جلسه بنیاد غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان و رئیس محترم این بنیاد و اعضای محترم برگزار شد. در این جلسه امام جمعه محترم سخنرانی کردند.

متن سخنرانی

روایتی داریم که می­فرماید: رضا الله رضا الوالدین. و روایتی دیگر اهل بیت را پدر ما معرفی نموده و مادری مهربانتر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد .
اسلام بر اساس پنج پایه بنا شده که عبارتند از: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت. در این میان ولایت از جایگاه ویژه­ای برخوردار بوده و به چیزی به اندازه ولایت تأکید نشده است. اگر ما حکومت و ما مملکتی را در نظر بگیریم دارای جزئیات و کلیات و ساختاراست. و اصولا دین اسلام این سخن را که ساختارها اساسی­ترین رکن جامعه هستند تأیید می­کند. به قول جامعه شناسان ساختارها دیده نمی­شوند اما بسیار قدرتمند هستند. اگر ساختار مثبت باشد نخبگان جامعه نیز نه تنها مقاومت نشان نمی­دهند بلکه آن را تقویت می­کنند و بالعکس در برابر ساختارهای منفی مقاومت نشان می­دهند. پس ولایت یک ساختار است. علی(ع) آئینه تمام نمای ولایت است که تعیین کننده ساختار دینی است. لذا اگر نماز و روزه و سایر عبادتها در این ساختار نباشد بی ارزش بوده و نجات بخش نخواهد بود. این مطلب در سایر جاها نیز همینطور است. مثلاً جلسه­ای در رابطه با ساختن فلان خیابان بوده و در رابطه با عمران و آبادی است اما از دیدگاه غربی بی ارزش تلقی می­شود چرا که در قالب ساختارهای مدرنیته انجام نمی­گیرد. و برخی خدمات آنها نیز از نظر ما بی ارزش است به عنوان مثال گفته می­شود فلان شخص که غاصب حق علی(ع) بود خدمات ارزنده­ای را انجام داده­ است در حالیکه اگر خدمات در قالب ولایت انجام نگیرد بالاترین خیانت و پست ترین اعمال محسوب می­شود. انما یتقبل الله من المتقین. مگر این که انسان بی تقوایی باشد که جاهل قاصراست. اهمیت جلسه ما نیز به اندازه اهمیت ولایت و رهبری بوده و هدف ما نیز باید در جهت استحکام این ساختارها باشد و اقدامی که می­توانیم در جهت سالم سازی جامعه انجام دهیم تسهیل رفتارهای اجتماعی جامعه اسلامی، تقویت ساختارهای ولایی و پایبندی علمی و عملی به ولایت است. ما باید با مبانی ولایی آشنا شده تا در برابر شبهه افکنان از ولایت دفاع کنیم. مصداق بارز این ولایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که بر دو نکته اساسی تأکید ویژه دارد.1. عمل به قانون 2. تسهیل در قانون گذاری.
که امیدواریم نمایندگان ما قانونها را با الگوی قرانی تصویب کنند. این همان منطق ولایت است. ترجمه قانون و الگو گرفتن از غرب قانونی ولایی نیست گر چه به ظاهر ضد دین نباشد اما گاهی نتیجه­اش منتهی به ضد دین می­شود در قوانین نیز خداوند متعال به نیجه عملی اهمیت فراوانی قائل است.