امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: انقلاب اسلامی با یک حرکت انسانی توانسته نیاز شناسی وخواسته های عالم بشریت راتأمین کند.
حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان  افزود: مسئله دهه فجر یادآوریک انقلاب بسیاربزرگی است که این انقلاب نه یک انقلاب داخلی ومربوط به یک کشور بلکه انقلاب مربوط به یک فرهنگ بود فرهنگی ولایی ومبتنی براسلام ناب محمدی است واز طرفی پیامدها وآثاراین انقلاب محدود به مرز های جغرافیایی  نبوده وکل جهان بشریت را به معنای عام وجهان اسلام رابه صورت خاص تحت تأثیرقرارداده است لذاامروزه شاهدآن هستیم که بسیاری از مولفه ها وگفتمان های بسیاری از شاخصه هایی که انقلاب اسلامی ایران به عنوان اهداف وسرفصل های حرکت خود تعیین وتنظیم کرده بود ،برای بسیاری از آزادیخواهان عالم حتی آنهایی که غیرمسلمان هستند نقطه عظیم مطرح شده ونقطه حرکت شده است.
وی ادامه داد: نقطه عظیم به نحوی تعیین شده که مانندعظیمت انقلاب اسلامی ایران است ،نقطه حرکت و مسیر شان ودرعین حال نقطه پایان وسرمقصدشان هم به گونه ای است که مدنظرکشور وانقلاب اسلامی بودبنابراین این انقلااب به دلیل اینکه درحقیقیت با یک انسان شناسی عام حرکت کرده واین انسان شناسی ها نتیجه اش این شده که نیاز شناسی بکند نیازهای حقیقی انسان را بشناسد واین نیاز شناسی حقیقی موجب شده که این انقلاب بتواندتأمین کننده بسیاری از خواسته های بشریت وعالم بشریت باشد.
وی اذعان داشت: انسان های که درکره زمین هستند وقتی موفقیت های انقلاب ایران را می بینند ونوع مقاومت های راکه مشاهده می کنندحرکت می کنند والگو می گیرند. امام جمعه ماهنشان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران این همه اهمیت وعظمت دارد که تأثیرگذار برکشورهای دیگر شده است پس درحقیقیت دهه فجر هم به همین اندازه باید اهمیت وارزش داشته باشد .
وی اظهارکرد: اگر انقلابی بوده به همان اندازه حفظ آن هم حرکت انقلابی می خواهداین انقلاب اگر این همه عظمت داشته بایدروز هایی رو به تعظیم وایام بزرگداشت این نمادالهی پرداخت چراکه در عرصه های مختلف توفیقات روز افزون وتوفیقات بی بدیل وبی نظیری داشته است ، انقلاب ایران اسلامی از یک ویرانه آبادسرایی ساخته بی نظیراگرچه مشکلاتی هست اما این آبادانی هایی که وجود داردآرزو های اقتصادی مردم صدهابرابرارتقاپیداکرده است آرزوی مردم ایران در زمانی که انقلاب شد دریک چیز کوچک خلاصه می شداصلا کسی فکر نمی کرد که این همه توفیقات که هست یکروزی بدست می آید.
وی بیان کرد: امروز آرزوهای اقتصادی مردم به مراتب ارتقا پیداکرده واز آرزوی یک مردم وجامعه فقیر به آرزوی پیشرفته وارتقا یافته تبدیل شده است .
حجت الاسلام زاهدی پوربه لحاظ اعتقادی اشاره کردوگفت:«ماتوانستیم اون اسلام ناب رودرجامعه حاکم سازیم درعین حال کم وکاستی هایی هست اماانقلاب ما نظام ولایی واسلام ولایی وهمان اسلام ناب بودکه قرآن فرمود نبوت و اسلام بی ولایت را ناقص وتمام نشده معرفی می کند.
وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی با یک ترجمه ای و حرکت توانست یک باز آفرینی وبازشناسی مجدد از اسلام ناب ویک حرکت شهادت طلبانه رودر جامعه ترویج دهد ورشدیابد، امروزه فرهنگ شهادت دربین کسانی که فرهنگ شهادت وعامل فرهنگ شهادت نمیدانندوحتی مسلمان هم نیستند وشاید درک درستی هم از شهادت نداشته باشندبراشون یک الگو وایده وآرمان وعامل موفقیت شده است.
 وی با توجه به پیشرفت درزمینه اعتقادی بعداز انقلاب یادآورشد: امروزه جوانان بسیاری از مبانی اعتقادی را توانستند بصورت علمی درک کنند واین از برکات انقلاب است، این بازشناسی اعتقادی جهانی هم هست همه مسلمان وغیرمسلمان بدنبال این هستند که اسلام ولایی ومبتنی برولایت را مجددابازشناسی بکنندونقاط قوت متفکرین واندیشمندان بزرگ امروز غبطه می خورند به این فرهنگ ولایی وفرهنگ انسان سازی وحرکت سازی که درایران است.
امام جمعه ماهنشان با مقایسه وزن سیاسی قبل از انقلاب وبعدآن افزود: به لحاظ سیاسی وزن سیاسی درزمان قبل انقلاب بسیارپایین بودوکشوری نبودیم که به لحاظ سیاسی وزنی راداشته باشداما عملااگرچه خاک ایران مستعمری نبود ولی حکومت ایران مستعمری آمریکا وکشورهای غربی بودآنهابودندکه تصمیم وتصمیم سازی می کردند وارائه راه طریق می نمودندوحاکمان ایران به گونه ای غلام حلقه به گوش آنها بودند.
وی ادامه داد: به لحاظ سیاسی بسیاری از گفتمان های روکه امروز حاکم است وقدر سیاسی که ایران درمجامع بین الملل دارد به هیچ وجه درجاهای دیگر نیست .
وی بیان کرد: ایران توانسته به لحاظ سیاسی آن ابهت پوشالی دشمنان را مخصوصا غرب آمریکا رو بشکندو امروز بسیاری از مردم آزادیخواه چشم وگوششان به زبان وگفتار ایرانیان است .
زاهدی پوراظهارکرد: به لحاظ نظامی تحولات بسیارعظیم وشگرفی درکشورایران بوجود آمده است، درزمان رضاخان پهلوی درعرض چندروز متفقین آمدند ایران را اشغال کردندواهانت هایی را رواداشتندوبا آن شورش های که چندین کشور با اتحادخودبه اسم عراق خواستندبرعلیه ایران اسلامی انجام دادنددرحقیقیت ناکام ماندندواین اتفاق نیافتاد. وی با اشاره به پیشرفت های نظامی درکشور گفت: ایران تولیددکننده سلاح هایی هست که یک روزی اسم آنها رانمی شنیدیم وحتی  سلاح های ساده هم وجود نداشت ولی به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت های در زمینه ی نظامی دست یافتیم که هیچ ابرقدرتی نمی تواندبه ایران حمله کند.
وی درپایان بیان کرد:ایران اسلامی  به لحاظ اجتماعی هم پیشرفت کرده است مردم  امروزه به صورت ساختارهای دینی حرکت می کنندازطرفی عزت واحترام ومنذلتی که دارند بی بدیل است که همه این ها را مدیون انقلاب می باشند، قبل از انقلاب  ارزش های دینی ومعنوی والهی جایی نداشت قانون کاپیتالاسیون وجودداشت و یارای قدرت وحاکم یک مجرم دفاعی نه بلکه محاکمه سگ آمریکایی هم درایران نبودولی به برکات انقلاب همهی اینها از بین رفته  و عزت وشکوه آزادگی و اتکابه خودوخوداتکایی قدرت وجود داردکه  این انقلاب اسلامی به حرکت رهبری امام راحل وجانفشانی های شهداومردم ایران رقم خورده است .وی اذعان داشت: مادرحقیقت نظامی راشاهدهستیم که دریک درجاتی حتی آرزوی اهل بیت عصمت وطهارت حتی وآرمان وآرزوی که ان شاالله این انقلاب ناب محمدی به دست صاحب اصلی خود حضرت صاحب الزمان (عج)برسد.