فریضه عبادی و سیاسی جمعه ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور  امام جمعه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام زاهدی‌پور با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اخلاق حسنه را به تعبیر امام سجاد (ع) نعمتی بزرگ و هدیه الهی خواند که صرفاً در پرتو #تقوای الهی حاصل می‌شود.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی، جایگاه علمای دین را جایگاهی بی‌بدیل ارزیابی کرده و تأکید کرد: خدمات شیخ صدوق و شیخ کلینی به اسلام حیاتی بوده و مسلماً خدمات چنین علمایی واسطه تحقق آیه شریفه انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» است که هیچ میراث فرهنگی نمی‌تواند بدیلی را برای چنین استوانه‌های علم به حساب آید.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به مسائل مربوط به برجام و توطئه‌های آمریکا و کشورهای غربی افزود: اگر چه ما امتیازات زیادی هم در برجام داده‌ایم، اما ظاهراً آمریکا حاضر به پذیرش استقلال و اقتدار ملی و بین المللی ایران نیست. فلذا به نظر می‌رسد با اتخاذ فشار مرحله‌ای، سعی در تضعیف ایران به هر قیمت دارند.
مقامات اروپایى مأموریت دارند با اعلام مخاطرات خروج آمریکا از برجام، به مقامات کشورمان القاء کنند که تنها مانع خروج آمریکا از برجام، ورود ایران به مذاکرات مکمل یعنى مذاکره درباره توان #موشکى و منطقه‌اى ایران است.
زاهدی_پور امام جمعه ماهنشان با #تحلیل وضعیت موجود و #احتمالات ممکن در ارتباط با #رفتار آمریکا و اروپا تأکید کرد ما نمی توانیم منتظر اما و اگرهای #دشمن باشیم؛ دستگاه #دیپلماسی باید به دنبال به دست گرفتن ابتکار_عمل باشد؛

وی در ادامه به برخی #گزینه‌های_احتمالی ایران در برابر آمریکا و اروپا پرداخت که به ترتیب ذیل است.

1. خروج از #ان_پی_تی که به صورت داوطلبانه پذیرفته‌ایم و می‌توانیم خارج شویم. که در این صورت آژانس حق هیچ گونه بازرسی از #تأسیسات #هسته‌ای را نخواهد داشت.

2. مسئولان مربوطه باید سعی کنند با عقد #قراردادهای حساب شده که ایران در آن ابتکار عمل داشته باشد، می‌تواند در برابر فشارهای صورت گرفته احتمالی #مقاومت لازم را داشته باشد.

3. #ذخیره‌سازی مناسب #کالاهای_اساسی برای مدت لازم از تمهیدات لازم برای مقابله با #سیاست‌های #خصمانه آمریکا و اروپاست.

4. تلاش در افزایش #صادرات به ویژه صادرات #غیرنفتی، پشتیبان‌های لازم مالی را فراهم آورده و در عین حال اقتصاد ایران را از #تک_محصولی و #خام_فروشی نجات خواهد داد.

5. تلاش در #جایگزینی کشورهای #غیروابسته به آمریکا مانند چین و روسیه و برخی کشورهای اسلامی بخش مهمی از حربه آمریکا علیه ایران اسلامی را خنثی خواهد کرد.

6. اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، جنگ اصلی #جنگ_اقتصادی است. و #اتاق_جنگ آمریکا با ایران، وزارت #خزانه‌داری آمریکاست و روشن است که مقابله با جنگ اقتصادی راهکار اقتصادی دارد.

در تعابیر دینی، نیاز اقتصادی اسارت بار است. امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرمایند: «امْنُنْ عَلَى مَنْ شِئْتَ تَکُنْ أَمِیرَهُ وَ احْتَجْ إِلَى مَنْ شِئْتَ تَکُنْ أَسِیرَهُ وَ اسْتَغْنِ عَمَّنْ شِئْتَ تَکُنْ نَظِیرَهُ»؛ و ما باید متناسب با این دستورات خط مشی سیاسی و اقتصادی را تعیین کرده و پیش ببریم.

7. تأکید بر #اقتصاد_مقاومتی، حمایت از #کالای_ایرانی در بعد کمیت و کیفیت، می‌تواند از پیامدهای احتمالی اقتصادی جلوگیری کند. در این زمینه توجه به #کنترل_قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی خواهد بود. به نظر می‌رسد برخی‌ها با استفاده از #رانت‌های مختلف، از شعار سال #سوء_استفاده کنند که از جمله #خودروسازان که با تولید #خودروهای_بی‌کیفیت آبروی این صنعت را برده‌‌اند، نقش مهمی در این زمینه دارند. مدیران چنین واحدهایی باید #محاکمه شده و به عنوان #خائن به نظام اسلامی مجازات شوند.

#زاهدی_پور امام جمعه ماهنشان با #تحلیل وضعیت موجود و #احتمالات ممکن در ارتباط با #رفتار آمریکا و اروپا تأکید کرد ما نمی توانیم منتظر اما و اگرهای #دشمن باشیم؛ دستگاه #دیپلماسی باید به دنبال به دست گرفتن #ابتکار_عمل باشد؛