نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام  جمعه شهرستان اقامه شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: رعایت اصول اعلامی از سوی مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای، حفظ عزت ملی، منافع  و مصالح کشور  را در پی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه ماهنشان  با اشاره  به  ویژگی های انقلاب اسلامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی دارای ویژگی های ازجمله ، الهی بودن، ارائه حکومتی بی بدیل در جهان معاصر، حکومت دینی، مردم سالاری ، ولایت پذیری و داشتن عزت ملی و عزت دینی است که همه اینها  قبل از انقلاب اسلامی درکشور ایران نبود .
وی با اشاره به  احساس غرور و عزت ملی که امروز ه در جامعه اسلامی ایران حاکم است ،افزود: یکی از ابعاد عزت ملی داشتن تکنولوژی های مختلف ازجمله فناوری هسته ای است، یک بعد فناوری هسته ای تأمین  نیازهای علمی ، صنعتی ، پزشکی و نظامی است که اگر بخواهیم در این تکنولوژی ها  پیشرفت کنیم باید خود کفا بوده و تحقیقات در این زمینه ادامه داشته شود.
امام جمعه ماهنشان با بیان اصطلاح  دارندگی و بالندگی گفت: اصولا برای یک نظام اسلامی داشتن تمام قوت  که مایه عزت و افتخار هست، لازم و ضروری است، حکومتی که  بخواهد دیندار باشه و براساس دین اسلام اداره شود و مردم آن  جامعه هم عزیز باشند باید وابستگی به دیگران نداشته باشد .
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به مذاکرات هسته ای اضافه کرد: یکی ازدلایل مهم بودن انرژی و فناوری هسته ای، فعالیتهای دشمنان و سرمایه گذاری آنها بر مذاکرات هسته ای، پیوستن 6 تا کشور قدرتمند و توطئه علیه ایران است که نشان از ضرورت تکنولوژی هسته ای و ترس آنها از نقاط قوت در جمهوری اسلامی است،  آنها با بهانه قراردادن مباحثی در مذاکرات هسته ای می خواهند عزت، شرف، استقلال و دین مردم جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیاندازند.
وی با اشاره  به نتیجه دستاوردهای انقلاب و ایثار و شجاعت شهدای دوران جنگ تحمیلی و شهدای هسته ای خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای داشتن عزت و  آبرو و همین انرژی هسته ای جوانان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است و ملت غیور  ایران برای رسیدن به این آرامش و آسایش و دیگر مباحث علمی و صنعتی و… خون دلها خورده اند و فداکاری های فراوانی در این راستا انجام داده اند ،  بنابراین ما بربال شهدا پرواز می کنیم ، جوانان سالها  تحقیقات طولانی مدتی را انجام داده اند تا به اینجا که هستیم برسیم حالا بر همین اساس مقام معظم رهبری یک الگوی جامع و مانع و یک خط مش ثابت برای حرکت مذاکره کنندگان ترسیم کرده اند تا عزت و استقلال کشور حفظ شود.
امام جمعه ماهنشان بابیان اینکه تمام تحریم ها باید برداشته شود ،اظهارکرد: دلیلی برای تحریم کردن ایران وجود ندارد ،خود دولت هایی که مذاکره می کنند نه اینکه انرژی هسته ای ندارند بلکه تسهیلات و کلاهک های هسته ای و غیره را  هم دارند، پس برای چی ایران برای داشتن تکنولوژی هسته ای صلح آمیز تحریم داشته باشد، بنابراین در مذاکرات بعدی تمامی تحریم ها باید لغو شود و در برابر خواسته های آنها مقاومت شود و حتی دستاوردهای هسته ای هم باید حفظ شود.
حجت الاسلام زاهدی پور تأکید کرد: تحقیقات بال پیشرفت است، باید تحقیقات هسته ای استمرار داشته باشد و متناسب با دنیا ایران اسلامی هم  پیشرفت کند و هیچ نظارتی فراتر از عرف بین المللی نباید صورت بگیرد ، هیچ کشور قدرتمند و آبرو داری اطلاعات نظامی و درعین حال محرمانه ترین اطلاعات خود را در اختیار یکسری افرادی که قطعا بعضی از آنها دشمن درجه یک و خبیث ترین دشمنان هستند، قرار نمی دهد که هیچ گونه منطق عقلایی از این مورد حمایت نمی کند.
وی با اشاره به نیرنگ دشمنان و استفاده از تجربیات، گفت: توافق هسته ای  به  گونه ای باشد که اگر دشمن دبه در آورد و با نیرنگ زیر قولش زد و پایبند به  تعهداتش نداشت، ایران اسلامی هم باید یک برگ برنده ای در دستش باشد تا اگر آنها خواستند حیله کنند از آن استفاده کرده و دشمن را زیر فشار قراردهد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی برای جهانیان است، افزود: در این مذاکرات نباید از خود ضعف هایی نشان داد و  تجربه برای ما نشان داده است که هرجا مقاومت بوده  به دنبال آن پیروزی های عظیمی حاصل شده است انشاءالله که در مذاکرات بعدی ، تیم مذاکره کننده با درنظرگرفتن 6اصل گزاره برگ ملی بتوانند عزت ملی ایران را دوچندان کنند.