امام جمعه شهرستان ماهنشان درجمع بانوان بسیجی با اشاره به افتخار ایرانی بودن بعد از اسلام ، گفت: شرافت ایران از اسلام وولایت پذیری آن است.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ماهنشان، جمعی از بانوان بسیجی حوزه مقاومت بسیج عصمت سپاه ناحیه ماهنشان به همراه نماینده ولی فقیه درسپاه این ناحیه به مناسبت گرامیداشت هفته زن با امام جمعه ماهنشان دیدار کردند.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و هفته زن با اشاره به جایگاه وشأن ومنزلت حضرت فاطمه زهرا(س) وبسیج اظهارکرد: دررابطه با جایگاه بسیج امام خمینی (ره) می فرمایند: من خود نیز بسیجی هستم که با این بحث مقدمه ای باشد برای اینکه امام (ره) نایب امام زمان (عج) والگوی امام راحل، امام است، که باتوجه به روایات، امام زمان (عج) می فرمایند: الگوی من مادرم (با حفظ جایگاه پیامبر(ص) وزیرسوال نبردن جایگاه دیگر امامان (ع)) فاطمه زهرا(س) است .
وی افزود: بسیج یعنی متحدکردن عموم جامعه برای دفاع از کیان اسلام وولایت که دراین رابطه خانم فاطمه الزهرا(س) یک بسیجی تمام عیاربودچراکه باجانفشانی از پیامبر (ص)وامیرالمومنین (ع) ازاسلام و ولایت دفاع کرد.
زاهدی پور با اشاره به ریشه واساس ام ابیهابودن فاطمه الزهرا(س) گفت:یکی از القاب حضرت زهرا علیهاالسلام ام‏ ابیهاست که پیامبر اکرم صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله او را به این نام می‏خواند ام‏ ابیها یعنی مادرِ پدر. که بعضی گفته‏اند: پیامبراز شدت علاقه به حضرت زهرا (س) بوده است، در واقع حضرت می‏خواست بفرماید که دخترم را به اندازه مادرم دوست دارم وبعضی گفته‏اند: «اُمّ» یعنی ریشه و اصل، و هر چیزی که اساس و مقصود باشد، امّ نامیده می‏شود؛ مثل اُمّ القُری یعنی مکه و اُمّ‏الکتاب یعنی قرآن، با این توضیح، معنای ام ابیها این است که فاطمه (س) ، ریشه و اصل رسالت و نبوت است و ولایت، ثمره آن وجود نازنین است چراکه فاطمه (س) مادر ولایت و یازده امام است.
امام جمعه ماهنشان اضافه کرد: بسیجی باید یک گام از مردم عادی جلوترباشد ودرایت وبصیرت خودرا درهرزمینه خصوصامسائل سیاسی وروز جامعه بالاببرد ونسبت به مسائل مهم واکنش نشان دهد.
وی با اشاره به در رأس نخبگان بودن بسیجیان اظهارکرد: تبیین سخنان رهبری خصوصا درمورد مذاکرات هسته ای جهت روشن شدن بعضی از مسائل مبهم برای مردم، وظیفه بسیج وحلقات صالحین است که مقام معظم رهبری به این گروه نظرمثب دارند.
زاهدی پور با اشاره به حمایت از مظلومین وشیعیان یمن ودیگر کشورهاگفت: دفاع وحمایت مردم ایران از مظلومین وشیعیان جهان را نمایش قدرت ایران اسلامی و وظیفه هرمسلمان دانست وحمله وحشیانه و مداخله جویانه ایادی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل به کشور یمن که مصداق بارز نقض آشکار قوانین بین المللی است را قاطعانه محکوم کرد.
وی در ادامه از بانوان بسیجی خواست به لحاظ اخلاق اجتماعی وفردی افتخار آفرین ودایه دار ولایت باشند.