خطبه اول :
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در خطبه اول نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفتتند: بهترین سرمایه برای موفقیت که خداوند متعال برای رسیدن به اهداف تعیین کرده عبارت است از تقوا.یکی از مباحثی که هفته گذشته مطرح شد و قرار شد در چند خطبه مطرح شود، عبارت است ازعفاف و راهکارهای عفاف. یکی از راهکارهایی که در جامعه موجب ترویج عفت می شود عبار ت است از ساختار حیامحور، غیرت و غیور بودن مخصوصا برای مردان. اگر این قضیه در جامعه تقویت شود، می تواند عفاف را که موجب پاکی جامعه است، افزایش دهد. یکی از راهکارهایی که بیان می شود عبارت است از حیاء.اهمیت حیاء در جامعه بسیار اساسی است.امیر المومنین علیه السلام می فرماید: علی قدر الحیاء تکون العفة. عفت در فرد و جامعه به اندازه حیاء آن جامعه است. عفت جامعه رابطه مستقیمی با حیا در جامعه دارد جامعه ای که افراد آن عفت را کنار بگذارند قطعا حیا نیز کاهش می یابد. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرماید: الحیا و الایمان مقرمان من لاحیاء له لا ایمان له. فرمود: حیا و ایمان همنشین هستند در هر جایی که حیا نبود، یا حیا ضعیف شد ایمان هم ضیعف می شود. وقتی که حیا شد در جامعه اختلاط محرم ونامحرم کمتر می شود. حیا یکی از عوامل عفت در جامعه محسوب می شود. متاسفانه با آغاز دوره رنسانس و ادامه آن مخصوصا در قرن هیجدهم میلادی و اوائل قرن نوزدهم که مدرنیته به عنوان ساختار زندگی بشر شناخته شد. مدرنیته به نام علم، جامعه را در تله جهالت انداخت یعنی آن علمی که می توانست مردم را نجات دهد آن را از علمیت دور کردند مخصوصا در رشته های علوم انسانی که در دانشگاهها بود تعریف علم چه شد؟ (ساده بیان می کنم تا آنهایی که در این باره تخصص هم ندارند برایشان روشن شود). آمدند به نام دانشمند اما در واقع دانشمند نما و جاهل، علم را اینگونه تعریف کردند که علم آن است که من می بینم و دستم و چشمم آن را حس می کند و غیراین علم نیست وقتی که غیر این علم نشد با این بهانه تمام احکام دینی که حسی نیست آن را زیر سوال بردند هر چند که نگفتند ما با دین مبارزه می کنیم و در مورد رشته های تجربی کار کردند و با دین مردم به ظاهر کار نداشتند خیلی با زیرکی آمدند و کار کردند. علم چیست؟ آن چیزی است که من می بینم. حالا که این را در علوم تجربی اثبات کردند که علم فقط ساینس هست و آنچه شما به آن علم می گویید: نامج است وآن هم در حقیقت به درد نمی خورد و آن را از دایره علم خارج کردند و زمانی که دایره علم را محدود به حفظیات کردند و چون در انسان این توان نبود که گذشته اش را کامل ببیند و به آینده اش هم هیچ علمی نداشت چون که آینده اش را ندیده تا حفظ کند لذا مسیرش را گم کرد. لذا هدف انسان گم شد و حیا هم که حفظی نبود. اینکه بی حیایی بد است و حیا خوب است با آن مبنا که این در حقیقت یک شعار باطل بود.چون اینگونه شد لذا جامعه علمی جهان بی حیایی را شهامت معرفی کرد، پررویی را اعتماد به نفس معرفی کرد، بی حیایی را در حقیقت شجاعت معرفی کرد، ببینید کلا هر چیزهایی که زشت بودند چون علم فقط حفظیات شد این گونه مسائل از زیر بنا عوض می شوند و جالب این است که جامعه دینداران هم در حقیقت بدلیل اینکه اولا شیطان در کمین است و ثانیا انسان اسیر غرائز جسمی و جنسی است، غرائر حیوانی است.آن چیزی که نقدا در انسان وجود دارد و به دردش هم نمی خورد غرائز حیوانی است ولی آن چیزی که نقدا در انسان وجود ندارد و دردش می خورد غرائز انسانی است و آن چیزی که حفظیات بود می توانست جنبه حیوانیت را در انسان تقویت کند لذا شهوت رانی به عنوان نشاط معرفی شد، شهوات جنسی و حیوانی به عنوان نشاط معرفی شدند، خیلی چیزهایی که اگر خداوند آنها را نمی گفت انسان به آنها دست پیدا می کرد اما فطرت را از مسیرش منحرف کردند و انسان اسیر حفظیات شد، اسیر شهوات حیوانی شد و کلا مبانی عوض شد. لذا قرآن می فرماید: وبالوالدین احسانا بعد از خداوند به والدین خود نیکی کنید و البته بعضی مواقع ما بعضی چیزها را اجتهاد می کنیم به عنوان مثال بعضی ها فکر می کنند که بعد از خداوند انسان به والدین خود بندگی کند. یک جوان پر شور و نشاط اما جاهلی به دفتر آمده بود احساس می کرد که احترام به پدر و مادر از نماز هم بالاتر است صریحا این را می گفت. چرا؟ چون خداوند در قرآن می فرماید به پدرو مادر خود بندگی کنید. اما این را متوجه نبود که بندگی به خدا یعنی چه؟ یعنی نماز، یعنی روزه، یعنی غیبت نکن، یعنی ظلم نکن، یعنی با عدالت رفتار کن. وقتی که جهل بنام علم آمد به سراغ انسان و آن هم جهل مرکب اینگونه می شود. همچنان که عرض کردم مدرنیته با شعار علم بشر را در دام جهالت گرفتار کرد. لذا دیدیم که بعنوان تقویت اعتماد نفس بی احترامی به پدر و مادر شعار جامعه شد. قرآن آن همه تاکید کرد، پیغمبر اکرم آن همه دستورداد. علامه طبرسی در مجمع البیان می گوید: چرا خداوند نفرمود پدر به فرزندت ارزش قائل شو؟ بخاطر اینکه پدر ذاتا و مادر فطرتا یا غریزتا بدنبال محبت به فرزند است.آنکه بی وفایی می کند فرزند است. اما یک حدیثی یا ضعیف یا قوی و با ترجمه و تفصیل غلط از پیامبر اکرم پیدا کردیم آن هم در مستحبات و کل واجبات را کنار گذاشتیم که اکرموا اولادکم اولاد تان را تکریم کنید این حرف خوبی است اما با این کل واجبات را کنار گذاشتیم لذا دیدیم اولادمان معتاد شد، در جامعه سالم نشد، چون آن ابزار کنترل که پدرو مادر است را با شعار تکریم اولاد کنار گذاشتیم لذا اولاد را دیدیم که به بزرگتر سلام نداد، پدررا دید و سلام نداد، روحانی را دید و سلام نکرد، ریش سفید را دید و سلام نکرد و این را برای خود افتخار دانست. وقتی که ابزار کنترل فرزند را از بین برده ایم انتظار راه درست زهی خیال باطل محسوب می شود یعنی اولاد را بی حیا پرورش دادیم و اسمش را اعتماد به نفس و شهامت گذاشتیم، خانمها را به عنوان اینکه جوان است و جوانی زن و مرد را یکسان تعریف کردیم. بله جوان شور و نشاط دارد چه زن و چه مرد اما فرمود ده جزء حیا باید در زنان باشد وما آن را به صفر رساندیم، هرجا که آقا باشد باید خانم هم باشد حالا برخی مسائل تکان دهنده خصوصا در تهران در مورد استخدام زنان در شرکتهای خصوصی و پیش شرطهایی که برای استخدام وجود دارد که من حیا می کنم بیان کنم، جامعه ما به کجا می رود، ساختار بی حیایی جامعه را به کجا سوق می دهد، و اسمش را نظریه های روانشناسانه حسگرا می گذارند که بعضی ها می گویند که اصلا غرب روانشناسی ندارد انچه دارد رفتار شناسی است که آن هم از حیوان سر می زند و هم از انسان. آن ما به التفاوت انسان از حیوان چیست؟ عبارت است از اینکه این انسان روان و روحی دارد که فرمود ای پیامبر اگر از تو پرسیدند روح چیست. قل الروح من امر ربی حتی به پیامبر هم دقیقا نمی گوید که روح چیست. بگو روح امر پروردگار است اما این روح انسانی در حیوانات وجود ندارد. اما ما چون علم را در حفظیات محدود کردیم انسان را با حیوان همسنگ کردیم انسان هم هموزن حیوان شد آن هم فقط حیوان در حالی که انسان هم حیوان است هم ناطق متفکر اما ما ناطق متفکر بودن را کنار گذاشتیم آن ریشه الهی انسان را کنار گذاشتیم و با حیوان همسنگ شد. پس یکی از عواملی که عفت را در جامعه افزایش می دهد، ساختار حیامحور است حالا در خطبه های بعدی در مورد این سخن خواهم گفت که حیا در جامعه چه ساختارهایی دارد: ساختار اداری، ساختار اشتغال، ساختار خانواده، ساختارمسکن سازی. مسکن امروز مسکنی است بی حیا، مسکن ساز امروز به حیا خانواده توجهی ندارد در سیره ائمه اطهار منازل اندرونی وبیرونی داشت یا باید مثل غربی ها باشیم که هیچ کسی حق ورود به خانه را ندارد و اگر کسی را هم دعوت کردیم باید در هتل برایش غذا دهیم که این اسلامی نیست یا اینکه اگر به منزل آمد که معمولا هم این گونه است و در خانه هم یک پذیرایی است و یک اتاق خواب و معمولا هم خانواده در پذیرایی است. یا در این خانه نماز صبح خوانده نمی شود یا خوانده می شود، یا در این خانه اصلا نمی خوابدند و استراحت نمی کنند یا استراحت می کنند که استراحت قطعی است و انشالله نماز هم حتمی است. اگر نماز صبح دراین گونه خانه ها خوانده می شود آقایی که در اتاق خوابی که در داخل پذیرایی است خوابیده و خانمها هم در خود پذیرایی خوابیده اند. حالا خانم یک نفرباشد یا میهمان هم خانم داشته باشد و از طرفی هم آقا هم زیاد غریبه نیست مثلا پسر عموی خانم است که نامحرم است و درمحرم و نامحرم هیچ فرقی بین فامیل و غریبه نیست، که متاسفانه حلال و حرام از یاد رفته و در فیلمها هم اصلا به اینها توجه نمی شود فقط می گویند خوب است، بد است. اصلا اباء می کنند که بگویند حلال یا حرام. بعد انتظار داریم که خانواده مان سالم باشد شاید نسل گذشته در آن خانه و پذیرایی سالم بماند ولی نسل دوم یا سوم قطعا آلوده است بخاطر مد ساختمان بجای اینکه اتاق خواب را در راه پله قرار دهیم که راه جدا به بیرون داشته باشد و میهمان نامحرم درآنجا استراحت کند، حالا کاری ندارم که دستشویی که پیامبر فرموده که موقع رفتن به آنجا کلاه بپوشید و زیاد آنجا نشستن مکروه است خانه را هم دستشویی کردیم و دستشویی را برده ایم در داخل خانه قرار داده ایم، کدام یک از اینها اسلامی است؟ انسان اگر یکی از این بحثها را باز کند و در آنها تامل کند بنابر فرمایش امیرالمومنین علیه السلام اگر انسان دق کند، جایی دارد. بخاطر مد غربی نه مد انسانی و کارشناس هم اگرمی آید، چه در رادیو چه تلویزیون می گوید این کار خیلی خوب است ببینید در کشورهای پیشرفته اروپایی هم انجام داده اند! بگویید حیوانات پیشرفته! حالا حیا اجازه نمی دهد که همه چیز گفته شود ببینید که چقدر تکنیکهای ارضای نیازجنسی اختراع می کنند، انواع و اقسام ابزار آلات حیوانی و شهوانی اختراع می کنند، وزیر می آید میگوید خوب است نماینده مجلس می گوید خوب است. من فقط از رهبری این حرفها را نشنیده ام، خداوند انشاالله این دُرّ گران بها را حفظ کند، اگر می خواهید مسئولی را واقعا بشناسید معیار رهبری است، آن مسئوولی که آمد و گفت فلان کار خوب است و فلان قانون خیلی زیباست ومثال هم زند که در کشورهای غربی انجام شده بله یک وقت این کار اسلامی است و می گوید در فلان کشور هم انجام شده و موفقیت آمیز بوده اما قبل اینکه اثبات کند انسانی و اسلامی است می گوید در فلان کشور اروپایی هم انجام شده. در مورد یکی از سیاسیون با یکی از رفقا بحث کردم و گفتم این ولایی نیست گفت چرا؟ بعد از چند سال پرسید از کجا فهمیدی که این شخص ولایی نیست؟ به ولای علی از این تریبون عرض می کنم، گفتم چون امیرالمومنین می فرماید هیچ کس حرف نمی زند مگر اینکه در گوشه کلامش معلوم می شود به چه چیز معتقد است، شما به ظاهر کلامش گوش دادید و من به آن فلتات،" الا فی فلتات لسانه" آدم زرنگ به فلتات گوش می کند، فلتات در آدم شناسی مهمتر از خود متن است در فلتات معلوم می شود که انسان چند مرده حلاج است. عزیزان بالاخره سعی کنیم که حیا را در جامعه تقویت کنیم. رسول الله صلی الله علیه واله و سلم در موردعلائم آخرالزمان فرمود که حیا در جامعه کم می شود و می فرماید آنجایی که حیا کم شد مردم به انحراف سوق داده می شوند. ببینید ساختار این است که جناب سروان نشسته و تکیه داده به ستون زیر ساعت، هر چه قدر تکان دهد آن ستون تکان نمی خورد آن ستون است که جایگاه را تعیین می کند اما یک دفعه است که همان ستون الزام کرده که آن آقا آنجا بنشیند به این می گویند قدرت ساختار. ساختار جامعه یک دفعه آن چنان در قدرت است که در راه دین ثابت قدم نگه می دارد اما یک دفعه طوری است که می گوید برو به سمت انحراف. لباس فروشی ها نمایشی از بی حیایی است، مانتوهای تنگ، مانتوهای کوتاه، لباسهای تنگ، آن هم لباسهای بیرون نه لباسهای اندرون خانه. انشاالله تلاش کنیم که خانواده خود را سالم نگه داریم، با انسانهای بی حیا ارتباطمان کم باشد، پنج روز دنیاست بگذار بگویند که این انسان کم ارتباط است، خانواده ها و انسانهایی که میتنی بر حیا محور است ارتباطمان بیشتر شود، با مساجد ارتباطمان زیاد شود تا اینکه توفیقات مان هم زیاد شود.
پروردگارا حیا را در جامعه ما ثابت قدم نگه دار.
به جوانان مان حیا و عفت عنایت بفرما.
خطبه دوم:
امام جمعه ماهنشان در خطبه دوم نماز نیز ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی گفتند: امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: "عبادالله اتقوالله" بندگان خدا از خدا بترسید، از عذاب خدا بترسید، عرضم این است که بیایید که لایق باشیم وقتی که امیرمومنان صدا می زند عبادالله شامل ما هم بشود زیرا یک دفعه است که این خطاب شامل من نمی شود وقتی می گویند بنده گان خدا، ببینم که آیا به من هم بنده می توان گفت تا مخاطب اتقوالله شوم. وجود نازنین پیامبر می فرماید: بترسید از کسی که از خدا نمی ترسد و نیز فرمود: بدترین مردم کسی است که مردم از او می ترسند. از این دو حدیث دُرَرِ گرانبهای الهی و نبوی، فاطمی و علوی استخراج می شود.
یکی از مناسبتهای هفته، شهادت آقا موسی بن جعفرعلیه السلام است. غریبانه از دنیا رفت. مکانی تاریک و مرطوب با پله های فراوان. هفت تا یازده سال نوشته اند که در زندانهای تاریک و مخوف زندانی بود و عبادت می کرد. هارون الرشید به زندان نگاه می کرد می دید یک عبایی وسط زندان هست از زندانبان می پرسید که آن عبا چسیت؟ می گفتند موسی بن جعفر است. بعد خودش تعریف و تمجید می کرد زندانبان می پرسید که اگر اینگونه هست چرا زندانی کرده ای؟ جواب نبود این مظلومیت است. آقا را وقتی که به زندان آوردند خداوند را سپاسگزاری کرد که من از تو یک جایی راحت برای عبادت می خواستم که تو هم آن را برآورده کردی. اما نمی دانم که آقا در زندان چه کشید؟ چه مظلومیتی، چه غربتی، چه شکنجه ای، آن غل و زنجیرهایی که در گردن داشت. تعبیر من است جسارت نباشد به زبان خودمان می گویم: آقا دیگر خسته شد و فرمود خدایا ازتو یک مرگ راحت می خواهم. سلام الله علیک یا باب الحوائج. پروردگارا به موسی بن جعفر این جمع هر حاجتی دارد، حاجتشان را بر آورده بفرما. اما عزیزان مظلومیت امروز آقا موسی بن جعفر وجود وهابیت است، وجود دشمنان دین است و مظلومیت دیگرش این است که اگر ما کار خلافی انجام دهیم، خطایی بکنیم، بیایید خطاهایمان را کم کنیم از دست ما هم گریه نکند، امام زمان وقتی پرونده ما را دید گریه نکند. اما شهادت فدائیان اسلام است که جوانان برومند اسلام بودند و حرکت اینها از جرقه های انقلاب بود، الگوهایی بارزی برای جوانان پاک و انقلابی .و انصافا تاریخ زندگی فدائیان اسلام وقت نیست در خطبه ها همه اش بیان شود، بخوانید و درس بگیرید و ببینید که عزت کجاست، وذلت در کجا ست.
27خرداد روزجهادکشاورزی است، بنده تبریک می گویم انصافا یک ثمره پاکی است و یادگار امام است مخصوصا وقتی وزارت کشاورزی ادغام شد با سازمان جهاد که آن هم یادگار امام بود و این وزرات هم متبرک شد انشالله عزیران جهادگونه تلاش کنند، جهادی فعالیت کنند، در مورد آفات سِل، هم کشاورزان عزیزهمکاری کنند و هم اداره جهاد کشاورزی که باید واقعا تلاش و خدماتشان به مردم عاشقانه باشد و در کمترین زمان سَم را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا سمپاشی انجام شود تا سرمایه ممکلت حیف ومیل نشود.
27 رجب روز مبعث پیامبر، عزیزان! جناب سرهنگ مهدی خانی اگر اینجا بود البته نماینده اش اینجاست ایشان هم این را چند بار با بنده مطرح کرده اند. من از یادم نمی رود که سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد باب الحوائج علیه السلام بمناسبت مبعث برنامه گذاشته بود و من تعجب کردم و تاسف خوردم که شاید ده نفر حضور نداشت، در حالی که با سیستم پیامکی دفتر شاید برای هزار نفراطلاع رسانی شده بود. در این مسائل کمی دقت کنیم، مشارکتمان را افزایش دهیم. از این تربیون مقدس می گویم که اگر در تدین ماهنشانی شک کنم حلال نکنید ولی در مشارکت ماهنشانی کمی شک دارم، در کارهای جمعی کمی دقت کنیم. چند روز قبل همراه آقای محمدپور در خدمت اهالی حسن آباد یاسو کند بودیم ، جمعیت آنجا هم تقربیا همین قدر است، با مسجدی باشکوه، من از امام جمعه آنجا حاج آقای مقدمی که از اهالی قالجابلاغ است پرسیدم، گفتند که علاوه بر این مسجد، چهار تا هم مسجد و زینبه و حسینیه دارند که همه آنها از این هم آبادتر است خصوصا حضور مردم. البته نمازجمعه مان بهتر شده و من راضیم و انشالله از این بهتر هم می شود جای شکر وتشکر دارد و من هم تشکر می کنم اما در این مسائل هم اگر مشارکت مان بشتر شود بهتر خواهد بود. عاشق ولایت، عاشق اهلبیت وعاشق رسول الله هستید و مبعث رسول الله را به شما که از ولائیان امت رسول الله هستید، تبریک می گویم.
مناسبت زیاد است یکی هم روز تبلیغ و اطلاع رسانی و سالروز صدور فرمان امام، مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی که باید امروز حضور می داشتند چون رسم من این است که من تبریک بگویم و آقایان حضور نداشته باشند بنده عرض می کنم چرا حضور ندارند؟ آقایانی که ارتباط دارند به آنها اطلاع بدهند و واقعا اشتباه کرده اند که امروز حضور ندارند هر چند من تبریک عرض می کنم ولی باید امروز حضور پیدا می کردند وحتی برنامه های ویژه ای هم داشتند. تمام مسئوولان و ادرات باید اینگونه باشند. من اگر اشاره نکنم نمی شود چون متعلق به نظام است و من بخاطر افراد این کار را نمی کنم و اگر نگوییم و مسئوول اینجا نباشد ما آن مسئول را شرمنده می کنیم. در هر حال به ما وظیفه است که کمک کنیم مخصوصا در مورد تبلیغ و روحانیت. هر مسائلی در ادارات است این را وصل به دین اسلام نکنیم. امام فرمود شکست روحانیت شکست اسلام است هر چند مشکلاتی در این صنف هم می تواند باشد.
آغاز هفته قوه قضائیه، که تشکر می کنم از رئیس محترم دادگستری جناب آقای پوررستم که تشریف دارند و تشکر می کنم و تبریک عرض می نمایم و دعا هم کنیم تا الان توفیقات زیادی داشته اند انشالله مشکلات برطرف کنند مانند شهید بهشتی که امام فرمود مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود. انشالله قوه قضائیه تا الان عدالت گستری را در حد توان انجام داده واز این به بعد انشالله بیشتر این کار را انجام خواهد داد. نظام، نظام ولایی است به این راضی نباشیم تا انشالله پیشرفت کنیم و خداوند هم توفیقاتش را عنایت می کند. بنده از همه کسانی که در دادگستری ها و دادسراها خدمت می کنند تشکر می کنم و دعا هم می کنیم که انشالله در مسیر توسعه، توسعه عدالت علوی قدم بردارند نه توسعه تساوی.وقت برای بحث نیست که چه اشتباهاتی در تعریف عدالت وجود دارد خیلی از عدالتها تساوی است.
چند مطلب دیگر هم وجود دار که آنها را هم عرض می کنم.
یک: موفقیت وزارت اطلاعات در دستگیری عوامل اساسی و اصلی شهادت دانشمندان هسته ای است. نشان داد که اتکا به ولایت و حرکت در پرتو ولایت، عزت روز افزون است و نشان از نفوذ اطلاعات جمهوری اسلامی ایران حتی در بیرون از مرزهای نظام اسلامی و پوسیدگی واضمحلال اطلاعات و جاسوسان رژیم صهیونیستی است این یک ضربه سهمگین و محکمی بود که خداوند متعال انشاالله سربازان گمنام امام زمان را با دعاهای شما موفق کند انشاالله.
یکی هم وام مسکن است، شدیدا درخواست مردم است و من هم درخواست مردم را عرض می کنم والبته شهادت می دهم که فرماندارعزیزو بخشدارعزیز پیگیری می کنند، این یک مساله کشوری است و بانکها باید همصدا و هم سرعت با دولت حرکت کنند تا تسهیلاتی که دراین باره مخصوصا در روستاها آغاز شده به دولت کمک کنند تا موفقیت ها روز افزون شوند بنده تشکر می کنم و درخواستمان این است که یک مقدار سریعتر و آسانتر تسهیلات وام را در اختیار مردم قرار دهند.
و مساله بعدی که دو بار هم عرض کرده ام، پزشک خانواده است باز هم عرض می کنم شعاری که بنده دارم این است که اول اینکه پزشک خانواده الگویی از نظام سرمایه داری است و اقتصادی است نه بهداشتی و در اقتصاد هم الگویی ازنظام سرمایه داری است که هم نمایندگان وهم برخی وزرا صریحا اعلام کردند و حداقل کاری که می توان کرد اینکه اصلاح کنند دوم اینکه تامین کننده منافع بیمه است یعنی اگر کسی سرماخوردگی دارد و می داند باید به پزشک متخصص حلق و بینی مراجعه کند باید اول به پزشک عمومی مراجعه کند هزینه بدهد وپول خرج کند و بعد اگر او اجازه داد به پزشک متخصص مراجعه کند. پس تامین کننده منافع بیمه است تا مردم به پزشک متخصص بیشتر مراجعه نکنند تا بیمه بیشتر منفعت کند.چون بیمه هم بیشتر دولتی است این شائبه بوجود می آید که نکند دولت در قبال تامین بهداشت و سلامت فکر اقتصادی می کند و در حقیقت افزایش بروکسراسی فرایند درمان است و آخرین مطلب این کار منجربه اشتغال پزشکان بیکار عمومی می شود آیا ما می توانیم مردم را سرکار بگذاریم و علاف کنیم تا برای پزشکان بیکار شغل ایجاد کنیم؟ خطراتی که در پزشکان عمومی دیده شد، چه بسا سپردن مردم به آنها حرام هم باشد. یکی از رفقای ما که مادرش سکته کرده بود دوسال پیش، و پزشک عمومی یک آمپولی داده بود که وقتی پزشک متخصص دارو را دیده بود گفته بود که این دارو این بیماری را اتفاقا تشدید می کرده است. تشخیص اشتباه در سکته مغزی منجر به مرگ یک خانم جوان شد.لذا بین خود و خدا خوب معامله کنیم خداوند متعال از ما راضی نمی شود که در هر چیز اقتصادی فکر کنیم. مقام معظم رهبری می فرماید که باید طوری شود که مریض دار به فکر مریضش باشد و به فکر تامین اقتصادی او نباشد.
شنبه 91/3/20
توسط : دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره |
نظر بدهید
مطلب بعدی :
دیدار