سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :74
بازدید دیروز :434
کل بازدید :900451
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 2:11 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

مراسم جشن مبعث در مسجد ولیعصر (عج) ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.

برگزاری ایستگاه صلواتی در مقابل مسجد ولیعصر (عج) ماهنشان


      

کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان به مناسبت روز معلم با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان دیدار کردند

 

 


      

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  ضمن تبریک هفته معلم و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و استاد مرتضی مطهری، اظهارکرد: شهید مطهری ویژگی های برجسته متعددی داشت که اولا مصداق آیه شریفه انما یخشی الله من عباده العلماء …، کسانی که از خداوند ترس مثبت دارند علم دارند و به طور کلی مفهومی که از این استنباط می شود علم، علمی است که خشیت را به دنبال داشته باشد که بنابه نقل یکی از ویژگی های شهید مطهری گریه های شبانه وی از ترس خداوند و یاد نعمت ها بود.
وی با بیان اینکه عدم تکیه بر خداوند در استاد مطهری نبود، افزود: این عدم تکیه شهید مطهری بیشتر در عرصه های نظری پردازی و نقد نظریات غربی است، شهید مطهری برخلاف کسانی که در برابر دین می ایستادند به دلیل عدم درک آن و یا به دلیل ارتباط با ادیان باطل فکر می کردند که باید دین کنار زده شود از نظریات غیر دینی ما بهره ببریم  که خیلی ها از این ها هم البته نظریات ضد دینی و کار غربی بودند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: کار مهم شهید مطهری این بود که اولا  نظریات غربی را که به درد جامعه نمی خورد و عامل جنایت، فحشا و خونریزی ها بود نقد  و متناسب با جامعه حرکت می کرد. اگر هر روز در جامعه یک آسیب علمی و فرهنگی داشت شهید مطهری هم متناسب با  همان آسیب علمی و فرهنگی حرکت می کرد و نظریات مادی گرایان را نقد می کرد از طرفی دیگر شهید مطهری راهکار ارائه می داد که این نقطه بروز و ظهور وی بود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: شهید مطهری برخلاف ناقدان که می توانند نقد کنند اما ارائه راهکار ندارند کار ایجابی کرد و به کار سلبی اکتفا نکرد و یک مجموعه جهان بینی ارائه داد و همچنین در عرصه های مختلف فعالیت کرد،در مرحله اول از ساده ها از جمله داستان و راستان شروع کرد که موجب شناخت اجمالی از اسلام و جامعه اسلامی  بود بعد جهان بینی را تألیف کرد که خودش به تنهایی دنیایی از اسلام حرف دارد.
وی افزود: قرآن در زمان شهید مطهری مهجور بود که کار دیگر وی نگاه نو اما نه سکولار بلکه نگاه نو دینی و غیر سکولار، غیر حس گرایانه، پوزیتیویستی و غیر پوزیتیویستی به قرآن بود، شهید مطهری یک مجموعه آثاری با نگاههای مختلف، نگاه نیازمندانه و  نگاه نیاز محورانه به قرآن تألیف می کند و در آن بیان می کند که نگاه جامعه اسلامی به قرآن و قرآن به جامعه چگونه باید باشد، این ها در حقیقت رفع نیازهای جامعه است .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: همه اینهای شهید مطهری در زمان قبل و بعد از انقلاب با یک نگاه اصلاحی بود چرا که شهید مطهری یک مصلح به تمام معنا بود، یک مصلحی بود که اولا اصلاحات را تعریف کرد که نباید اصلاحات شیطانی و متناسب با نظریات غربی باشد که همه این موارد به تنهایی  بحث مفصلی دارد، مسئله بعدی این است که خود استاد در ارتباط با اسلام و جامعه اسلامی یک نظریه پردازی کرد،  ولایت فقیه و  انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین کرد،  بنابریان می توانیم بگوییم که بسیاری از افکاری که در قانون اساسی گنجانده شده و مخصوصا در ارتباط با ولایت فقیه مسئله است تئوری ها و نظریه های که شهید مطهری هنگام تدوین قانون اساسی ارائه کرده است می باشد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: کار برجسته شهید مطهری این بود که  اولا متناسب با نیاز ها حرکت می کرد و برای نظریه سازی و پیدا کردن مخاطب تلاش کرد، سعی بر این داشت که  قبل از اینکه کتاب ها به دست مردم برسند نظریه ها را با مخاطب مناسب مطرح کند نتیجه آن این بود که نظریه هایش  خام نبود، پختگی در نظریه های شهید مطهری بروز و ظهور بسیاری دارد و چون باز پروری شده و پخته است ،  امروزه هم احساس تازگی در دیدگاههای وی  دیده می شود .
وی افزود: همین پیدا کردن مخاطب و نشاط علمی یک الگوی بسیار خوبی برای معلمان است، معلم باید مثل شمع باشد و بسوزد خودش را برای مخاطب فدا کند تا مفید واقع شود همچون استاد شهید مرتضی مطهری که تحت فشار بود اما متعلمین را از دست نداد .

 

 

 


      

همایش حکمت مطهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در سالن شهید آوینی ماهنشان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان در این مراسم ضمن تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و هفته معلم گفت: این را باید در نظر داشت که  کسی و یا مسئولی بپندارد که اگر در برنامه های فرهنگی حضورمان کم باشد خدمات زیادی برای مردم انجام می دهیم افکار شیطانی سراغش آمده و خدمت گذار واقعی نیست.
حجت الاسلام  زاهدی پور با اعتراض به اینکه برنامه های فرهنگی در شهرستان کم رنگ است، اظهارکرد: اگر انقلاب اسلامی پایدار است بر اساس برنامه های فرهنگی و ولایت می باشد که مسئولین به گونه ای هم الگو برای مردم هستند و باید نقششان در برنامه های فرهنگی بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری یک انسان کامل و بصیر  و عالم بود افزود: اگر در جبهه جنگ و انقلاب روحانیت حضور نداشت انقلاب به پیروزی نمی رسید و افکار امثال شهید مطهری که آگاه و مبتکر و دارای استقلال فکری است باید الگوی تمام روحانیون و معلمان باشد .

 

200s4

200s1

 


      

کارکنان سپاه ناحیه ماهنشان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان دیدار کردند.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  این هفته با اشاره به 11 اردیبهشت 22 رجب روز جهانى کار و کارگر، اظهارکرد: کار یک امر مقدس است و متأسفانه برخی‌ها به بهانه مخالفت با نظام و یا بزرگ کردن مشکلات کشور، به تضعیف فرهنگ کار و کارآفرینی و تقویت‌ روحیه تنبلی می‌پردازند.
وی افزود: شاید به روز کارگر کمتر توجه می‌شود؛ این در حالی است که کارگران یکی از تأثیرگذارترین قشرها در ادامه با انقلاب و برهه‌های مختلف نظام اسلامی است.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به 10 اردیبهشت 21 رجب روز ملى خلیج فارس، ‏گفت: خلیج فارس ایرانی است.. و این حقیقت ایرانی به هیچ وجه با ادعای طمع ورزانه و جاهلانه برخی کشورک‌ها عوض نخواهد شد.
حجت اسلام زاهدی پور با اشاره به آغاز عملیات بیت‏المقدس(1361 ه.ش)و شکست آمریکا در ویتنام (1975 م)، اظهارکرد: اگر آمریکا از ویتنام ضعیف و ویرانه شکست خورد، پس ترسوها تجربه بگیرند و نترسند، امروز آمریکا نسبت به آن روز بسیار ضعیف‌تر و ایران از ویتنام آن‌ روز به مراتب قوی تر است و قابل مقایسه نیست.
وی افزود: تحلیلی که از توهین به اوباما در اجلاس کمپ دیوید از سوی برخی کشورهای بسیار ضعیف صورت گرفت، بخش کوچکی از واقعیت آمریکا و ابهت پوشالی آن را نشان می‌دهد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 12 اردیبهشت 23 رجب شهادت علامه استاد مرتضى مطهرى (1358 ه.ش)، روز معلم‏، گفت: استاد مطهری الگوی یک انقلابی و هم الگوی جامع روحانی است. و همین طور الگوی جامع یک معلم است.
حجت اسلام زاهدی پور اظهارکرد: الگو در ایمان، الگو در علم، الگو در عمل، الگو در شناخت و اقتضائات زمان، الگو در ایثارگری که شهید مطهری همه این کمالات را یکجا داشت، اینکه امام (ره) همه آثار وی را بلا استثناء آموزنده و مفید ارزیابی می‌کنند، در مورد کمتر کسی چنین سخنی از امام صادر شده است.
وی افزود: این روز نیز روز عقیدتى – سیاسى در سپاه و بسیج است که همسو با همین مناسبت و فرهنگی و اعتقادی بودن انقلاب است که سپاه و بسیج با مبنا و رویکرد عقیدتی متولد می‌شود.
خطیب نماز جمعه ماهنشان با بیان اینکه فرمایشات حضرت آقا در مورد تقویت تولید داخلی مبارزه با قاچاق کالا و دشمنی آمریکا با ایران باید تبیین شود، گفت: دشمنی آمریکا با گفتن کسی کم یا زیاد نمی‌شود، درست است آمریکا گاو بی‌عقل است، اما بچه نیست، به تعبیر حضرت آقا یک روزی همه چیز ایران دست آن‌ها بود اما امروز ؟؟؟
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: اینکه کسی بگوید این حرف‌ها دشمن تراشی است،‌ یا از باب ذلت‌پذیری است و یا نشانه رشد نایافتگی سیاسی است، آمریکا فقط دشمن ایران نیست دشمن بشریت است.
وی افزود: از زمان کشف این قاره آمریکا توسط کریستف کلمب جنایات علیه بشریت شروع شده است، ابتدا از رنگین پوستان آمریکایی و سپس کشورهای دیگر به ویژه محرومان.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: به راحتی می‌توان گفت که در تاریخ بشریت جنایات آمریکا در کل تاریخ بشریت، بی‌نظیر بوده است، آمریکا نه فقط جنایتکار بلکه مبدع روش‌های نو برای جنایت علیه بشریت است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کرد: جنایت علیه بشریت به انحاء مختلف و تجارت برده در آمریکا هیچ وقت از پیشانی ننگین آمریکا پاک نخواهد شد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظام طرح امنیت اخلاقی را اجرا می کند افزود: توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرها، زورگیری و سرقت و شرارت، مزاحمین نوامیس مردم، رانندگی با حالت مستی و حرکات خطرآفرین در معابر و خیابانها، بدحجابی و بی حجابی و ترویج لاابالیگری و اقدامات هنجارشکنانه، معاندان با دین، خود منحرفان، قدرت طلبان و فریبکاران، ساده لوحان فریب خورده،که البته تعداد این افراد زیاد نیست، به اضافه اینکه این‌ها آزادی نیست که آزادی مردم سلب شود، بلکه بی‌بند و باری بوده و ضد آزادی است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: انقلاب ما دینی است، تولد انقلاب با دین است و ادامه حیاتش هم با حفظ حیات دین میسر است. ما حق نداریم به خاطر چند روز لذت دنیا یا تأمین رضایت دشمنان، دین را فدا کنیم، سیاسی کاری در این زمینه واقعا مصداق نهی از معروف و امر به منکر است.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان شروع عملیات عمرانی شهدای گمنام، اظهارکرد: ارتباط امام جمعه با مردم تنگاتنگ است، ولی باید قبول کنیم که امام جمعه شهرستان مسئول در برابر بیش از چهل هزار نفر است.
وی افزود: عزیزانی هم که پیشنهاد یا انتقادی داشته باشند، بنده حقیر اکثر روزها برای نماز جماعت مغرب و عشا هستم. مقر امام جمعه یا دفتر هست یا مسجد. بیشتر از این نه مصلحت است و نه فرصت هست. چرا که امام جمعه مسئولیت‌های متعدد دارد، که بالاترین آن‌ها شنیدن و تحمل شایعات است، البته اکثریت قریب به اتفاق مردم محبت دارند.
خطیب نمازجمعه ماهنشان گفت: مسائلی مانند مصلا، حوزه‌های علمیه، یادمان شهدای گمنام، راه اندازی خط تاکسی و … ضرورت‌های کمی نیست، این‌ها باید ارتقا پیدا کند و شهری شود، البته جور برخی مسئولان را هم ما می‌کشیم


      

مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز در شهرستان ماهنشان، همزمان با سراسر کشور در ماه رجب در مسجد جامع شهر ماهنشان برگزار  شد. که در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.


      

مراسم افتتاح این شبکه‌ها  در ماهنشان  با حضور ائمه جمعه ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان و برخی مسئولین ادارات شهرستان انجام و به صورت رسمی پخش شبکه‌های مربوط آغاز شد.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان گفت : تغییر قبله مسلمین از بیت‏المقدس به مکه معظمه (2 ه.ق) 13 سال قبل هجرت و یک سال و چند ماه بعد از هجرت به مدینه پیامبر شب‌ها به آسمان نگاه می‌کرد تا خداوند چاره‌ای نشان دهد. قَدْ نَرى‏ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها یهودیان قبلا که اعتراض می‌کردند باز اعتراض کردند که اگر اولی درست بود، چرا برگشتی؟ و اگر دومی درست است، پس چرا 14 سال به اولی نماز خواندید؟
در ادامه وی افزودند: خداوند در جواب اعتراض فرمود: (قل لله المشرق و المغرب یهدى من یشاء الى صراط مستقیم به تعبیر علامه طباطبایی همه بناها و سنگ‌ها و موجودات از آن جهت که ملک خدا هستند، برابرند مگر خدا عنایتی داشته باشد. همه جا از آن خداست، فثم وجه الله فلسفه در وحدت است. که فرمود: وَ ما جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتی کُنْتَ عَلَیْها إِلاّ لِنَعْلَمَ مَنْ یَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ یَنْقَلِبُ عَلى‏ عَقِبَیْهِ؛ باز شناسایی کسانی که تبعیت می‌کنند از کسانی که به جاهلیت برمی‌گردند. شاید یکی از دلایل اینکه از اول کعبه نشد، با وجودإِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکًا وَ هُدًى لِلْعالَمینَ؛ به دلیل این بود که مشرکان کعبه را بتخانه کرده بودند. و باید کمی آن تصورت ذهنی برداشته می‌شد .
امام جمعه ماهنشان با اشاره به یکشنبه 5 اردیبهشت 16 رجب شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن (1359 ه. ش) ان تنصروا الله» قرنی‌ها و شیرودی‌ها و «ینصرکم» غیبی طبس گفت :عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن توصیه و تأکید شده است یک ضرورت دارد. ماجرای طبس یکی از رسواترین و افتضاح ترین توطئه های شکست امپریالیسم آمریکا علیه انقلاب اسلامی است.
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به پنجشنبه 9 اردیبهشت 20 رجب روز شوراها، هفته شهر و شهروند (9 تا 15 اردیبهشت)‏‏ گفت: 1- شوراهای اسلامی شهرها و روستاها فکری برای فرهنگ بکنند. 2- بنده دلسوزانه عرض می‌کنم حتی افزایش درآمد شهرداری هم با کار فرهنگی درست می‌شود.3- حضور در جمع برنامه‌های مردمی است که کارها را درست می‌کند.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا گفت: برداشت دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، نشان از دریوزگی آمریکا داشته و دستبرد و سرقت رسمی از اموال یک ملت است. دولت آمریکا باید پاسخگو باشد. باز روشن شد که آمریکا گرگ درنده‌ای است که قابل اعتماد نیست.
وی افزود: نمونه اعتماد، همین سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است که اعضای آن به غلام حلقه به گوش آمریکا تبدیل شده‌اند.برای مقابله با این دشمنی‌ها، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی باید به عمل تبدیل شود. همم الرجال تقلع الجبال
به رغم گمان برخی‌هه که می پندارند این شعار اقتصادی است بلکه  این شعار‌ها فرهنگی هستند، ما فرهنگ اقتصادی نداریم. باید فرهنگ اشتغال زایی کار، خدمت صادقانه صرفه جویی داشته باشیم و فرهنگمان را اصلاح کنیم.
مام جمعه ماهنشان گفت: کارگر ما حاضر است 10 روز بیکار بماند ولی 5 درصد ارزان کار نکند. بعد می‌گوید بیکارم خانواده‌ام خرجی ندارند. ما از این نمونه‌ها زیاد داریم. کار مفید ما یک الی یک و نیم ساعت است.این هم حرام‌خواری است و هم پیامد مستقیم اقتصادی دارد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار کردند: تحویل اس 300 به ایران، ضمن اینکه قدرت دفاعی ایران را بالا می‌برد، تأمین کننده امنیت منطقه است.
در پایان امام جمعه ماهنشان  سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) را تسلیت گفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


      

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی امیرسرتیپ علی مظهری فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش زنجان، با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان دیدار کردند.
دراین دیدار صمیمی فرمانده ارتش به دلاوریهای رزمندگان ارتش در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.سپس حجت الاسلام  والمسلمین زاهدی پور از حضور فرماندهی و هیئت همراه ایشان تشکر نمودند.


      
<      1   2   3      >