حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسمی که به مناسبت رحلت امام در حسینیه سپاه ناحیه ماهنشان تشکیل شده بود سخنرانی کردند.
متن سخنرانی
قال رسول الله(ص): الا ان للحسین حراره فی قلوب المومنین لا ترد ابداً
روایتی معروف از پیغمبراکرم(ص) داریم که می­فرماید: حسین و منی و انا من حسین. در مورد این روایت دو نوع تفسیر ارائه شده است. اولاً روایتی داریم که حضرت رسول(ص) می­فرماید: اول ما خلق الله نوری. البته در بعضی روایات اول ما خلق الله العقل نیز آمده که به حیطه مجردات مربوط می­شود. که بحث در این باره وقت بیشتری را می­طلبد. این سؤال مطرح است که چرا به اباعبدالله ابا عبدالله گفتند: در روایات داریم که هر چه مخلوق در عالم وجود دارد که انسان اشرف آنهاست به واسطه نور رسول الله خلق شده­اند. البته حدیث قدسی لولا فاطمه لما خلقتکما دلیل بر بالا بودن شأن حضرت زهرا(س) از پیغمبراکرم(ص) نیست. وجودی بالاتر از رسول الله(ص) نداریم. اگر حضرت زهرا(س) نبود کفوی هم برای امیر مؤمنان پیدا نمی­شد و همینطور یازده امام هم نبود. این نسل پاک که از اصلاب شامخه­اند از صلب حضرت زهرا(س) ادامه یافته­اند؟ لذا حضرت می­فرماید: من اولین نوری هستم که خلق شدم و تمام عالم به واسطه نور من خلق شده­اند. وقتی که گفته می­شود حسین منی و انا من حسین اینجاست که اباعبدالله معنی پیدا می­کند چون نور حسین نور رسول الله، و نور رسول الله نور حسین است. اباعبدالله از دیدگاهی کنیه حضرت و از دیدگاهی دیگر که معنای بالاتری دارد یعنی پدر کل بشریت است.
زیارت عاشورا نظام حرکت مومن است لذا به هرکس سلام نمی دهند واینکه گفته شده صد بار لعن سپس صد بار سلام که در دوران اصلاحات می خواستند زیارت عاشورا دیگری بنویسند که می­گفتند این زیارت انسانی نیست اینکه گفته می­شود با همه دوست باشید انسان محبوب و افضل مخلوقات است تصور نادرستی می­باشد. در زیارت عاشورا می­خوانیم اول دشمنی سپس دوستی. البته شناخت دوست ودشمن خیلی مهم است. ولی این منطق که نهی از منکر نکنید چرا که انسان محترم است در جایی از اسلام یافت نمی­شود در این زیارت نامه بر دشمنان سیدالشهدا و رسول الله و بالاتر از آن بر دشمنان خدا لعن فرستاده سپس لیاقت سلام و درود پیدا می­کنید.
اسلامی که دین رحمت و رأفت است اما رأفت بدون دشمنی امکان پذیر نیست وقتی می خواهید شخصی را که مورد ظلم واقع شده یاری کنید باید با ظالم مقابله کنید. انقلاب اسلامی ایران بر پایه این اساس و زیارت عاشورا استوار شده که یک بحث سیاسی عمیقی محسوب می­شود.
بخش عمده چهار چوب نظری اسلام در زیارت عاشورا است لذا سیدالشهدا آمد و مقوله تبری و تولی را احیاء کرد حتی تا مرز فدا کردن مال جان حرم در برابر اسلام پیشرفت چرا که امویه می­خواست نور اسلام را خاموش کند ولی اراده خداوند به پایداری آن تعلق گرفت. ابن ابی الحدید سنی شارح نهج البلاغه می­گوید: معاویه به مرد نا بینایی گفت: ینی امیه اسلام را مانند تو کور خواهد کرد. امریکا با اسلام عربستان و وهابیت و اسلام آمریکایی کاری ندارد. این اسلامی که آنان می­خواهند عین ضلالت و گمراهی بوده و بدتر از کفر می­باشد. چرا که به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می­زنند. نکته بعدی ولایت پذیری است که در زیارت عاشورا وجود دارد. ولایت هم چون و چرا، فکر کردن و تأمل نمی­پذیرد. روزی پیامبراکرم(ص) معاویه را طلبید اما او ایشان را اجابت نکرد و پاسخ داد که در حال خوردن طعام هستم حضرت او را نفرین کرد و فرمود هیچوقت شکمت سیر مباد و او آز آن روز هر چه طعام می­خورد سیر نمی­شد. وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع و فرستادن ضریح­ها به موزه­های انگلیس نمی­توانند نور اهلبیت را در دلها خاموش کنند. نور ولایت در دلها خاموش شدنی نیست. البته ولایت هم درجاتی دارد. ولایتی که سیدالشهدا قبول کرد ولایت الهی بود. ما باید ولایت پذیری را از صحنه کربلا بیاموزیم و اینکه هر چیزی فدای اسلام است. اگر به این مبنا رسیدیم به چار چوب نظری اسلام نیز رسیده­ایم.

 عکس سخنرانی در حسینیه سپاه ماهنشان