نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: غدیر بالاترین اتفاق تاریخ بشریت بعد از بعثت رسول الله (ص) است،قطعا کسانی که در ارتباط با غدیر کوتاهی می‌کنند، مشکل معرفتی و اعتقادی دارند. چرا غدیر مظهر معرفت و بلکه بالاترین معرفت و اعتقاد یعنی اعتقاد به توحید است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: غدیر نشان از همه بعدی بودن اسلام دارد. غدیر عظمت ولایت را نشان می‌دهد و معیار ارزیابی مردم از مسئولین هم در پیروی از ولایت است
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به هجرت امام از عراق به پاریس افزود: نشان از جایگاه هجرت و ضرورت آن برای حفظ و احیای دین دارد و اینکه حفظ دین لازم است اگر چه هجرت به کشور کفر باشد و نه برخی مهاجران ذلتی که امروز در برخی کشورهای غربی برای فرار از ارزش‌های دینی به دامن کفر پناه برده‌اند.
خطیب نمازجمعه ماهنشان اضافه کرد: اگر خداوند وظیفه قدرتمندان را روشن می‌سازد، این حرکت نشان می‌دهد که برای احیای ارزش‌های دینی باید به دنبال امکان و مقدمات بود.
وی درادامه گفت: نشان می‌دهد که هیچ عذری در مسیر حفظ دین و ارزش‌های الهی پذیرفته نیست و در نهایت اینکه وظیفه ما را در برابر امام و رهبری، نظام اسلامی و خون شهیدان سنگین‌تر می‌سازد.
وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و با گرامیداشت شهدای امنیت اظهارکرد: ارزش امنیت به اندازه ای است که خداوند آن را هدیه ای برای مؤمنان حقیقی معرفی می‌کند.
امام جمعه ماهنشان افزود: بزرگترین تکلیف نیروی انتظامی در وضع امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نیروی انتظامی باید در مقابل ناامنی اخلاقی و فرهنگی جامعه وارد میدان شود.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به 16 مهر 24 ذی حجه گفت: واقعا ماه ذی حجه ماه بزرگی است، روز مباهله نشانی دیگر از عظمت ولایت و لطف الهی به مؤمنان است. عظمت علی به اندازه ای است که در قرآن کریم به عنوان جای رسول الله (ص) معرفی می‌شود.
فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَهُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ
وی با اشاره به روز جهانی کودک، اظهارکرد: بزرگترین هدیه به کودک اسم نیکو و ادب نیکوست، مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم این است که انشاالله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، مادحین محترم، ثبت احوال، بیمارستان و پزشکان نهایت تلاش خود را برای انتخاب اسامی نیکو به کار گیرند، البته بهترین اسم اسامی ائمه اطهار علیهم السلام است و قابل مقایسه با اسامی دیگر نیست.
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به حادثه منا ، افزود: این حادثه فاجعه ای انسانی بود و در عین حال ضایعه‌ای عظیم برای جهان اسلام بو، سران آل سعود حیثیت جهان اسلام را مخدوش کردند.
حجت الاسلام زاهدی پور اضافه کرد: در عین حال همچنانکه رهبر معظم انقلاب با قاطعیت فرمودند، لازم است دولت عربستان به تکلیف شرعی خود در ارتباط با مرحومین و مجروحین عمل کرده و در عین حال دولت ایران نیز موظف است از طریق کانال‌های قانونی به دنبال حق کشته ها و مجروحان پرداخته و این مسیر را با قاطعیت طی کند.
وی تصریح کرد: تجریه اخیر و برخورد قاطع حضرت آقا نشان داد که تواضع در برابر گردنکشان عربی و غربی، چاره‌ساز نیست، چنانکه بعد از تهدید حضرت آقا مسئولین عربستان تا حد زیادی از مستی و غرور پوشالی خود دست برداشتند.