حوزه های علمیه  ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان و برخی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.
امام جمعه ماهنشان گفت:افکار عمومی با افتتاح حوزه های علمیه در ماهنشان  برای رسیدن به استقلال و آزادی حقیقی در سایه ی دین مبین اسلام بیشتر هدایت و آشکار می شود و جایگاه و نقش حوزه های علمیه در پشرفت مسائل فرهنگی و دینی مهم است 
حجت الاسلام زاهدی پور امروز در مراسم همایش افتتاحیه حوزه های علمیه در ماهنشان اظهارکرد: نقش علماء دین بر هدایت مردم به سوی حق و رستگاری از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است و آن هم در روایات و فرمایشات اهل بیت عصمت وطهارت (ع) مشخص است.
وی افزود: علمای دین با تحمل رنجها و مشقتها در طول عمر بابرکت خود، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ های دینی را با کتابها و سخنرانیهای خود در دل مردم جای داده و از جان و دل در حفظ منافع دین مبین اسلام و تشیع کوشیده اند و در این زمینه، حوزه های علمیه نقشی مهم در حفظ و نشر این دستاوردها داشته و دارند.
امام جمعه ماهنشان تأکید کرد: مردم شهرستان ماهنشان باید قدر این نعمت ها رابدانند و در راستای ارتقای علم و دانش خود بکوشند و از برنامه های دینی و مذهبی با توجه به اینکه از اعتقاد بالایی برخوردارند استقبال کنند.
امام جمعه شهر دندی در ادامه این همایش به جایگاه حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه سفیران هدایت در عرصه های مختلف هستند و باید این نهادها تقویت شود.
حسینی نسب اظهارکرد: حوزه‌های علمیه، قوام اصلی و ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که عالمانی برای ترویج و تبلیغ و تبیین احکام الهی ودین اسلام تربیت می کند.
وی با اشاره به وظیفه دینی طلاب افزود: طلاب باید با اخلاص و نظم در راستای  ترویج فرهنگ و احیای ارزش های دینی و انسانی گام بردارد و زمانی می تواند موفقیت کسب کند که این دومورد را رعایت کند.