منطق اسلام این است .
و در این صورت چه اندازه مشکلات به طور خودکار حل می­شودکه هیچ نظامی نمی تواندآن را حل کند .
اگر عوامانه نگاه کنیم یک سری مظاهر پیشرفتها مادی در کشور های غربی و شرقی وجود دارد اما اسلام یک مقوله نیست.
تاکید بر اشتغال زنان بیکاری ایجاد کرده است اسلام می­گوید تا ضرورتی وجود نداشته باشد نیازی نیست بانوان شاغل باشند ولی ما الان آقایان بیکار توانمند زیاد داریم و شاغل زن ناتوان هم زیاد داریم البته نه اینکه زنان ناتوان هستند منتها چون تاکید بر این است که زنان حتماً شاغل باشند مجبور هستیم و چون نظریه های فمنیستی غربی را قبول کرده ایم .
در قضیه نوکری اسلام را به عنوان یک چهار چوب در نظر بگیرم وسعی کنیم ما مدیران مطالعاتمان بیشتر باشد در روزنامه ویدرویست آنلاین آلمان منتشر کردکه یک چهارم جمعیت عربستان زیر خط فقر زندگی می­کنند و80 درصد آنها منزل شخصی ندارند و به لحاظ بنیادی چه قدر محتاج دولت هستند.
امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه فرمودند: هیچ کاخی ساخته نشد مگر کوخها بنا شدند اینکه سومین سرمایدار جهان پادشاه عربستان است و این معنا دارد.
امام رضا(ع) فرمود: (انالانجدو فرقتاًمن الفرق وملتاً اللملل وعاشعو الا به قیم) هیچ فرقه ای نیافتیم از فرقه ها و از ملتها ملتی نیافتیم که زندگی کنند و ماندگار بمانند مگر اینکه یک حکومتی داشتند و دین و دنیایشان را مدیریت کرد.
از شما مسئولین هم در مورد دین و دنیای مردم سوال خواهند کرد و شما که کارشناس دین نیستید بیشتر تبلیغ عملی کنید ودر جایی که هزینه برای دین هم ازحوزه اختیارات و هم تبلیغ عملی کرده­اید و چه کاری انجام دادی.
آیا به دین و نظام اسلامی خوش بین شدند و یا بد بین شدند که در بعضی موارد وجود دارداگر از دین و دنیای مردم سوال کردند چه جوابی خواهیم داد در چهارچوب دین خواهد بود و تامین دنیا باید در آن چهار چوب باشد تامین دنیا در نظامی سکولار یا کلاً اعتقادی یا نظام کفر تامین دنیا در آن بسیار متفاوت است. اگر هم تامین دنیا است در مسیر تامین امنیت دینی باشد.
این جامعه در مسیر تبروج و تدریج پیشرفت خواهد کرد در عرصه بی سوادی 2500سال درنظامهای گذشته تلاش می­کردند مردم بی سواد بمانند و نظام امروزی تلاش کرده است برای با سوادی و ارتقای علم واگر نظام گذشته این اقدامات را کرده بود ماباید در آن بستر حرکت می کردیم ، اما ما از صفر شروع کرده ایم. وبستروزمینه­ای برای حرکت نبود و همه اینها به برکت ولایت است.
مواظب باشیم گرفتار روزمرگی نشویم و منتظر نباشیم برای ما بودجه بیاید و واقعاً ایثار کنیم.
همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: مدیری که روحیه کارمندی داشته باشد نمی تواند موفق باشد مدیر یک شهرستان با کارمند یک شهرستان فرق می­کند مدیر ساعت نمی­شناسد، مدیریت 24ساعت است، اگر مدیریت به معنای واقعی شد یعنی 24ساعته شد انسان قطعاً موفق است اما مدیریت کارمندی شد انسان ناموفق است .
دستخالی، روحیه مدیریتی و ایثارگرانه و ولایی بدون شناخت ساعت و شبانه روز حتماً موفق است این را هم اسلام تایید می­کند و هم مدیریت امروزی.
اصل زمان مدیریت بعد از ساعت اداری است و درشهرستان هم مدیرانی نمی شناسیم که روحیه کارمندی داشته باشند و موفق باشند و مدیرموفق هم می­شناسیم که روحیه کارمندی ندارد و موفق است و تعداد کمی از این عزیزان به آفت دچار شده اند.
در عالم مدیریت و به لحاظ دینی کمی بد بینی به زیر دست واجب است کمی سوظن احتمالی نسبت به مدیران واجب است و مدیری که زیاد خوش بین است قطعاً ناموفق خواهد بود . مدیر باید در هر زمینه نظارت داشته باشد لذا انضباتهای مالی و انضباط در استفاده از بیت المال داشت باشیم.