امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: توافق هسته ای ایران با1+5 اولین گام برای پذیرش حق هسته ای برای ایران است. حجت الاسلام حسین علی زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان افزود: در عین اینکه می توان به اثرات مثبت توافق هسته ای ژنو3 خوشبین بود از طرف دیگر نیز ایران به دولت های غربی خوشبین نیست.


  وی تصریح کرد: شبیه این توافق نامه نیز در دولت اصلاحات انجام شد که برخی از دولت های غربی پیمان شکنی کردند و احتمال عهد شکنی در توافق هسته ای(ژنو3) نیز وجود دارد.

حجت الاسلام زاهدی پور با تاکید براینکه انرژی هسته ای حق مسلم و غیر قابل انکار ایران است ابرازکرد: زندگی امروزی بستگی به این انرژی داشته وایران برای داشتن استقلال نیازمند انرژی هسته ای است.

وی با اشاره به اثرات مثبت این توافق ادامه داد: گروه 1+5 حق برخورداری ایران از انرژی هسته ای را به طور ضمنی پذیرفته اند در حالی که ایران رسما کشوری هسته ای است.

حجت الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: اگرچه ایران پنج درصد غنی سازی را پذیرفته، اما با این وجود به عنوان قدرتی هسته ای در منطقه خاورمیانه به داشتن تکنولوژی بومی شناخته شده است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: توافق با 1+5 آزمونی بزرگ برای غرب بوده و این درحالی است که غرب به دفعات در این آزمون ها مردود شده و این مذاکرات و توافقنامه ها پیروزی را برای ایران رقم می زند.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه این توافق تحولات اساسی را درمنطقه خاورمیانه از جمله موازنه قدرت را برای ایران بوجود آورد یادآورشد: پاکستان کشوری هسته ای شناخته شده و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و قطر نیز از پذیرش حق هسته ای ایران نگران بودند.

به گفته حجت الاسلام زاهدی پور توافق هسته ای با 1+5 درکاهش مشکلات و فشارهای اقتصادی، اجتماعی و تورم نیز تاثیر گذار بوده است.

وی تاکید کرد: هیات مذاکره کننده ایرانی نیز باید در تدوین آیین نامه های اجرایی این توافق دقت نظر داشته باشند.