سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب

ویرایش
صفحات اختصاصی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :163
بازدید دیروز :435
کل بازدید :897067
تعداد کل یاد داشت ها : 2062
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 6:13 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان وبلاگ
ابر برچسب ها
ولایت ، امام جمعه ماهنشان ، رمضان ، قدس ، مهدویت ، نماز جمعه ، هفته دولت ، ولایت فقیه ، ولی فقیه ، عدالت ، جهاد ، فرهنگ ، ماهنشان ، انتخابات ، حجاب و عفاف ، رهبری ، روح عبادت ، زائر ، زاهدی پور ، زباله دان تاریخ ، زنان ، زینب کبری ، ستاد اقامه نماز ، سفیانی ، سکولاریزم ، سید جمال الدین ، سینما ، شاهنشاهی ، شجره طیبه ، شراب ، شهروندی ، شورای نگهبان ، صداو سیما ، صداوسیمای مرکز زنجان ، ضرورت کنترل ، ظهور ، ظهور امام مهدی ، عاشورا ، حضرت ابوالفضل ، حضرت زهرا ، حضرت زینب ، حضرت عباس ، حلال خداوند ، حمله به حجاب ، حوزه علمیه ، حیامندی ، حیاوحجاب ، خانه ای را ... ، خاورمیانه ، خدمت به خلق ، خودکفایی ، دستمایه فرهنگی ، دعاومناجات ، دفاع استراتژیک از ایران ، دکتر چمران ، دیدار مسئولان ، دین در متن زندگی ، راه و ترابری ، رجوع از مجتهد زنده ، رحیمیت ، انحرافات ، انحرافات اجتماعی ، اهدای خون ، اوقاف و امورخیریه ، اولین نماز جمعه ، ایت اله طالقانی ، بدحجابی ، بعثت ، بهترین افتخار ، بی‏حجابی ، پرورش ماهی ، پیروی از هوی و هوس ، پیشگیری ، تجوید ، تخریب بارگاه ائمه بقیع ، تربیت دینی ، تسخیر لانه جاسوسی ، تشریفت ، تقلید ، توبه و طهارت ، تولد ولایت ، جامعه شناسی سیاسی ، جایگاه زن ، جایگاه وقف ، جنبش مردم مصر، مصاحبه با ایرنا ، امام خامنه ای ، امام خمینی ، امام خمینی (ره) ، امام شناسی ، امام موسی صدر ، امنیت اجتماعی ، امنیت جامعه ، انتخاب اصلح ، آسیب پذیران ، آسیب ها ، اجلاس بیداری اسلامی ، ادیان و مذاهب ، استصغار ذنب ، استقبال ، اصل نماز ، اعتدال ، اعتقاد به ظهور ، اعتکاف ، افزایش طلاق ، امام جمعه ، مبعث ، محبت ، محیط زیست ، مذاکرات استانبول ، مرجعیت دینی ، مساجد ، مستضعفان ، مشروطیت ، مصاحبه با ایرنا ، مصاحبه با فارس نیوز ، معارفه ، معرفت الهی ، معیار ، معیار اصلح ، مهارت ، فرهنگ دینی ، فروتنی ، فعالیتهای ستاد ، فیض کاشانی ، حاکمان ، حج وزیارت ، حجاب ، عدالت محوری ، عدول ، عزت ، عفاف ، عفاف و حجاب ، علایم و نشانه ها ، عید فطر ، غذای حلال ، غزه ، فرج ، یاد جمعی خداوند ، یارانه ، کوروش بت پرست ، ولایت پذیری ، هیأت نظارت ، وابستگی ، وحدت امت اسلامی ، وزیر بازرگانی ، نماز جمعه ماهنشان ، نیل تا فرات ، رهبر عالیقدر ، رهبرآگاه ، موادمخدر ، میانه رو ، میانه روی ، میلاد موعود ، ندای روح بخش آسمانی ، نقش انقلاب اسلامی ایران در مصر ، نقش زنان در انقلاب اسلام ، نقش معلم ، نقش ولایت و رهبری ، نماز ، قرآن ، قرائت ، قسط و عدل ، قلب ، قوانین راهنمایی و راننندگی و درآمدزایی ، قوه قضائیه ، کاردانی ، کارکردهای انتظار ، کمک رهبر معظم ، کوی بی‏نشان ، گردهمایی ،
امکانات دیگر

همایش به مناسبت 9 دی در سالن شهید آوینی شهر ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در این مراسم به وقایع سال 88 اشاره و گفت : آنچه باعث شده شیعه در طول تاریخ بر همه دشمنان غلبه کند تلفیق بصیرت اعتقادی با بصیرت های دیگر بوده است.
ایشان افزود: بی بصیرتی در برخی صحابه پیامبر (ص) کار را به جایی رسانید که یک نوع جبهه گیری اعتقادی در آن زمان شکل بگیرد که به تعبیرقرآن کریم، جریان نفاق بوده است.

 


 


      

کارشناس دفتر امام جمعه ماهنشان از برگزاری نشست صمیمی روحانیون منطقه ماهنشان خبر داد.

 علی امیری روزشنبه 14 دی ماه سالجاری با اعلام این خبر افزود:نشست صمیمی روحانیون منطقه ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و سایر روحانیون منطقه، روز یک شنبه 8 دی ماه سالجاری با هدف بررسی مسائل فرهنگی منطقه ماهنشان در دفتر امام جمعه ماهنشان برگزار شد.


      

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

 بندگان مؤمن خداوند خودم و  شما را به راه تقوا دعوت می­کنم راه سعادت و سربلندی. امیرمؤمنان (ع) فرمودند: (ان التقوا افضل کنزا) اگر به دنبال گنج هستی، معمولاً انسانهای گنج یاب در دنیا بد بخت هستند شاید از دو سه هزار نفر که به دنبال این کار هستند احتمالاً یکی دو نفرشان به مال حرام دنیا دست یابند و تصرف درآن گنج خودش حرام است فرقی با مال دزدی ندارد.
فردی بود شاید چندتا ساختمان وکار خوب هم داشت ولی با وارد شدن در این مسیر تمام دارایی خود را از دست داد غیر از اینکه مالی که بدست می­آورد حرام است، بعضی مواقع ما می­بینیم که انسانهای مؤمن هم در این کار وارد شده اند، مواظب باشیم اینها مسائلی هستند که به ولی امر مرتبط است و خیانت به کشور می­باشد.
آنقدر سرمایه های کشور توسط این افراد سود جو به غارت رفته است و در موزه های خارج کشور است در حالی که اگر در ایران بود پشتوانه مالی و پولی کشور محسوب می­شود. در عین حال امیرمؤمنان(ع) می فرماید: اگر به دنبال گنج هستی عبارت است از تقوا . و اگر می­خواهی خود را حفظ کنی و به دنبال یک محدوده امن هستی(ارضا حرض) بهترین حرض برای انسان تقواست. افرادی حرض فاطمه زهرا (س) بر روی انگشتر می­نویسد که حفظ شود و تعدادی از این افراد نماز نمی­خوانند بالاترین حرض این حضرت عبارت است از تقوا.
بعضی مواقع حرض ائمه اطهار در مورد دنیا برای انسان بی ایمان هم سود دارد ولی مهم ترین حرض این است که انسان را از خطر عذاب جهنم حفظ کند و آن عبارت است از تقوا.اگر به دنبال عزت هستیم بهترین آن تقواست( فیه نجاتٌ کل هارب) هرکسی که از خطر می­خواهد دوری کند در پی تقوا باشد (ودرکِ کل ضارب) و به دنبال هر چیزی هستید باز هم تقواست (ظفر  وکیل  ِقارب) هرکس هم پیروز شد و آن هم پیروزی حقیقی باید تقوا داشته باشد.
اگر قیام و عاشورای سید الشهداء بعد از قرنها دنیا را متحول می­کند چون بنیادآن تقواست (فصصه  التقوی) به دنبال تقوا باشیم.
امیرمؤمنان(ع) در خطبه همام درباره خصوصیات پرهیزگاران، ایشان که این خطبه را می­خواند همام گوش می­کرد یک دفعه دیدند همام از دنیا رفته است، این چنین باید به احادیث ائمه اطهار(ع) و امیرمؤمنان دقت داشته باشیم(وهم حانون  الى  اصواتهم) اگر او از دنیا رفت، ما هم سعی کنیم با شنیدن سخنان حضرت علی (ع) از خداوند خوف داشته باشیم و این را هم از خداوند بخواهیم. (حانونالااوساطهم) اینان کمرهایشان را خم کرده­اند به خاطر اینکه در رکوع هستند که در روایات است و علماء هم گفته اند از جمله شهید ثانی می­گوید( فتانُ سبه علیهم لم یزله به دواعهی مذل عنق) آنقدر باید انسان در رکوع خم شود که اگرآب بر پشتش بریزند آب بر زمین نریز بهتر است انسان کاملاً خم شود که در روایات است که گویا که انسان آماده است انسان سرو گردن خود را در راه خداوند فدا کند رکوع کامل این است.
از مستحبات رکوع این است که انسان ذکر آن را تکرارکند مخصوصاً در نمازهای مستحبی و نافله ها، در حالات بعضی از علما است که نافله هایشان را درخانه می­خواندند چون طولانی بود. امام صادق(ع)ذکر رکوعشان را 60 بار تکرار می­کردند و این از حالات امام صادق(ع) است، امام موسی ابن جعفر (ع) می­فرماید:( الذیکانسهیللیل به سحر) شب زنده داری می­کرد و استغفار می نمود.
در فرمایشات امیر مؤمنان(ع) است که می­فرمایند:(مخلصونالجوارحبهمورک بهم) اینها در سجده زیاد می­ماندند، شخصی به محضرپیامبر(ص) رسید و عرض کرد به من راهی نشان دهید که در قیامت با شما همنشین شوم، حضرت فرمودند: سجده هایت را طولانی کن البته سجده برای خدا. امیرمؤمنان می­فرمایند: (سجده ابلیس سجدتً واحدً اربعته عالات آمن) یکی از سجده های ابلیس 4میلیون سال طول کشید(لمیزد بهاغیر فیالدنیا) فقط به خاطر به دست آوردن دنیا، و این به معنای آن نباشد که انسان در محافل دینی حضور نداشته باشد.
توجه داشته باشیم که در عبادت سنگ تمام بگذاریم چون عبادت مظهر بندگی و موحد بودن است کسی که عبادت ندارد اصلاً ربطی به ایمان ندارد تمام مراجع در رساله­ها وکتابهایشان می­گویند کسی که به مسجد نمی رود با آن خانواده معاشرت، معامله نداشته باشید و ازدواج نکنید، مگر عامل پاکی عبادت و بندگی نیست اگر منظور ساده لوحی و خوش برخوردی است که این نفاق محسوب می­شود که امام فرموده اند نفاق بدتر از کفر است، قلب پاک نیست چهره و کلام زیبا سازی شده است و آن است که اخلاق الهی نیست.

خطبه دوم

امیرمؤمنان فرمودند: شما را به تقوادعوت می­کنم اگر به دنبال سرمایه و توشه راه هستی تقواست در پی پشتیبان وپناهگاه هستی بازهم تقواست .
ایام اربعین حسینی ورحلت رسول الله (ص) و امام حسن (ع) و امام رضا(ع) را به محضر امام زمان(ع)، رهبر معظم انقلاب وتمام شیعیان تسلیت عرض می­کنیم.
باز هم دیر نشده است اگر در روز اربعین زیارت اربعین را نخوانده­اید حتماً در این روز بخوانیدکه از نشانه های مؤمن خواندن این زیارت نامه است، ببینید اربعین چه قدر قرب ومنزلت دارد که از نشانه های مؤمن و رکن ایام تلقی می­شود یعنی ایمان بدون حسین(ع) ایمان نیست.
آن کسی که حسین(ع) را نشناسد خداوند را نمی­شناسدحضرت زینب (س) در کربلا و آن کربلایی که از آدم تا خاتم وقتی که به این سرزمین می­رسیدند گریه می­کردند و نمی دانستند برای چه گریه می­کردند پرسیدند چرا در این مکان حال ما چنین منقلب می­شود ندا آمد که در این سرزمین خون انسانهای پاک ریخته خواهد شود.
حضرت زینب (س) مورد این سرزمین فرمودند: در اینجا سر برادرم حسین(ع) را شمر ذبح کرد آن هم در حال عطش، حتی به شش ماهه اش هم رحم  نکردند و آن را با تیر زهرکین ذبح کردند و علمدار و سقایش را هم به شهادت رساندند.

مناسبتهای که هستند از جمله:

 روز وقف : اموالمان را با وقف بیمه کنیم برای آخرت، عمرمان را طولانی کنیم اگر می­خواهیم یک وقفی انجام دهیم، نمی­توانیم جمعی یک بنایی ایجاد کنیم و به صورت گروهی وقف کنیم تازمانی که آن بنَا وجود دارد در آن بنَا انسان مشارکت دارد و از ثوابش هم بهرمند خواهد.
فروش و خرید وقف حرام است و معامله باطل، یک فردی 10سال  قبل وقفی را فروخته است و شخصی هم خریده است نه آن فروشنده به پول مالک است و نه خریدار به آن زمین، اگر در آن زمین نماز بخواند نمازش باطل است، اگر زمین کشاورزی است در آمد آ ن حرام است چون معامله ای تحقق پیدا نکرده است . فروش مال غیر باطل است چون کسی که فروخته است مال دیگری را فروخته است چون وقف است. فرقی نمی­کند چه کسی وقف کرده باشد و تا قیامت در گناهان کسانی که از آن زمین وقفی استفاده می­کنند خریدار و فروشنده شریک هستند.
وقف جزء سرمایه های ملَی است در جاهایی که به لحاظ وقف آباد هستند مسائلی است که در جاهایی که وقف نیست اتفاق می افتد لذا سرمایه دینی هستند.
قیام 9دی: تجلی ولایت مداری مردم عزیز ایران اسلامی است و برای حمایت از یک جریان سیاسی نبود مردم برای اعلام گوش به فرمانی برای ولایت آمدند ولی امر هم در دنیای اسلام یک نفر است و هیچ حکومت و حاکم مشروعی بجزءایران اسلامی در دنیا نیست( ارادُ علیهم کرادُ الا الله ) هرکس حکم ولی فقیه را رد کند حکم امام صادق(ع) و امام حسین(ع) را رد کرده است مانند کسی است که به حکم خداوند اعتناع نکرده است، نگذاریم اولاً 9دی مصادره و فراموش شود.
مسئله ای که می­خواهم عرض کنم در مورد امر به معروف و نهی از منکر است عزیزان گذاریم این فریضه فراموش شود اشرار مسلط می­شود در بعضی شهرها بی حجابها افراد با حجاب و عفیف را تحت فشار قرار می­دهند چون امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شده است و بی خیالی و بی تفاوتی اتفاق افتاده است مواظب باشیم این برای ما امانت است و خداوند قسم یاد نکرده است که آن را برای ما نگه دارد .
 مسئله بعدی در مورد وجوهات است، علماء به وجوهات بیشتر تاکید کنید، عزیزی که به مکه می رود و قرض هم دارد می­پرسد اعمالم باطل است، مواظب باشیم که با غاصبین فدک شریک نشویم کسی که خمس مال امام را نمی دهد مانند کسانی است که فدک را غصب کردند، افرادی هستند مانند وهابیت که می خواهند که این مسائل را زیر سؤال ببرند و این که کسی نمی فهمد وانکار می­کند مشکل از خودش است و وای بر کسی که این ها را انکار می­کند.
وجوهات مهم است اگر کسی خمسش را ندهد و برود و در مکه طواف نساعش باطل است نماز طواف نساء باطل است و اگر این عمل قبول نشود زنش بر او حرام است و اگر مجرد است در آینده هر چه قدر عقد خوانده شود باطل است چون زنها بر او حرام هستند. در مورد خمس و وجوهات بیشتر دقت کنیم هیچ کسی هم نیست که خمس نداشته باشد انسان باید برای خودش سال خمسی تعیین کند و مطابق با آن تاریخ خمسش را دهد، آن کسی که خانواده دارد سال خمسی بر او واجب است نه اینکه خودمان را گول بزنیم.
بعضی از افراد خودسرانه به سادات خمس می­دهند که درست نیست و به هر ساداتی خمس نمی رسد مگر آنکه فقیر باشد وآن هم با اجازه مرجع تقلید، بنابراین یک پنجم مال اضافه خمس است دو دادن خمس به سادات با اجازه مرجع فقیر باید باشد .
و مورد دیگر مسئله سواد آموزی است که در شهرستان نزدیک است که تقریباً ریشه کن شود و یک تعداد جزئی مانده اند که ثبت نام شده اندوان شالله این شهرستان را به عنوان شهرستان عاری ازبی سواد اعلام کنیم .
نرخ رشد جمعیت 3/1دهم است یعنی اینکه در 50 سال آینده میزان جمعیت ایران 30 میلیون خواهد بود سی میلیونی که بیشترش پیر هستند. لذا تامین خدمات باز نشستگان بسیار اساسی است و به لحاظ استراتژی بین المللی جمعیت یکی از عوامل قدرت است ایران به این عظمت به 30میلیون جمعیت ؟  
آنهایی که در هر زمینه ما را تحریم کردند ولی در مورد کنترل جمعیت از سازمان ملل بارها جایزه دریافت کرده ایم از جمله در یک مورد150میلیون دلار جایزه دادند در حالی که نمی گذارند پول نفت را در کشور خرج کنیم .
وزیر بهداشت در سازمان حقوق بشر به عنوان وزیر موفق بین المللی جایزه دریافت می­کند، آیا اگر جمعیت بیشتر شود ما فقیر تر می­شویم، ما در توزیع عادلانه مشکل داریم اخیراً تحقیقی که در یکی ازسازمانهای کشوری انجام گرفت میلیاردها تومان هدیه برای بعضی از مدیران، مشکل ما نبود سرمایه نیست توزیع درست نیست. فرانسه، آلمان ، انگلیس هرسه به اندازه ایران مساحت دارند و هر کدام هم به اندازه ایران جمعیت دارند ودر این کشور ها برای افزایش جمعیت جایزه تعیین کرده­اند چون با پیری جمعیت مواجهه هستند لذا مجبور هستند مهاجر بیاورند.
بیکاری در شهرستان از نرخ استاندار بالاتر نیست اینکه بعضی ها متقاضی شغل اداری هستند هیچ کشوری این نیست که تمام جوانان کارمند باشند در ایران نرخ آمار کارمندان ازبسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است و نوعاً انسانهای نخبه در کشورهای غربی به دنبال کارمندی نیستند وانسانهای کارمند هم خلاق نمی شوند منتها کسی که دستور می­گیرد کم کم فقط دستور بگیر می شود .در شهرستان نرخ بیکاری 3درصد است که نرخ استاندار 6الی5درصد است.

 

        

 

           

     

 

 

 

 

 


      

جمعی از کارشناسان و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش ماه نشان به مناسبت 9 دی و هفته سواد آموزی با امام جمعه ماه نشان دیدار کردند.نظری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ضمن تسلیت ایام ، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های اداره به مناسبت 9 دی و هفته سواد آموزی ارائه کرد.
حجت الاسلام زاهدی پور ، امام جمعه ماه نشان نیز در سخنانی بر اهمیت بصیرت و هوشیاری آحاد مردم به ویژه فرهنگیان در مقابل توطئه ی دشمنان و فتنه گران تاکید نمود.و ارتقای سطح سواد و لزوم آگاهی و ولایت پذیری را از ضرورت های مهم بصیرت ، بیداری ، پایداری و ایستادگی ملت مسلمان ایران برشمرد.


      

جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و اعضای ستاد برگزار شد.


      

جلسه شورای فرهنگ همومی شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و اعضای شورا برگزار شد.
جلسه فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه با موضوع کاهش جمعیت با حضور مسئولین و امام جمعه و فرماندار شهرستان برگزار شد.حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان در این جلسه با توجه به کاهش جمعیت و رو به پیری جمعیت کشور ایران گفت: فرهنگ فرزندکمتر و زندگی بهتر را غربی ها و از دوران طاغوت وارد کشور ما شد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمی کمرنگ تر و بعد از 8سال از پیروزی انقلاب باز پررنگ ترشد.
وی اضافه کرد: جمعیت کشور ایران تا سال های آینده رو به کاهش و با کاهش جمعیت جوان و روبه پیری است که باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای رشد تولد باید روی تحکیم خانواده، تشکیل خانواده و رشد موالید تمرکز کرد و زیرساختهای لازم را نیز به نسبت این رشد ایجاد کرد. 

ادامه مطلب...

      
<      1   2