امام جمعه ماهنشان گفت: با فتح خرمشهر اجازه پیشروی به خاک ایران از رژیم صدام گرفته شد. حجت الاسلام زاهدی پورامام جمعه شهرستان ماهنشان امروزدرگفتگوبا خبرنگاراوج بیداری افزود: فتح خرمشهر نشان از اقتدار، عزت و انسجام مردم و نیروهای مسلح است.
وی با اشاره به اینکه امنیت ملی و عزت ملی کشورمان در گرو فتح خرمشهر بود، بیان کرد: به همین دلیل امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی اظهارداشت:  در زمان اشغال خرمشهر انقلاب اسلامی ایران به تازگی پیروز شده بودوتوطئه دشمنان در جنگ تحمیلی آسیبی برای انقلاب به شمار می‌آمد.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دشمنان کشورمان رژیم صدام را برای حمله به ایران تقویت کردند، افزود: در این زمان بخشی از خاک پاک کشورمان اشغال شد و این اشغال عزت و اقتدار ملت ایران را جریحه‌دار کرد.
وی با اشاره به اینکه کشورمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنگ‌های مختلف بخشی از خاک کشورمان را واگذارکرده بود، گفت: فتح خرمشهر توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان اثبات کرد.
وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مواردی کشورمان بدون جنگ قسمتی از خاک ایران را به دیگران واگذار کرده بود، یادآور شد: نیروهای عراقی و رژیم صدام در خیال خام خود تصور می‌کرد می‌تواند خرمشهر را برای همیشه به اشغال خود درآورد اما رزمندگان غیوروباایمان توانستندبایاری خداخرمشهرراازچنگال دشمنان بگیرندوبه همه ثابت کنندکه با توکل به خداوندمتعال بادست خالی هم می شود ازاسلام دفاع کرد.
وی آزادسازی خرمشهررا از چند جهت برای کشورمان دارای اهمیت دانست واظهارکرد: استان خوزستان به عنوان بخش کشاورزی حاصلخیز در کشورمان محسوب می‌شود،به همین دلیل این منطقه از اهمیت بالایی بری کشورمان برخوردار است.
وی استخراج نفت از استان خوزستان را یکی دیگر از دلایل اهمیت بالای این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: با اشغال خرمشهر دشمن اجازه استخراج نفت را به کشورمان نمی‌داد و به همین دلیل آزادی خرمشهر به لحاظ اقتصادی نیز برای کشومان از اهمیت بالایی برخوردار بود.