حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و آزادی خرمشهر در سالن 2500 نفری در جمع بانوان و برخی مسئولان این شهرستان سخنرانی کردند. ایشان ضمن تبریک این روز مهم و به یاد ماندنی از مقام شامخ مادران زحمتکش تجلیل کردند.
متن سخنرانی
ما در فلسفه بحثی به نام ماده و صورت داریم. انسان نیز از این دو مقوله مهم که درباره موجودات عالم است مسثنی نیست. همان چیزی که انسانیت ما را شکل داده و نقطه اشتراک بین زنان و مردان محسوب شده ماده می­باشد. نگاه قرآن و خداوند بر این استوار است که انسانها در این مورد تفاوتی ندارند. مصداق بارز آن آیه شریفه ای است که می­فرماید: هر کس عمل صالحی در حال ایمان انجام دهد چه مرد باشد یا زن، حیات طیبه به او وعنایت می­کنیم پروردگار متعال به جهت اینکه نیازها به صورت منطقی برآورده شود صورتهای مختلف را آفرید و در مورد انسان دو صورت را خلق نمود یکی صورت وهیئت مردانه و دیگری صورت و هیئت زنانه. چرا که او حکیم و آگاه به نیازهای بشر و چگونگی بر آورده شدن آنهاست. تصور کنید اگر در ابتدای آفرینش ففقط زن یا مرد آفریده می­شد چه اتفاقی در عالم روی می­داد. بزرگترین فلسفه آفرینش زن و مرد در حقیقت ادامه هستی و وجود است "ماشما را زن ومرد آفریدیم" این بعد انسانی مشترک بین زنان و مردان بوده و نتیجه اجتماعی بزرگی را به آنان میدهد و خداوند متعال در این مقوله پافشاری می­نماید. آنجا که خانواده را بهترین بنای آفرینش معرفی نموده و می­فرماید: ما شما را زن و مرد آفریدیم لتسکنوا الیها. بعد از اینکه هدف اصلی زن ومرد بودن را تولید مثل و ادامه حیات می­داند، کارکرد مهم این مقوله را آرامش انسان و جامعه معرفی می­کند. اگر چنانچه این آیه شریفه را در کنار یکی دیگر از آیات الهی قرار دهیم که می ­فرماید با یاد خدا دلها آرام می­گیرد به چار چوب نظری اسلام در این رابطه می­رسیم . آنهایی که دین را با تبیین ­های سکولاری تطبیق می­کنند باید توجه داشته باشند که دین دارای چار چوب­های اساسی می­باشد. نمی توان از کنار گوشه دین تکه ای را گرفت و با فلان نظریه غربی اسلام را معرفی کرد چرا که اسلام زمانی اسلام است که مجموعاً و مشروحاً دیده شود. نظریه پردازیها باید منحصر به دین باشند باید همه آیات و روایات و بخشهایی از تاریخ را در کنار هم قرار داده و آن وقت اسلام بنامیم. حال که اسلام این بنیان مقدس را خانواده معرفی نموده و آرامش بدون یاد خدا را ممکن نمی­داند از این رو براساس مبانی دینی زمانی جامعه می تواند به هدف نهایی خود برسد که در سیاستگذاری­های خود به تقویت نهاد خانواده بپردازد.
در این میان زن عامل مهم در حفظ خانواده و جامعه محسوب شده و مانع از فرو پاشی اجتماعی است . زن در اسلام عنصری بنیادین معرفی شده که نیروهای بنیادینی مثل امام راحل (ره) تحویل جامعه می­دهد. هم او که فرمود: از دامن زن مرد به معراج می­رود.
زمانی منتظر واقعی و در خط امام خواهیم بود که از نظریه ­های اسلام و قرآن پیروی نمائیم . متاسفانه امروزه هنوز کتابهایی درباره نظریه­های امام نوشته می­شود که ارتباطی با نظریه­های ایشان ندارد. امیدواریم طرح ها، نوشته­ها، مهندس­ها و ... ما همه دینی شده و روزی شاهد الگو گرفتن شرق و غرب از ایران اسلامی و فاطمی باشیم .