مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت اربعین حسینی در مسجد امام حسین (ع)شهرستان ماهنشان برگزارشد. که حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.
مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت اربعین حسینی در مسجد امام حسین (ع)شهرستان ماهنشان برگزارشد. که حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
مراسم عزاداری به مناسبت اربعین حسینی در شرکت کالسیمین انگوران با حضور هیئات مذهبی بخش مرکزی و کارگران شرکت کالسیمین برگزارشد .که حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در جلسه که در سپاه ناحیه ماهنشان برگزارشده بود حضور یافته در مورد اهمیت انتخابات سخنرانی کردند.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین الله وردی امام جمعه موقت شهرستان اقامه شد.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
اقامه نماز
راهپیمایی 9دی بعد از اقامه نماز جمعه
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسمی که به مناسبت روز بصیرت و میثاق با ولایت در مدرسه عصمت ماهنشان برگزارشد. حضور یافته و سخنرانی کردند
امام جمعه ماهنشان ضمن تشکر از دست اند کاران برگزاری این مر اسم گفتند:اولا در مورد نه دی همه تان اطلاع دارید که در سال 88 فتنه ای که اتفاق افتاد و به دنبال ادامه این ، این فتنه ها به عاشورای حسینی هم کشید نکته ای که وجود دارد و شما و ما باید توجه کنیم این است که در دعاهای ما هم وجود دارد و خدا را شکر کرده اند اینکه خداوند دشمنان ما را از جاهلان قرارداد در مورد فتنه 88 هم همین قضیه صادق است این خواهرعزیزمان مطلبی که در مورد پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی و پرچم انتظار خواندند این یک تحلیل جهانی شده در مورد انقلاب اسلامی ایران و جامعه ایران و حرکت انقلاب ایران و بصورت عموم تشیع و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت و دریک کلمه ولایت. تحلیل گران جهانی به این مطلب اذعان دارند آن چیزی که انقلاب اسلامی ایران را به یک انقلاب واقعی تبدیل کرد همین نکته است. یک جامعه شناس غربی که همه انقلابهای جهان را مطالعه و نوشته و تحلیل کرده با وجود اینکه یک جامعه شناس مسلمان نیست بلکه کافراست انقلاب ایران را بالاترین و مهمترین انقلاب معرفی می کند که مولفه ها و شاخصه های یک انقلاب را در خود جای داده است و جالب این است که وقتی دشمنان خارجی ما یعنی آنهایی که با ما هم کیش و آیین نیستند اذعان می کنند که مهمترین نقطه قوت انقلاب ایران که دیگر انقلابها این را نداشتند پرچم سرخ حسینی است آقای گاندی رهبر انقلاب هندوستان که هندوستان را از استعمار انگلیس رها کرد وقتی به سازمان ملل می رود در حالی که مسلمان هم نیست ولی به یاد سید الشهداء با 72 تن از افراد خود در سازمان ملل حضور می یابد اینها این را می فهمند ولی در درون جامعه ما یک تعداد افراد انگشت شماری که یک توده جاهل را با خود همراه کردند این فتنه را می کشانند به عاشورا و اتفاقا به نظر بنده این از الطاف خفیه خداوند متعال و عنایت آقا امام زمان علیه السلام بود که اینها نفهمیدند و چون نفهمیدند یک کاری کردند که خودشان آبرویشان رفت آمدند در روز عاشورای حسینی حتی کسانی که در کشور ما هستند و مسلمان نیستند احترام این روزرا نگه می دارند و شادی و امثال آن انجام نمی دهند، آنها آمدند پایکوبی کردند رقص انجام دادند و علیه مقدسات اسلام حرکت کردند و به پرچم عاشورا اهانت کردند و چون در طول تاریخ هر که با پرچم عاشورا در افتاد ورافتاد و یزید کلاً سه سال حکومت کرد و این جنایت را در ارتباط با سید الشهدا انجام داد طعم شیرینی حکومت را به زعم خودش به تلخی مبدل کرد اینها در حقیقت همین را هم نفهمیدند یعنی آنهایی که در ایران نبودند فهمیدند و اما اینهایی که در فرهنگ عاشورا بدنیا آمده بودند این را نفهمیدند وسید الشهداء هم کاری کرد که اینها رسوای دو جهان شدند و مهمترین دلیلی که اینها به این بیماری و درد و آسیب مبتلا شدند نداشتن بصیرت بود. روزی ام سلمه آمد و به عایشه اعتراض کرد که تو به عنوان همسر پیامبر آبروی پیامبر را حفظ نکردی، خودت به خودت بی احترامی کردی آن شأنی که پیامبر و اهلبیت پیامبر داشت را حفظ نکردی چرا چون عایشه در برابر امیرمومنان کسی که وصی بلا فصل رسول الله بود کسی که مستقیما پیامبر او را از طرف خدا به عنوان امام و ولی تعیین کرده بود، عمامه خلافت را بر سرش گذاشته بود، کسی که خدا در قرآن می فرماید اگر این رسالت را انجام ندهی کل رسالتت زیر سوال است، عایشه در برابر او خروج کرد و با طلحه و زبیر همراهی کرد و ام سلمه اعتراض کرد که تو بصیرت نداشتی و ندیدی ولایت امیرالمومنان را و راه حق را نشناختی و لذا به این بیماری دچار شدی و"فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ وَ لَکِنَّ الْفِتْنَةَ إِذَا أَقْبَلَتْ غَضَّتْ عَیْنَیِ الْبَصِیرِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ أَبْصَرَهَا الْعَاقِلُ وَ الْجَاهِل" وقتی که فتنه می آید آدمهای زرنگ فقط این را می بینند، آدمهایی که بصیرت و بینایی دل دارند، چشم و دلشان باز است این را می بینند ولی وقتی فتنه تمام شد توی عایشه هم می فهمی.
عایشه در هودج( مرکبی برایش درست کرده بودند) نشسته بود و نگاه می کرد یک کلمه حقی گفت( کلمه حق برخی مواقع بر زبان باطل هم جاری می شود) امیر المومنان را در جنگ نهروان دید گفت آن کیست که شبیه برادر پیامبر، علی است یعنی در آن جنگ یک لحظه علی را دید و ناخود آگاه در برابر علی که قیام کرده بود یک حرف حقی را گفت همین کلمه حق یکی از عوامل شکست جنگ نهروان به حساب می آید. آدم زرنگ این است که واقعه را در زمانش بشناسد خیلی ها هستند الان پشیمانند که چرا در سال 88 در فتنه بودند اگر هوش سیاسی بالایی داشتند همان موقع می شناختند و فتنه را همراهی نمی کردند. لذا خواهران بزرگوار این را باید در نظر بگیریم که امام صادق علیه السلام فرمود: کسی که بصیرت و بینایی دارد این مقام و منزلتی است که خداوند به او داده است" فَمَنْ فَتَحَ اللَّهُ عَیْنَ قَلْبِهِ: هر کسی که خداوند چشم دلش را بیدار کرد وَ بَصِیرَةَ عَیْنِهِ: بصیرت و بینایی حقیقی چشمش را باز کرد بِالاعْتِبَارِ: عبرت گرفت فَقَدْ أَعْطَاهُ مَنْزِلَةً رَفِیعَةً وَ زُلْفَةً عَظِیمَةً:خداوند به این مقام بالایی بخشیده و منزلت والایی را عنایت کرده است.آنچه مهم است اینکه باید جریان شناسی ما قوی باشد در برابر سر و صداها خودمان را گم نکنیم و ببینیم در جامعه چه خبر است و ببینیم چه کسانی بخاطر منفعت خودشان جامه و آب را گل آلود می کنند تا به نفع خودشان ماهی بگیرند مخصوصا در این انتخاباتی که نزدیک است هم در انتخاب مسیر و هم در انتخاب افراد خوب دقت کنیم ببینیم چه کسانی تعهد دارند چه کسانی آمدنشان پله ترقی برای خودشان حساب نمی شود این خیلی مهم است. خیلی ها می آیند تا مجلس پله ترقی آنها شود می ایند تا پول خرج می کنند مردم را فریب می دهند و پله مجلس پله فنری آنها می شود برای ترقی خودشان. ببینید برای چه کسانی این کار پله ترقی نیست ببینید برای چه کسانی منزلت نیست که نماینده بشونند یا نه. پس در انتخابمان دقت کنیم و به این گونه افراد رای ندهیم تا مجلس را دستمایه منافع خود قرار ندهند و گرنه اگر بیدار نباشیم فتنه 88 در راه است البته مردم ایران بصیرت دارند و اما باید بدانیم که فتنه 88 تو همین مواقع بوجود آمد و اگر هوشیار نباشیم دشمن از همین الان نه، از همان فتنه 88 که شکست خود دارد خودش را باز آفرینی می کند نیروهای خود را جمع می کند ببیند چگونه حداقل بخشی از ملت ایران را با خودش همراه بکند، سیاهی لشکر درست کند و انشالله ملت ایران به ویژه شما دانش آموزان با بصیرتی که در خانواده هایتان ایجاد خواهید کرد انشاالله هم فتنه 88 به زباله دان تاریخ سپرده می شود و انشالله از این به بعد هم با پیروی از ولایت که تنها نرم افزار منحصر به فرد پیروزی این انقلاب بوده و ادامه این انقلاب با پیروی از ولایت خواهد بود و انشالله در برابر توطئه ها پیروز خواهیم شد و انشالله پشت سر رهبری حرکت خواهیم کرد و همچنان که در ویژگی یاران امام زمان علیه السلام آمده که سیوفهم علی بصائرهم شمشیرهایشان بر دوش بصیرتشان است نه اینکه بصیرتشان به دوش شمشیرهایشان باشد اینها وقتی شیمشیر بر می دارند با بصیرت است. یک نکته هم اینجا استفاده کنم و اینکه شاعرانه حرف بزنیم که آقا امام زمان کاری با کسی ندارد، شمشیری به کسی نمی زند این ساده لوحانه است بدلیل عدم توجه به محتوای متون دینی است و به دلیل تحت تاثیر تحلیلهای اجتماعیِ غربی قرار گرفتن است ولی نکته ای که هست اینکه سیوفهم علی بصائرهم بصیرتهاست که شمشیرها را هدایت میکنند.قلمهای ما کتابهای ما دفترهای ما مدارس ما همه در خدمت آقا امام زمان و قلمهای ما شمشیر امام زمان در مقابل دشمنان ایشان و ولایت خواهد بود با بصیرتی که شما وملت ایران در برابر توطئه و دشمنی ها خواهید داشت.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.امام جمعه ماهنشان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی راه تقوا را راه عزت دانستند و گفتند: مساله تقوا آن قدر عظیم و مهم است که نماز جمعه که یکی از مهمترین عبادتهای الهی است و خداوند متعال درباره این نماز عظیم می فرمایید وقتی که اذان نماز جمعه را شنیدید تمام کارهای اجتماعی خود از قبیل تجارت و مانند این را ترک کنید و با سرعت در نماز جمعه حاضر شوید رکن اصلی هر دو خطبه این نماز عبارت است از تقوای الهی. یعنی خداوند ما را در هر هفته در یک مکان عبادی سیاسی جمع می کند تا در آنجا همدیگر را به تقوای الهی دعوت کنیم اصل اساسی این است که انسان فی نفسه در ضرر و زیان است" وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی خُسْرٍ تمام انسانها در زیان و خسران هستند إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْر" و عرض کردیم که تقوا بخشهای مهمی دارد. بحث ما در مورد تشکیل خانوده و در ارتباط با ازدواج و اهمیت آن است که مطالبی عرض شد و مساله مهم دیگر در مورد ازدواج که اسلام نظر مهمی درباره آن دارد مساله مهریه و جهیزیه است قرآن می فرماید" وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَکُلُوهُ هَنیئاً مَریئاً" می فرماید آقایان صداق و مهریه خانمها را پرداخت کنند اصل اساسی در مورد مهریه وجوب پرداخت است، یک امر مستحبی نیست و این که در قرار دادها به یگدیگر می گوئیم که کی داده کی گرفته در حقیقت این جای مصیبت است اگر اینگونه بگوییم معلوم می شود که جامعه ما در این مورد هم از دستور خداوند و هم دستورپیامبر و ائمه اطهار که باز دستور خداوند است چقدر دور هستند. صریحا هم قرآن و هم پیغمبر و امام می فرمایند واجب است. جالب این است که در خیلی جاها این دین و بدهی اولویت دارد حتی در روایات کسی که در ذهنش این است که مهریه زن را پرداخت نکند به زناکار تشبیه شده است و جالبتر این که خداوند از واژه "صداق" استفاده کرده و فرموده "صدقاتهن" یعنی پرداخت مهریه نشانه صداقت گفتار یک فرد است، صداقت انسان در اعلام وفا نسبت به همسر است پس اینکه ما می گوئیم کی داده کی گرفته این حرف باطل است و جای تاسف دارد که ما چرا این حرف را می زنیم قرآن صریحا دستور پرداخت داده و ما می گوئیم کی داده کی گرفته. نکته مهم این که اگر کسی بمیرد و مثلا پنجاه میلیون ما ترک و دارایی او باشد و مثلا سی میلیون مهریه زنش باشد اول باید سی میلیون مهریه را بدهند و اگر چیزی ماند نوبت به بقیه بدهی می رسد و حالا اگر کسی فقط بیست میلیون دارای اوست و بیست میلیون هم مهریه زنش، بیست میلیون بعنوان مهریه داده می شود و بقیه دیون بر گردنش می ماند پس پرداخت مهریه زن واجب است و نسبت به سایر بدهیها اولویت دارد.نکته مهم دیگر در مورد مهریه آسان گیری مهریه است یک نفر که پانصد یا هزار تا سکه بر گردن می گیرد در حالی که حتی هزار تا هزار تومانی یا ده هزار تومانی در جیبش نیست این باطل است چرا که یکی از معاملاتی که باطل است معامله سفهی است و معامله سفیهانه باطل است البته زن مورد معامله نیست ولی این مال مورد معامله است لذا می گویند این ماشینی که صد میلیون پولش است و حالا حتی یک میلیون هم ندارد اگر معامله کند معامله سفیهانه است و باطل و فقها این گونه معاملات سفیهانه را باطل می دانند. در مورد مهریه هم بعضی از آقایان مراجع صریحا اظهار نظر کرده اند ازجمله آیة الله مکارم شیرازی که می فرمایند: مهریه هایی که خارج از توان فرد قرار داد بسته می شود باطل است و شرعا تبدیل به مهر المثل می شوند حدودا مهر المثل عاقلانه و متعارف چیست مثلا پنجاه تا سکه را می توان پرداخت کرد می فرمایند اگر هزار تا هم باشد بر می گردد به پنجاه تا سکه چون معامله سفهی است و معامله سفیهانه هم باطل است این قدر مهریه زیاد اثرات منفی دارد و از طرفی در روایات می فرمایند مهریه زیاد کینه و عداوت می آورد ببینید از زمانی که جامعه مرفه شده آیا زندگی ها گرمتر و عاطفتر ومهربانانه تر شده یا اینکه همه به فکر اقتصاد و تجارت است و مهریه هم تبدیل شده به راس المال و سرمایه برای تجارت یعنی آن چیزی که خداوند فرموده که چیزی به زن بدهید که بداند شما به او محبت دارید (صداق) تبدیل شد به عامل کینه و کدورت جالب این است وقتی که مهریه را زیاد می نویسند یکی از دلیل های افراد ساده لوح که جزئی نگر هستند می گویند اگر مرد ببیند مهریه زیاد است خودش را جمع و جور می کند نه اینگونه نیست زیرا در این چند سال چون مهریه ها زیاد شده باید طلاقها کم می شد در حالی که از جمله در تهران که بالاترین مهریه را دارد بیشترترین طلاقها نیز در تهران است که حدودا از هر صد ازدواج چهارده تا منجر به طلاق می شود یعنی چهارده در صد ازدواجها در تهران منجر به طلاق می شود و برعکس در تلویزیون یک برنامه ای از یک روستایی نشان می داد که هنوزهم مهریه در آنجا چهارصد هزار یا پانصد هزار تومان بود ولی آمار طلاق در آنجا صفر بود مصاحبه ای که با افراد آنجا داشتند می گفتند ما سراغ نداریم که اینجا طلاقی رخ داده باشد پس مهریه بالا اگر عامل افزایش تعلق خاطر به زندگی می شد باید آمار طلاق سیر نزولی پیدا می کرد در حالی که بر عکس است البته مهریه بالا یکی یکی از عوامل طلاق است وقتی دیگر جانها به لب رسید به هر نوعی که شد خودش را خلاص خواهد کرد اتفاقا چون زیاد است کی داده کی گرفته چون توان این را ندارند شخصی که یک سکه را نمی تواند از بازار بگیرد چگونه می تواند هزار سکه را بدهد حتی اگر هر سال یک سکه بخرد هزار سال طول می کشد پس اگر کی داده کی گرفته چون توان این را ندارند.حضرت شعیب پیامبر خدا که حضرت موسی به دخترانش کمک کرد که آورده بودند گوسفندانشان را آب بدهند اما افراد قلدرجمع بودند واینها نمی توانستند کار خود را انجام دهند حضرت موسی پرسید که چرا ایستاده اید گفتند می خواهیم خلوت شود تا گوسفندان را آب دهیم بالاخره رفتند خانه و حضرت موسی گفت من جلوتر از شما می روم و هر وقت راه را اشتباهی رفتم به من نشان دهید اینجا یک نکته است که این همه تاکید می شود زنان بدون ضرورت شرعی در کوچه و خیابان نباشند حضرت موسی در حالی که یک نفر بود گفت شما پشت سر من بیایید تا من اندام شما را از روی حجاب هم نبینم رفتند منزل حضرت شعیب گفت یکی از این دختران را به عنوان همسربرای خود انتخاب کن "أُریدُ أَنْ أُنْکِحَکَ إِحْدَى ابْنَتَیَّ هاتَیْنِ می خواهم یکی از این دختران را به تو بدهم چون ایمان موسی را دید مهریه اش چه بود؟عَلى أَنْ تَأْجُرَنی ثَمانِیَ حِجَجٍ هشت سال بر من چوپانی کنی کمترین را در نظر بگیر زندگیش هم آنجا بود حالا اگر خواستی اضافه کنی و ده سال هم شد اشکال ندارد خرج و مخارج و زندگیش هم آنجاست. نکته مهم اینکه می گوید من کمتر را در نظر می گیرم حالا اگر خواستی اضافه کنی مختار هستی فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْراً فَمِنْ عِنْدِکَ و نکته دیگر که دارد خارج از توان هم نبود وَ ما أُریدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ موسی نمی خواهم به تو سخت بگیرم سَتَجِدُنی إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّالِحینَ مرا از انسانهای صالح می بینی.و اما در ارتباط با مهریه زیاد یک حدیث دیگر هم عرض کنم و آن اینکه چند چیز در زنان شوم معرفی شده است از جمله آن که می فرماید" فَأَمَّا شُؤْمُ الْمَرْأَةِ فَکَثْرَةُ مَهْرِهَا وَ عُقُوقُ زَوْجِهَا" کدام زن شوم است؟ زنی که مهریه اش زیاد باشد شوم است و زنی که در برابر همسر عاق شود. اما ما علنا خودمان می خواهیم شوم معرفی شویم. مثلا در بله و برون می گویند چون مهریه عروس قبلی من مهریه اش پانصد تاست این هم باید اینگونه شود آن شوم است این چرا شوم شود صریحا می فرماید و ما در مقابل قرآن تفسیر می کنیم کی می خواهد بده و کی می خواهد بگیره معلوم است که یک جوان توان پرداخت ندارد مگراستثنائاً و از طرفی هم رسمهای شوم گذاشته می شود. حضرت زهرا سلام الله علیها که لولا فاطمه لما خلقتهما بهانه خلقت افلاک فاطمه زهرا سلام الله علیها است که مهریه اش پانصد درهم است که در زمان نزدیک که محاسبه کرده بودند حدودا سه میلیون تومان می شد حالا فرض کنید که مهریه حضرت زهرا در این زمان پنج میلیون شود پنچ میلیون کجا و پانصد تا هزار تا دو هزار تا سه هزار تا سکه کجا! به اندازه تاریخ تولد سکه قرار دادن کجا! من اگر از پانصد تا هزار تا مهریه دخترم کم باشد شخیصیتم کم میشود چرا؟ چون من و دخترم به گونه ای پرورش یافته ایم که هیچ شخصیتی نداریم به جزء سکه طلا من آن قدر پست و بی ارزشم که به من سکه طلا شخصیت می دهد اما چون به سکه های طلا ازرش دهنده حضرت زهراست لذا اینها برایش ارزش ندارد و کسی که در راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست اینها برایش ارزش ندارد چون زندگیش به گونه ای است که سکه ها فدای اوست و زندگی حضرت زهرا اینگونه بود و من عرض کرده ام دختران ما نمی توانند حضرت زهرا شوند و آقایان نمی توانند علی شوند اما آقایان می توانند قنبر شوند و خانمها فضه زهرا که عرض کردم در راه ورودی کوفه دعا کرد که انزل علینا مائدة من السماء قنوتش تمام نشده غذای آسمانی برای اسرای اهل بیت نازل شد خانم زینب دعا نکرد آقا امام سجاد دعا نکرد دعا کننده کنیز زهرا فضه بود که در برابر خداوند مستجاب الدعوه است پس این مهریه هایی که قرار داده می شود بر اساس سیره حضرت زهرا و حضرت علی نیست. جهیزیه حضرت زهرا عبارت بود از یک پیراهن یک روسری بزرگ دو تا تشک و یک تخت خواب که از لیف خرماست و چهار تا بالش یک حصیر و یک آسیاب یک کاسه مسی ویک تشت لباسشویی و یک کاسه شیر و یک ظرف آب خوری و یک پرده و یک آفتابه و یک پوست گوسفند بجای فرش و دو کوزه سفالی و یک عبا و جالب این است که یک روز سلمان آمد و دید پوستی که بجای فرش استفاده می کردند روی آن بر حیوان غذا ریخته اند این در حقیقت جهیزیه یک خانوده پاکی است که ملائک بر وجودشان افتخار می کنند انشالله زندگیهایمان آرام شود با آرامش علوی، آرامش فاطمی همانطور که قرآن می فرماید" وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها" شما را خداوند زوج زوج آفرید، زن و شوهر خلق کرد در کنار هم آرامش داشته باشید. عزیزان بیایید تلاش کنیم این ازدواجها آرامش ما را سلب نکند، ازدواجهای امروزی آرام بخش نیستند اضطراب بخش و آشوب بخش هستند بخاطر اینکه از سیره ائمه اطهار و فاطمه زهرا دور شده ایم انشاالله هم مهریه ها و هم جهیزیه ها مطابق دستور الهی باشند.
خطبه دوم
امام جمعه ماهنشان در خطبه دوم نماز به ویژگیهای یک نماینده مجلس اشاره کردند و گفتند نماینده باید با مبانی نظام آشنا شود مبانی دینی آشنا شود آنچه که برادرانه عرض می کنم آن است که در مورد نماینده تحقیق کنیم این که دیگران رای می دهند کاری نداریم ما باید بدنبال خیر الموجودین برویم و او را پیدا کنیم و به ویژگیهای که دارد نمره دهیم البته تعهد حاکم بر سایر ویژگیهاست، تعهد به نظام و ولایت پذیری. حکم ولی فقیه نباید حتی یک دقیقه روی زمین بماند سمعا و طاعتا انشالله اینگونه نماینده ای شناسایی کنیم .