سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :509
کل بازدید :897416
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 11:59 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

مراسم ارتحال بنیانگذا جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان، مهندس عبداللهی نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین ادارات این شهرستان در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع)روستای ایل بلاغی تشکیل شد. در این مراسم امام جمعه محترم این شهرستان در ارتباط با اهداف و کارکردهای حرکت امام راحل به ایراد سخنرانی پرداختند.


      

مراسم سالگرد ارتحال امام امت (ره) در شهرستان ماهنشان برگزار شد؛ این مراسم با حضور امام جمعه محترم شهرستان، مهندس عبداللهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، آقای محمدپور فرماندار شهرستان، سایر مسئولین و اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه زنجان به ایراد سخنرانی پرداخت و مراسم با مداحی مداحان به پایان رسید.

مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)


      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.

خطبه اول
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را بهترین سرمایه فنا ناپذیر دانستند. ایشان در ادامه افزودند: لازمه تقوی این است که انسان به درک وفهمی رسیده که منطق عملی دارد و براساس آن زندگی خود را اداره می­کند. و در مقابل افرادی هستند که از شناخت و استعداد کافی بهره ای ندارند. منطق عملی داشتن یعنی انسان در فراز نشیب­های زندگی براساس آن منطق عملی زندگی خود را اداره کند. بعنوان مثال برخی از افراد در طول تاریخ این انقلاب نقش­هایی را ایفاد کرده و جامعه آنان را بعنوان پیرو ولایت می­شناختند . اما در برهه­های مختلف تاریخ این انقلاب مردود شدند و با توجه به منفعت طلبی که داشته اند عکس العمل دیگر از آنها مشاهده شده است و این به جهت نبود منطق عملی می­باشد. منطق عملی آنها منفعت طلبی و عقلانیت ابزاری و مادی بوده است. یعنی زمانیکه انقلاب منفعت­های آنها را تامین می­کرد خود را طرفدار ولایت جلوه می­داده اند اما در برخی موارد وقتی مشاهده کردند پیروی از ولایت منفعت آنها را تامین نمی­کند عقب نشینی نمودند گویا آنها نه در آن موقع ولایت پذیر بوده اند و نه الان برخی ها نه اصول گرا هستند نه اصلاح طلب بلکه فرصت طلب هستند. خداوند متعال وقتی می­خواهد افرادی که منطق عملی ندارند را معرفی کند می_فرماید:مُّذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذَلِکَ لاَ إِلَى هَؤُلاء وَلاَ إِلَى هَؤُلاء وَمَن یُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلاً نه در راه حقیقی خداوند هستند و نه آشکارا در راه کفر بلکه انسانهای منافقی هستند که بر اساس اقتضائات زمان و منفعیت طلبی­های خود مسیرشان را تعیین می­کنند.

خطبه دوم
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) را تبریک گفتند. ایشان با اشاره به شهادت امام هادی(ع) و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ضمن تسلیت این ایام افزودند؛ اینکه گفته شده است در غم­های اهل بیت غمگین و در شادی­هایشان شاد باشیم یعنی در مسیر حرکت آنها گام برداریم. امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه مردم ماهنشان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تأکید کردند: اگر ما در قبال معنویات کم کاری کنیم این شهرستان روی پیشرفت را نخواهد دید. چرا که پیشرفت با فعالیت و تلاش در جامعه حاصل می­شود اگر در عرصه معنویت گام بر نداریم خداوند توجهی به ما نخواهد کرد. ایشان با اشاره به ارتحال حضرت امام(ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه­ای به رهبری انقلاب گفتند: اصولاً انسان زمانی می­تواند پیشرفت نماید که خود را به معبود خود وصل نماید. و این جامعه زمانی که دینی باشد نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بر طرف نماید. در زمانی طاغوت انسانهایی آسوده زندگی می­کردند که در مسیر انحرافات حرکت می­کردند و افرادی که در مسیر خداوند گام بر می­داشتند تحقیر شده و مورد آزار و اذیت واقع می­شدند. ولایت فقیه مهمترین بستر ساز برای تأمین و اصلاح رابطه جامعه با خداوند است. امام راحل چنین هدیه والایی را به جامعه ما عنایت کردند. ملت ما دین خدا را یاری نمودند و در قبال آن خداوند بر آنها نصرت بخشید. وقتی اتصال جامعه به خداوند شکل گرفت چون او عزیز است آن جامعه عزیز خواهد شد همجنکه ایران اسلامی عزیز است. با وجود حجم گسترده تحریم­ها و بحران­ها امروزه کشور و ملت ما به یک الگوی جهانی تبدیل شده است. اگر شبانه روز شکر گزار این نعمت الهی باشیم باز نمی­توانیم شکرش را به جا آوریم خداوند متعال اجازه نمی­دهد کفار بر مسلمانان سلطه یابند و امام راحل نیز در این مسیر حرکت کرد. و همینطور رهبر معظم سکان دار کشتی این انقلاب قدرتمندانه و با اقتدار وصف ناپذیر به مسیر خود ادامه می­دهد. به برکت ولایت سیاستمداران ما دیدگاه­های خود را در عرصه­های بین المللی به راحتی بیان می­کنند. ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فیضیه قیام پانزده خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانستند. حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تأکید کردند: همچنانکه رهبر عزیزمان فرمودند قانون باید تسهیل و اسان ساز بوده و قوه مجریه نیز قوانین تصویب شده را با قدرت تمام اجرا نماید. امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به ساخت بیمارستانی به نام کوروش در استان زنجان افزودند: ساخت بیمارستان فی نفسه بسیار مطلوب بوده لکن انتخاب نام کوروش بر آن نوعی انحطاط فرهنگی و فاصله گرفتن از اهداف و منویات امام و رهبری و ولایت است. برخی که کوروش را به جای ذوالقرنین و بالعکس معرفی می­کنند باید توجه داشته باشند طبق کتیبه­های به جا مانده از دوران کوروش او رسماً اعلام بت پرستی کرده در حالیکه خداوند ذوالقرنین را موحد و مومن معرفی می­نماید. احیای تفکر شاهنشاهی با اهداف این نظام سازگاری ندارد. امام آمد و سلسله دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ
سپرد و کسانی که به احیای نام شاهان می‌پردازند، در حقیقت خود را گرفتار زباله‌های تاریخ می‌­کنند.
ایشان در ادامه خطبه افزودن: شهرستان ماهنشان به عنوان قطب پرورش ماهی در استان محسوب می­شود که در برخی موارد پرورش دهندگان آبزیان با خسارت­های میلیونی روبرو می­شوند. این در حالی است که سرمایه آنها وام یا قرض بوده و متأسفانه بیمه­ای هم شامل آنها نمی­شود. در خواست من از مسئولان زیربط این است که در این رابطه اقدام عاجل و فوری انجام دهند.
ایشان با گوشزد کردن برخی جریانهای انحرافی در خصوص قیمت گذاری کالاها تأکید کردند: این قیمت گذاریها از سرعت منطقی برخوردار نبوده و زمینه­های بد بینی مردم نسبت به نظام را فراهم می­آورد. ما نمی توانیم خود را با کشورهای دیگر مقایسه کرده و ا آنان الگو برداری نماییم. از این رو بعید نیست که جریان انحرافی در گرانی­های اخیر دست داشته باشند.


      

      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پور امام جمعه ماهنشان ضمن دعوت به تقوای الهی، مهمترین اقدام امام را تنظیم رابطه جامعه و فرد دانست که این جز در پرتو ولایت به دست نمی‌آید.

نتیجه ولایی شدن جامعه، عزتمندی آن است که این بهترین هدیه امام به جامعه بشری بود که تا حد زیادی شناخت به این ثمره مهم به وجود آمده و حرکت‌های انقلابی امروز در جوامع مختلف بر همین اساس است. ما اگر بخواهیم قدردان امام باشیم، باید در حفظ عزت خود بکوشیم.

امام جمعه ماهنشان، تأسیس بیمارستان به نام کوروش در زنجان را فاصله گرفتن از خط امام و اهداف بلند نظام اسلامی توصیف کردند و افزودند؛ امام آمد و سلسله دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ سپرد و کسانی که به احیای نام شاهان می‌پردازند، در حقیقت خود را گرفتار زباله‌های تاریخ می‌پردازند. ایشان افزودند اگر هیچ دلیل تاریخی برای این ادعا که کوروش ذوالقرنین قرآن نیست، پیدا نکنیم، کتیبه کوروش گواه محکمی بر بت‌پرستی کوروش است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از گرانی‌های موجود گلایه کرده و شتاب بیش از حد اصلاح قیمت‌ها را غیر قانونی دانسته و افزودند بعید نیست که جریان انحرافی در این مورد دست داشته باشد. اتفاقاتی که در ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها اتفاق افتاد، می‌تواند قراینی به دست دهد.

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پور در ادامه از وضع موجود بیمه در ارتباط با پرورش ماهی انتقاد کرده و خواستار بیمه صنعت پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان شد.




برچسب ها : ولایت فقیه  , کوروش بت پرست  , شاهنشاهی  , زباله دان تاریخ  , امام خمینی  , عزت  , پرورش ماهی  ,
      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسمی که به مناسبت رحلت امام در حسینیه سپاه ناحیه ماهنشان تشکیل شده بود سخنرانی کردند.
متن سخنرانی
قال رسول الله(ص): الا ان للحسین حراره فی قلوب المومنین لا ترد ابداً
روایتی معروف از پیغمبراکرم(ص) داریم که می­فرماید: حسین و منی و انا من حسین. در مورد این روایت دو نوع تفسیر ارائه شده است. اولاً روایتی داریم که حضرت رسول(ص) می­فرماید: اول ما خلق الله نوری. البته در بعضی روایات اول ما خلق الله العقل نیز آمده که به حیطه مجردات مربوط می­شود. که بحث در این باره وقت بیشتری را می­طلبد. این سؤال مطرح است که چرا به اباعبدالله ابا عبدالله گفتند: در روایات داریم که هر چه مخلوق در عالم وجود دارد که انسان اشرف آنهاست به واسطه نور رسول الله خلق شده­اند. البته حدیث قدسی لولا فاطمه لما خلقتکما دلیل بر بالا بودن شأن حضرت زهرا(س) از پیغمبراکرم(ص) نیست. وجودی بالاتر از رسول الله(ص) نداریم. اگر حضرت زهرا(س) نبود کفوی هم برای امیر مؤمنان پیدا نمی­شد و همینطور یازده امام هم نبود. این نسل پاک که از اصلاب شامخه­اند از صلب حضرت زهرا(س) ادامه یافته­اند؟ لذا حضرت می­فرماید: من اولین نوری هستم که خلق شدم و تمام عالم به واسطه نور من خلق شده­اند. وقتی که گفته می­شود حسین منی و انا من حسین اینجاست که اباعبدالله معنی پیدا می­کند چون نور حسین نور رسول الله، و نور رسول الله نور حسین است. اباعبدالله از دیدگاهی کنیه حضرت و از دیدگاهی دیگر که معنای بالاتری دارد یعنی پدر کل بشریت است.
زیارت عاشورا نظام حرکت مومن است لذا به هرکس سلام نمی دهند واینکه گفته شده صد بار لعن سپس صد بار سلام که در دوران اصلاحات می خواستند زیارت عاشورا دیگری بنویسند که می­گفتند این زیارت انسانی نیست اینکه گفته می­شود با همه دوست باشید انسان محبوب و افضل مخلوقات است تصور نادرستی می­باشد. در زیارت عاشورا می­خوانیم اول دشمنی سپس دوستی. البته شناخت دوست ودشمن خیلی مهم است. ولی این منطق که نهی از منکر نکنید چرا که انسان محترم است در جایی از اسلام یافت نمی­شود در این زیارت نامه بر دشمنان سیدالشهدا و رسول الله و بالاتر از آن بر دشمنان خدا لعن فرستاده سپس لیاقت سلام و درود پیدا می­کنید.
اسلامی که دین رحمت و رأفت است اما رأفت بدون دشمنی امکان پذیر نیست وقتی می خواهید شخصی را که مورد ظلم واقع شده یاری کنید باید با ظالم مقابله کنید. انقلاب اسلامی ایران بر پایه این اساس و زیارت عاشورا استوار شده که یک بحث سیاسی عمیقی محسوب می­شود.
بخش عمده چهار چوب نظری اسلام در زیارت عاشورا است لذا سیدالشهدا آمد و مقوله تبری و تولی را احیاء کرد حتی تا مرز فدا کردن مال جان حرم در برابر اسلام پیشرفت چرا که امویه می­خواست نور اسلام را خاموش کند ولی اراده خداوند به پایداری آن تعلق گرفت. ابن ابی الحدید سنی شارح نهج البلاغه می­گوید: معاویه به مرد نا بینایی گفت: ینی امیه اسلام را مانند تو کور خواهد کرد. امریکا با اسلام عربستان و وهابیت و اسلام آمریکایی کاری ندارد. این اسلامی که آنان می­خواهند عین ضلالت و گمراهی بوده و بدتر از کفر می­باشد. چرا که به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می­زنند. نکته بعدی ولایت پذیری است که در زیارت عاشورا وجود دارد. ولایت هم چون و چرا، فکر کردن و تأمل نمی­پذیرد. روزی پیامبراکرم(ص) معاویه را طلبید اما او ایشان را اجابت نکرد و پاسخ داد که در حال خوردن طعام هستم حضرت او را نفرین کرد و فرمود هیچوقت شکمت سیر مباد و او آز آن روز هر چه طعام می­خورد سیر نمی­شد. وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع و فرستادن ضریح­ها به موزه­های انگلیس نمی­توانند نور اهلبیت را در دلها خاموش کنند. نور ولایت در دلها خاموش شدنی نیست. البته ولایت هم درجاتی دارد. ولایتی که سیدالشهدا قبول کرد ولایت الهی بود. ما باید ولایت پذیری را از صحنه کربلا بیاموزیم و اینکه هر چیزی فدای اسلام است. اگر به این مبنا رسیدیم به چار چوب نظری اسلام نیز رسیده­ایم.

 عکس سخنرانی در حسینیه سپاه ماهنشان

 


      

حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در جمع مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی در مراسمی که مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در حسینی سپاه ناحیه شهرستان ماهنشان برگزارشده بود سخنرانی کردند. 


      

جلسه بنیاد غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان و رئیس محترم این بنیاد و اعضای محترم برگزار شد. در این جلسه امام جمعه محترم سخنرانی کردند.

متن سخنرانی

روایتی داریم که می­فرماید: رضا الله رضا الوالدین. و روایتی دیگر اهل بیت را پدر ما معرفی نموده و مادری مهربانتر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد .
اسلام بر اساس پنج پایه بنا شده که عبارتند از: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت. در این میان ولایت از جایگاه ویژه­ای برخوردار بوده و به چیزی به اندازه ولایت تأکید نشده است. اگر ما حکومت و ما مملکتی را در نظر بگیریم دارای جزئیات و کلیات و ساختاراست. و اصولا دین اسلام این سخن را که ساختارها اساسی­ترین رکن جامعه هستند تأیید می­کند. به قول جامعه شناسان ساختارها دیده نمی­شوند اما بسیار قدرتمند هستند. اگر ساختار مثبت باشد نخبگان جامعه نیز نه تنها مقاومت نشان نمی­دهند بلکه آن را تقویت می­کنند و بالعکس در برابر ساختارهای منفی مقاومت نشان می­دهند. پس ولایت یک ساختار است. علی(ع) آئینه تمام نمای ولایت است که تعیین کننده ساختار دینی است. لذا اگر نماز و روزه و سایر عبادتها در این ساختار نباشد بی ارزش بوده و نجات بخش نخواهد بود. این مطلب در سایر جاها نیز همینطور است. مثلاً جلسه­ای در رابطه با ساختن فلان خیابان بوده و در رابطه با عمران و آبادی است اما از دیدگاه غربی بی ارزش تلقی می­شود چرا که در قالب ساختارهای مدرنیته انجام نمی­گیرد. و برخی خدمات آنها نیز از نظر ما بی ارزش است به عنوان مثال گفته می­شود فلان شخص که غاصب حق علی(ع) بود خدمات ارزنده­ای را انجام داده­ است در حالیکه اگر خدمات در قالب ولایت انجام نگیرد بالاترین خیانت و پست ترین اعمال محسوب می­شود. انما یتقبل الله من المتقین. مگر این که انسان بی تقوایی باشد که جاهل قاصراست. اهمیت جلسه ما نیز به اندازه اهمیت ولایت و رهبری بوده و هدف ما نیز باید در جهت استحکام این ساختارها باشد و اقدامی که می­توانیم در جهت سالم سازی جامعه انجام دهیم تسهیل رفتارهای اجتماعی جامعه اسلامی، تقویت ساختارهای ولایی و پایبندی علمی و عملی به ولایت است. ما باید با مبانی ولایی آشنا شده تا در برابر شبهه افکنان از ولایت دفاع کنیم. مصداق بارز این ولایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که بر دو نکته اساسی تأکید ویژه دارد.1. عمل به قانون 2. تسهیل در قانون گذاری.
که امیدواریم نمایندگان ما قانونها را با الگوی قرانی تصویب کنند. این همان منطق ولایت است. ترجمه قانون و الگو گرفتن از غرب قانونی ولایی نیست گر چه به ظاهر ضد دین نباشد اما گاهی نتیجه­اش منتهی به ضد دین می­شود در قوانین نیز خداوند متعال به نیجه عملی اهمیت فراوانی قائل است.

 


      

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.

خطبه اول
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی دنیا را در برابر آخرت  لهو و لعب توصیف کردند. ایشان درباره کنترل انحرافات جنسی در ادامه مباحث گذشته خود افزودند: یکی از بخشهای مهم کنترل، کنترل درونی است. امروزه نظریه پردازان مسائل اجتماعی تا حدودی به کنترل درونی اذعان نموده­اند که امیدواریم نظریه پردازان ما نیز با پیروی از تفکرات دینی،مبانی سکولار را کنار گذاشته و به دستورات دینی اهمیت ویژه­ای قائل شوند. از نظر اسلام کنترل درونی همان درونی شدن تقواست. یعنی انسان به مرحله­ای برسد که به لحاظ تقوا و اهمیت قائل شدن به مبانی اجتماعی دینی نفس خود را کنترل نماید. کنترل درونی تفاوتهایی با کنترل بیرونی دارد که به چند نمونه اشاره می­شود:
تفاوتهای کنترل درونی با کنترل بیرونی

1.       کنترل بیرونی اگرصد در صد امکان ندارد، کنترل درونی می­تواند قریب به صد در صد باشد چرا که این کنترل در اختیار خود شخص قرار دارد.

2.       کنترل بیرونی، خود نیاز به نظارت دارد بر خلاف کنترل درونی که از این قاعده مسثنی می­باشد.

3.       کنترل بیرونی هزینه بردار بوده ولی کنترل درونی هزینه بردار نیست. به عنوان مثال اگر مردم یک شهر به نماز جمعه و جماعت اهمیت قائل شوند شاید بتوان گفت 90 درصد بودجه­ کنترل­های بیرونی صرفه جویی خواهد شد. اگر بخواهیم هزینه­های فرهنگی را کاهش دهیم باید فعالیت بنیادین داشته باشیم که کنترل درونی در حقیقت بنیادین کردن کنترل در جامعه است.  

4.       کنترل درونی به لحاظ دینی ارزشمند و مطلوب است لکن کنترل بیرونی معلوم نیست از این قاعده پیروی نماید چرا که در اکثر اوقات این کنترل به جهت ترس یا تقیّد و ... می­باشد. اما در کنترل درونی رضایت خداوند و قصد قربت مد نظر بوده و خود جوش است.

راهکار­های کنترل درونی

یکی از کنترل­های درونی کنترل زیستی است که خود به کنترل ارادی و غیر ارادی تقسیم می­شود.

والدین مناسب یکی از بهترین ایجاد کنندگان زمینه  این نوع کنترل است. از زمینی که مناسب زراعت نیست انتظار برداشت محصول، انتظار بیهوده و بی جایی خواهد بود. در مورد انسان این مثال گزاف نخواهد بود که حقاً پدر و مادر به منزله کشت زاری هستند که محصولی به نام انسان تحویل جامعه و بالاتر از آن تحویل خداوند متعال می­دهند. والدین انسان سازند و تأیید نهایی آن نیز روز حساب به دست خداوند خواهد بود که اگر رضایت او را در پی داشته باشد فرزندشان در پیشگاه خداوند برای والدین خود دعای خیر می­نماید. نباید این نکته را از نظر دور داشت که اعمال و رفتار فرزند به خود او مربوط می­شود اما زمینه سازی والدین نیز حسابرسی خواهد شد. در ازدواجها و خواستگاری­ها به مسأله دین و دین مداری باید توجه ویژه­ای داشته باشیم. پیغمبر اکرم(ص) می­فرماید: از زن زیبا رویی که در خانواده فاسد پرورش یافته، پرهیز کنید یا در حدیثی دیگر می­فرماید: برای نطفه­هایتان جایگاه مناسبی انتخاب نمایید. لذاست که خطاب به سید الشهدا (ع)می­گوییم: اشهد انّک کنت نورا فى الاصلاب الشامخة و الارحام المطهرة).

 جوانان عزیز همسرانی برای خود انتخاب کنند که در مسیر حرکت به سمت خدا آنها را یاری کنند.

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به تقوای الهی از حضور حجت الاسلام و المسلمین باقری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان قدردانی کرده و افزودند: دشمنان و بیگانگان با عناوین مختلف به اوقاف و فرهنگ وقف آسیب می­رسانند که متأسفانه در برخی موارد موفقیت­هایی هم داشته­اند که تقویت مجمع خیرین و مسائلی از این دست از مصادیق این هجمه­هاست. امیدواریم با هوشیاری مردم عزیز کشورمان نقشه­های آنان شکست خورده و فرهنگ وقف که ماندگارتر است بیش از پیش در سطح کشور گسترش یابد.

امام جمعه ماهنشان ضمن اشاره به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی، این نهاد را مقدس و مردمی خوانده و تأکید کردند: اگر مجلس مستقل و دین مدار باشد خدمات ارزنده و چشمگیری را به کشور ارائه خواهند کرد. وظیفه ما در انتخابات نمایندگان این است که سعی کنیم نماینده دردشناس، متخصص، متعهد و دین دار را انتخاب کنیم. اگر کسی در جهت وابستگی مجلس گام بردارد او خائن قلمداد خواهد شد. استقلال مجلس تأمین کننده استقلال کشور است.

ایشان با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات، به مضرات آنها اشاره کرده و با استناد به فتاوای برخی مراجع در تحریم استعمال دخانیات اظهار امیدواری کردند که در آینده­ای نزدیک به فضل الهی استعمال دخانیات در کشورمان ریشه کن شود.

خطیب جمعه ماهنشان سالروز در گذشت آزاده فداکار مرحوم ابوترابی را گرامی داشته و ایشان را منشأ خدمات ارزنده در کشور دانستند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال جهاد اقتصادی مقوله جهاد را یک امر مقدس خوانده و شفاف سازی قراردادها و الکترونیکی نمودن دریافت­ها و پرداخت­ها را امری ضروری در ریشه کنی مفاسد اقتصاد دانستند تدوین چهار چوب مناسب نظارت بر فعالیت­های اقتصادی و پالایش جبهه اصول گرایی از جریان انحرافی از دیگر پیشنهادهای ایشان در ارتباط با توفیق جهاد اقتصادی بود.

 

 

دومین گردهمایی هم‌اندیشی روحانیون شهرستان

در این گردهمایی که در محل دفتر امام جمعه ماهنشان و با حضور امام جمعه محترم، فرماندار، مدیر کل اوقاف و امور خیر استان زنجان و علما و فضلای شهرستان ساعت 11 صبح جمعه 6 خرداد 90برگزار شد،

در آغاز این گردهمایی، حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پور، امام جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضران. به ضرورت این نشست و کارکردهای مثبت آن اشاره کرده و اظهار امیدواری نمودند، که چنین نشست‌هایی ادامه داشته باشد. همچنین ایشان به تبیین موضوعاتی از قبیل سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، جایگاه علما در جامعه اسلامی، جایگاه وقف و آسیب‌شناسی آن در شهرستان ماهنشان پرداختند

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین باقری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و فضلای دیگر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان این جلسه اعضای جلسه به صورت دسته جمعی در نماز جمعه شهرستان حضور پیدا کرده و بعد از نماز نیز برای صرف ناهار مجدداً در دفتر امام جمعه شهرستان حضور پیدا کردند.


  

همایش روحانیون منطقه ماهنشان




برچسب ها : گردهمایی  , جایگاه وقف  , اوقاف و امورخیریه  ,
      

همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر چندین پروژه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج  آقا زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان، فرماندار و روسای ادارات شهرستان ماهنشان افتتاح و کلنگ زنی شد.
در این مراسم، کلنگ زنی احداث 20 واحد مسکن مدد جویی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار بالغ بر 200 میلیون تومان و خط رینگ 20 کیلو وات شمالی شهر ماهنشان به طول 651 متر 27 و اعتباری بالغ بر میلیون تومان انجام شد و همچنین افتتاح دستگاه بسته بندی آب در روستای امیرآباد با اعتباری  بالغ بر 35 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و پروژه آبیاری تحت فشار در روستای قره دره با اعتبار 15 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 






      
<      1   2   3      >