نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.

خطبه اول
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را بهترین سرمایه فنا ناپذیر دانستند. ایشان در ادامه افزودند: لازمه تقوی این است که انسان به درک وفهمی رسیده که منطق عملی دارد و براساس آن زندگی خود را اداره می­کند. و در مقابل افرادی هستند که از شناخت و استعداد کافی بهره ای ندارند. منطق عملی داشتن یعنی انسان در فراز نشیب­های زندگی براساس آن منطق عملی زندگی خود را اداره کند. بعنوان مثال برخی از افراد در طول تاریخ این انقلاب نقش­هایی را ایفاد کرده و جامعه آنان را بعنوان پیرو ولایت می­شناختند . اما در برهه­های مختلف تاریخ این انقلاب مردود شدند و با توجه به منفعت طلبی که داشته اند عکس العمل دیگر از آنها مشاهده شده است و این به جهت نبود منطق عملی می­باشد. منطق عملی آنها منفعت طلبی و عقلانیت ابزاری و مادی بوده است. یعنی زمانیکه انقلاب منفعت­های آنها را تامین می­کرد خود را طرفدار ولایت جلوه می­داده اند اما در برخی موارد وقتی مشاهده کردند پیروی از ولایت منفعت آنها را تامین نمی­کند عقب نشینی نمودند گویا آنها نه در آن موقع ولایت پذیر بوده اند و نه الان برخی ها نه اصول گرا هستند نه اصلاح طلب بلکه فرصت طلب هستند. خداوند متعال وقتی می­خواهد افرادی که منطق عملی ندارند را معرفی کند می_فرماید:مُّذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذَلِکَ لاَ إِلَى هَؤُلاء وَلاَ إِلَى هَؤُلاء وَمَن یُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلاً نه در راه حقیقی خداوند هستند و نه آشکارا در راه کفر بلکه انسانهای منافقی هستند که بر اساس اقتضائات زمان و منفعیت طلبی­های خود مسیرشان را تعیین می­کنند.

خطبه دوم
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) را تبریک گفتند. ایشان با اشاره به شهادت امام هادی(ع) و رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ضمن تسلیت این ایام افزودند؛ اینکه گفته شده است در غم­های اهل بیت غمگین و در شادی­هایشان شاد باشیم یعنی در مسیر حرکت آنها گام برداریم. امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن توصیه مردم ماهنشان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تأکید کردند: اگر ما در قبال معنویات کم کاری کنیم این شهرستان روی پیشرفت را نخواهد دید. چرا که پیشرفت با فعالیت و تلاش در جامعه حاصل می­شود اگر در عرصه معنویت گام بر نداریم خداوند توجهی به ما نخواهد کرد. ایشان با اشاره به ارتحال حضرت امام(ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه­ای به رهبری انقلاب گفتند: اصولاً انسان زمانی می­تواند پیشرفت نماید که خود را به معبود خود وصل نماید. و این جامعه زمانی که دینی باشد نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بر طرف نماید. در زمانی طاغوت انسانهایی آسوده زندگی می­کردند که در مسیر انحرافات حرکت می­کردند و افرادی که در مسیر خداوند گام بر می­داشتند تحقیر شده و مورد آزار و اذیت واقع می­شدند. ولایت فقیه مهمترین بستر ساز برای تأمین و اصلاح رابطه جامعه با خداوند است. امام راحل چنین هدیه والایی را به جامعه ما عنایت کردند. ملت ما دین خدا را یاری نمودند و در قبال آن خداوند بر آنها نصرت بخشید. وقتی اتصال جامعه به خداوند شکل گرفت چون او عزیز است آن جامعه عزیز خواهد شد همجنکه ایران اسلامی عزیز است. با وجود حجم گسترده تحریم­ها و بحران­ها امروزه کشور و ملت ما به یک الگوی جهانی تبدیل شده است. اگر شبانه روز شکر گزار این نعمت الهی باشیم باز نمی­توانیم شکرش را به جا آوریم خداوند متعال اجازه نمی­دهد کفار بر مسلمانان سلطه یابند و امام راحل نیز در این مسیر حرکت کرد. و همینطور رهبر معظم سکان دار کشتی این انقلاب قدرتمندانه و با اقتدار وصف ناپذیر به مسیر خود ادامه می­دهد. به برکت ولایت سیاستمداران ما دیدگاه­های خود را در عرصه­های بین المللی به راحتی بیان می­کنند. ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فیضیه قیام پانزده خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانستند. حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تأکید کردند: همچنانکه رهبر عزیزمان فرمودند قانون باید تسهیل و اسان ساز بوده و قوه مجریه نیز قوانین تصویب شده را با قدرت تمام اجرا نماید. امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به ساخت بیمارستانی به نام کوروش در استان زنجان افزودند: ساخت بیمارستان فی نفسه بسیار مطلوب بوده لکن انتخاب نام کوروش بر آن نوعی انحطاط فرهنگی و فاصله گرفتن از اهداف و منویات امام و رهبری و ولایت است. برخی که کوروش را به جای ذوالقرنین و بالعکس معرفی می­کنند باید توجه داشته باشند طبق کتیبه­های به جا مانده از دوران کوروش او رسماً اعلام بت پرستی کرده در حالیکه خداوند ذوالقرنین را موحد و مومن معرفی می­نماید. احیای تفکر شاهنشاهی با اهداف این نظام سازگاری ندارد. امام آمد و سلسله دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ
سپرد و کسانی که به احیای نام شاهان می‌پردازند، در حقیقت خود را گرفتار زباله‌های تاریخ می‌­کنند.
ایشان در ادامه خطبه افزودن: شهرستان ماهنشان به عنوان قطب پرورش ماهی در استان محسوب می­شود که در برخی موارد پرورش دهندگان آبزیان با خسارت­های میلیونی روبرو می­شوند. این در حالی است که سرمایه آنها وام یا قرض بوده و متأسفانه بیمه­ای هم شامل آنها نمی­شود. در خواست من از مسئولان زیربط این است که در این رابطه اقدام عاجل و فوری انجام دهند.
ایشان با گوشزد کردن برخی جریانهای انحرافی در خصوص قیمت گذاری کالاها تأکید کردند: این قیمت گذاریها از سرعت منطقی برخوردار نبوده و زمینه­های بد بینی مردم نسبت به نظام را فراهم می­آورد. ما نمی توانیم خود را با کشورهای دیگر مقایسه کرده و ا آنان الگو برداری نماییم. از این رو بعید نیست که جریان انحرافی در گرانی­های اخیر دست داشته باشند.