مشروح خطبه های نماز جمعه
خطیب نماز جمعه شهرستان ماهنشان، از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کرد و گفت:  دولت به هیچ وجه نباید از حق هسته ای ملت ایران کوتاه بیاید.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه ماهنشان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: جوانان مسلمان باید زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگو و سر مشق خود قرار دهند.
وی  ابراز کرد: امیدواریم خانواده های علوی و فاطمی در سراسر جهان گسترش یابند و امنیت روانی جوامع افزون تر شود.
داعش توسط کشورهای مدعی حقوق بشر تجهیز شده است
امام جمعه ماهنشان اوضاع کنونی منطقه خاورمیانه را حساس عنوان کرد و گفت: داعش توسط کشورهای مدعی حقوق بشر تجهیز شده است.
وی در خطبه های نماز جمعه گروهک تروریستی داعش را مولود نامشروع آمریکا خواند و اظهار کرد: داعش توسط کشورهای مدعی حقوق بشر تجهیز شده است.
وی دفاع از کشورهایی که درگیر تروریست های داعش، طالبان، القاعده و غیره شده اند را حق مسلم ایران دانست و افزود: ایران اسلامی با توکل بر الله، توانایی مقابله با دشمنان تکفیری را دارد و با تمام قدرت از مرزها و کیان کشور دفاع می کند.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه قدرت دفاعی ایران، ابهت نظام اسلامی را بالا می برد، ابراز کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، سبب ثبات نظام اسلامی است.
وی دفاع از دین و جغرافیا را حق غیر قابل انکار نیروهای مسلح و دولت هر کشوری عنوان کرد و گفت: دفاع از دین در حوزه جغرافیایی معنا پیدا می کند.
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: ایران اسلامی باید با اقتدار در برابر زورگویی های دشمنان بایستد.
وی ضمن گرامی داشتن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم و مسئولان کشور باید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را به نحو شایسته در جامعه احیا کنند.
خیران موسس حوزه های علمیه، اساتید فی سبیل الله هستند
وی اقدامات خیران در تاسیس و تجهیز اماکن مذهبی به ویژه حوزه های علمیه را ستود و خاطر نشان کرد: خیران موسس حوزه های علمیه، اساتید فی سبیل الله هستند.
امام جمعه ماهنشان ضمن دعوت از خیران ماهنشانی برای گسترش حوزه های علمیه، تصریح کرد: ماندگاری حوزه های علمیه تنها با رشد و بالندگی مراکز اسلامی یاد شده امکان پذیر است.