اولین جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان در سال93 با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان، نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ادارات در دفتر امام جمعه شهرستان برگزارشد.
شورای اداری 93
سالی که ما در پیش رو داریم سال 1393است رهبر معظم انقلاب وفرمایشاتشان همیشه، اگردرطول این چند سالی که هم درخدمت امام (ره) بودیم وهم خدمت مقام معظم انقلاب هستیم هر جا که پیروی از اوامروفرمایشات آنها بوده یا مشکل نداشتیم یا مشکلات قابل حل داشتیم واین نعمتی است بسیار بزرگ که ما دستمان داریم .و ایام فاطمیه هم بر همین اساس است که بسیار بزرگ وبزرگداشت آن واجب الهی است به خاطر اینکه براساس اهمیت ولایت وخود حضرت زهرا(س) خانم فاطمه زهرا(س) در چنین ایامی به خاطر دفاع از ولایت در معرض خطر قرار می گیرندوحاضر می شوند با همه مشکلات دست به گریبان شوند تا اینکه این اسلام به دست ما برسد ما مدیون حضرت زهرا هستیم چون اسلام را داریم. مطمئناً اگر آن قضایایی که درمورد حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد، اتفاق نمی افتاد دفاعی که خانم از ولایت ،دین و ولی خود انجام داد، انجام نمی داد معلوم نبود که این اسلام به دست برسد؟ لذا من ازهمین جا گریزی می زنم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از آنجایی که نام امسال را اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی نامیدند.
عزیزان من فکر می کنم در مورد فرهنگ اگر یکسری مشکلات ما حل شود درمورد اقتصاد هم حل خواهد شدشاید جناب آقای مهندس درجلسه شورای اداری قبلی گفتند که میانگین ساعت کاری مفید ما درطول سال 800ساعت است یعنی فکر می کنم روزانه حدودبیش از 2ساعت ، اگر همین 2ساعت تبدیل شود به آن 8ساعتی که حداقل وظیفه ما است اگر خودمان را کارمند بدانیم اگرمدیر بدانیم که 8ساعت نیست 24ساعت است ولی اگر خودمان را درحد یک کارمند عادی میدانیم اگر چه ما نمی گوییم کارمندی بد است ولی مدیرمسئولیتش بالاتر است اگر مدیر هستیم 8ساعت 24ساعته هستیم که الحمدالله ما مدیران زیادی در این عرصه داریم.
من فکر می کنم اگر همین مشکل حل شود بسیاری از مشکلات می تواند حل شود یعنی ما حدوداً نزدیک به یک چهارم وظیفه خودمان را انجام می دهیم حالا همین را ضرب در چهار بکنیم یعنی آن چیزهای که به دست می آوریم ضرب در چهاربکنیم در این 2ساعت ما چه قدر استعداد داریم که در این 2ساعت چه کار ها می کنیم، میگن ایرانی ها دقیقه نودی اند یعنی یک دقیقه ای، در این یک دقیقه ها چه کار ها می کنیم واگر این نود دقیقه هارا بازی می کردیم چه کارها می کردیم!ما به فکر این باشیم که نود دقیقه بازی کنیم، نود دقیقه را کار کنیم وزحمت بکشیم تا آن اقتصادی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است با توفیقاتی که است ما بهترین که اخیراً هم رهبری تاکید کردند ما داشته های فراوان داریم منابع انسانی، مالی، معادن اما به لحاظ کاری کم داریم ما در تنبلی جزء رتبه های اول هستیم هرچه قدر ما انرژی داریم به همان اندازه هم تنبلی داریم که باید این تنبلی را کنار بگذاریم این اقتصاد ما است والبته چیزهای دیگر هم است.
اقتصاد مقاومتی که می گوییم یعنی همه چیز باید تغییر بکند رنسانس آمد فرهنگ اقتصاد را تغییر داد به خاطر اینکه تولید انبوه بود چون تولید انبوه بود نیروی کار فراوان لازم بود نیروی کار هم گران بود چه کار کردیم زنها را هم دخیل در تولید کردیم بعضی ها فکر می کنند این به خاطر جامعه است نه، به خاطر اینکه تولید انبوه باشد وتولید انبوه هم نیاز به نیازمصرف را هم زیاد می کند وازآن فرهنگ هم تولید انبوهش را به ما ندادند اما این مصرف انبوه را به ما داند قشنگ بلدیم چه جوری مصرف انبوه داشته باشیم واسراف بکنیم وخیلی وقتها بالاتر ازاسراف تبذیر هم بکنیم اینها فرهنگی است که به مادادند.
اما فرهنگ بسیار مهم تر ازاقتصاد است اگر مارکس گفت که اقتصاد زیر بناء است این را نمی پذیریم اگر چه نوعی رابطه دیالکتیک بین اقتصاد وفرهنگ را می پذیریم اما این رابطه دوسویه لازمش این نیست که حتماً اقتصاد را پایه برای فرهنگ بدانیم اگرچه سرمایه داری غربی به رغم ماکس نیامد بگوید اقتصاد زیر بناست اما عملاً این کار را انجام دادند رنسانس آمد صنعت واقتصاد را زیر بناء قرار داد ومهم تر از همه چیز، حالاکه این عملیات و این واقع اتفاق افتاده است اگر اقتصاد سازنده فرهنگ بود امروز باید فرهنگ غربی بالاترین و والاترین فرهنگ به حساب می آمدکه این هم درحقیقت باطل وچیزی جزء رشد حیوانیت وبعد حیوانی این فرهنگ ماچیزی ندیدیم .
در جنگ جهانی اول ودوم چیزی که درغرب اتفاق افتاد روی جنایتکاران قرون وسطا را روسفید کرده است، جنایتهای که درویتنام اتفاق افتادروی جتایتکاران قرون وسطا را هم روسفیدترکرده است وهمین طور اگر بیاییم جلوترآن چیزهای که در هیروشیما وناکازاکی اتفاق افتاد وبازهم رو سفید کن برای غربی ها بود وچیزهای که درعراق وایران در جنگ تحمیلی وانقلاب ایران وافغانستان وسوریه اتفاق می افتاد ونسل کشی که در میانمار اتفاق افتاد ونسل کشی که دربوسنی وهرزه گویین اتفاق افتاد چیزی که در مصر، عربستان ویمن اتفاق می افتد. 66% روزنتمه میدل لیست آنلاین می نویسد، مردم عربستان زیرخط فقر زندگی می کنند اما حتی من وشمایی مسئول هم وقتی به آنجا میرویم آن را نمی بینیم چون دقت نداریم وفقط مکه ومدینه را می بینیم.
اگراقتصاد زیر بناء باید همه چیز درغرب، هنرهمین بودشما نقاشی هایی که ازمریم مقدس می بینیم قبل ازرنسانس و انقلاب صنعتی مریم مقدس قبل ازانقلاب مقدس ترنه کامل، بالاخره قبل از مسیحیت تحریک شده اما انقلاب صنعتی ورنسانس مریم مقدسش دیگر، غرب دیگر مریم را مریم مقدس نمی دانند اسمش است ولی با عکس های نسبتاً بازتروبی حجاب، اما امروز نقاشی های غربی رسماً مریم را مانند زنهای که در خیابانها می بینیم نقاشی می کشند پس اقتصاد نمی تواند زیر بناء وسازنده باشد.ودر متون دینی است (کاد ان یکونو الفکر دیناً) واین درست است.
اما جالب است شما قرآن وروایات ومتون دینی وتاریخ صدر اسلام را ببینید فاجعه ای وناله ای که قرآن از دست مطرفین(پول داران بی مسئولیت وبی دغدغه ای) به سر می دهد بسیار بالاتر از چیزی ای است که در مورد فقر می دهداگر فقر اقتصادی (کاد الفقر شاید ان یکون کفرا) مطرفیت حتماً کفاراً، معاندان و هارون ها پیامبر مطرفین بودند نه معمولاً پابرهنه ها ، پا برهنه ها دیندار بودند.
بایدفرهنگ را اصلاح بکنیم واز طرفی بسیاری از فقرها رو پیغمبر افتخار خودش می داند در حدیث معراج می فرماید ( یا احمد محبتی محبت الفقراء) خداوند می خواهد از این طریق فقررا ریشه کن کند محبت من خدا محبت فقراست، پیامبر با فقراء بر زمین می نشست این جوری می خواست فقر را ریشه کن کندنمی شود در آرمیچر نشست وفقر را فهمید.
فرهنگ کار را داشته باشیم ما فرهنگ کار را نداریم اخیراً شهیدی بود شهید امر به معروف ونهی ازمنکرهمینگوشه ای ازمشکلات فرهنگی است ناتوی فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی که البته من ردیفش را از بالاتر شروع کردم وبالاتر از آن خون دلی است که رهبری خورد وفرمود که نفهمیدن که من چه گفتم، گفتم تهاجم نفهمیدن، گفتم شبیه خون نفهمیدند گفتم ناتو نفهمیدند، رسانه ای که باید فرهنگ ولایی را ترویج بکند می بینیم که چیزی که رهبر معظم انقلاب فرموده است را زیر سؤال می برد به نام کارشناسی.
درمورد اهمیت امر به معروف آن فاجعه است که ما چندین شهید امر به معروف ونهی از منکر داریم آن هم در نظام جمهوری اسلامی، 17شهیدامر به معروف دردوران اصلاحات 17هشید در عرض هشت سال، لذا چرا اینگونه است ؟ وچرا توجیح می کنیم؟ می گوییم یک نفر مُرد، به این آسانی بود.هاشم هاجری به دین توهین کرد اما این قدر ریختن خون مهم است که آقا که هاشم هاجری ررا تایید نمی کرد در همدان که حرفهای زشت او را، منتها ایشان به دلیل آن دینی که دارد نمی خواهد خونی ریخته شود وگفتند که دقت بکنید مسئله دم بسیار مهم است و ما دربرابر یک جوان مؤمنی که می خواهد دین زنده بماند احساس مسئولیت نمی کنیم به این دقت داشته باشیم.
پیامبر اکرم می فرماید: ( وتعمرن بلمعروف وتعمرون انل المنکر اولیسه لیستن الله علیکم شرارتاً ویدعو ولا یستجابو لهم) امربه معروف ونهی ازمنکر بکنید چون اگر این کار را نکنید اشرار برشما مسلط می شوند خوبان شما دعا می کنند ودعایشان مستجاب نمی شود جوابش را از شهید مطهری بیان می کنم چون دعا باید زمینه برای استجابت داشته باشد وقتی که اشرار حاکم شدند،حالا حاکم رسمی نه حتماً، اخیراً در تهران یک زن بی حیا سعی داشت بدون دلیل ، حجاب یک زن با حجاب را از روی سراو برداردواین فاجعه است نکند آندلس و اسپانیایی امروزی برای ما هم اتفاق بیفتد.
وقتی که ما درمورد پول حرف می زنیم همه باید تلاش بکنیم ولی وقتی که در مورد فرهنگ حرف می زنیم می گوییم خداوند مهربان است ودین خودش را حفظ می کند واین وعده اصلاً وجود ندارد بلکه وعیدوجود دارد، می گوید اگر قدر این نعمت را ندانید دین را از شما می گیریم خدا قسم نخورده است دینش را دراینجا حفظ بکند وفقط خدا قرار است دینش را حفظ بکند کجا معلوم نیست اگر لیاقت داشتیم در بینماواگر لیاقت نداشتیم در بین کسای دیگرولی خداوند کسانی را خواهد داشت که دغدغه ودرد دین داشته باشند پس اینکه ما بگوییم امر به معروف ونهی از منکر نکنیم یک موقعه ای هم بود آقا تند روی می کنندبه آیت الله مصباح یزدی می گوییند فکر نمی کنید شما تند می روید وایشان می گوییند فکر نمی کنید شما کند حرکت می کنید ما کند می رویم، تند روی یعنی حفظ دین اخیراً مادر شهیدی به محضری رهبری مشرف می شوند می گویند شما گفتید مرگ بر آمریکا تند روی است می گوییندیعنی چی؟اگر حفظ دین تند روی شما خیلی محکم تر بگویید مرگ بر آمریکا، شهید مطهری می گویداشرار که مسلط شدند دعابکنید مستجاب نمی شود خدا باید زمینه ببیند دعا را مستجاب کند زمینه ای نیست چون اشرار نمی گذارند دعای کسی مستجاب شود، استجابت دعا زمینی است خدا عنایت میکند ولی استجایت آن در روی زمین است.
اگر حفظ دین به این آسانی بود که خانم زهرا پشت در نمی مانند حفظ دین یعنی این یعنی اگر لازم شد بچه هایت را هم باید بدهی خودت هو بمیری هر چند 18ساله باشی، اگر عمر به معروف ونهی از منکر نشد دین عمومیت ندارد متاسفانه اواخر طاغوت در برابر امام باستان گرایی را آورد ترویج داد امروزه خوبهای ما هم سعی می کنند این را ترویج دهند خوبهای ما از روی جهالت ونادانی وبد های ما از روی علمی که علم نیست، باستان گرایی یعنی چی؟یعنی ایران خوب است نه جالب است آ نهایی که گفتند چون ایران نباشد تن من مباد زودتر از همه موقع جنگ در لوس آنجلس بودندشعرش را می گویند یعنی ما رفتیم شما بمانیدیعنی اشهد ان لا الا الله الالباستان باستانگرایی یعنی این، ریشه اش این است فقط خدا آن هم خدای باستان، همان چیزی که بازرگان وقتی که خودش را معرفی می کند می گوید فرق من با امام این است که امام اسلام را برای ایران می خواهد ومن ایران را برای اسلام می خواهم امام فرمود آن مرد مُسلم نبود.
لذا اولاً تلاش کنیم دراین سال نو1- بالای سرمان برای ارباب رجوع وکارمندانی که به ما مراجعه می کنند روبروی خودمان برای خودمان بنویسیم سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی، واین را داشته باشیم .
فقط ما امروز به لحاظ هویت وخود بیگانگی دینیو فرهنگی جوانان ما نشانی از خود بیگانگی فرهنگی است، جوانان ما وقتی که از ما وشما مخصوصاً از روحانیون از دین سؤال می کنند درموردگویا یک چیز باستانی صحبت می کنندکه خیلی چیز عجیب وغریب است واین نشان می دهد که ما نتوانسته ایم فرهنگ آرمانیمان را به فرهنگ واقعی تبدیل کنیم.تلاش کنیم چون ما ایرانی مسلمان هستیم وهمه چیز ما فدای اسلام است وان شالله ایام فاطمیه را خوب وبه تعبیر رهبر معظم انقلاب عاشورایی بگیریم وشرمنده حضرت زهرا(س) نباشیم.