حجت الاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان امروز رأس ساعت 30/11در دیدار با فرهنگیان و معلمان نمونه گفت: استعداد و شکوفایی انسان در گرو تعلیم و تربیت است. حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان عنوان کرد: عرصه تعلیم و تربیت همه گیر و همه جانبه است و هیچ عرصه اجتماعی پیدا نمی شود جز اینکه در معقوله تربیت و تعلیم باشد. انسان دارای ظرفیت بالایی است و می تواند با تعلیم و تربیت خودواستعداد خود را شکوفا کند. 
خداوند خود آموزش دهندی کامل می باشد لذا خداوند متعال خود آموزش های لازم را به پیامبر آموخت تا مردم در غفلت خواب نباشند.
حجت الاسلام زاهدی پور افزودند: آموزش در عرصه های منفی هم نیازمند تعلیم و تربیت است پس جنایتکاران تاریخ هم تحت تأثیر تعلیم و تربیت منفی بودند. ایشان ادامه داد: بنابراین دانشمندان هم اگر بخواهند به فساد کشیده شوند نیازمندتعلیم و تربیت منفی هستند. 
ایشان با توجه به ظرفیت انسان گفت: این انسان از جایگاه و ظرفیت بالایی برخوردار بوده و استعداد جانشینی و خلیفه الله را در زمین دارداگر انسان از این نعمت ها و جایگاه عظیمی که خداوند به او داده به نحو احسن و در شکوفایی الهی استفاده کند خداوند به او بال و پری می دهدکه به جایگاه اصلی خود صعود کند.
یکی از رسالت های مهم پیامبران تعلیم و تربیت است. و این نشانگر آنست که بشر همواره نیازمند تعلیم و تربیت است. اگر تعلیم و تربیت نبود جامعه ما الان به این صورت پیشرفت نمی کرد. علم باید با تعقل وحکمت الهی باشد. و این علم با تعقل و حکمت و روحیه بسیجی می تواند جامعه را به پیشرفت برساند و حماسه ها بیافریند. الگوگرفتن از استاد شهید مطهری می تواند در خلق حماسه سیاسی نقش آفرینی کند.
 ایشان با توجه به میلاد فاطمه زهرا (س)اظهار کرد : فاطمه زهرا(س) الگوی بی نظیر برای خلق حماسه است  با راحت طلبی و بدون کوشش و آگاهی حماسه نمی توانید خلق کنید. برای اینکه بتوانیم حماسه ای خلق کنیم که نقطه عطف تاریخ باشد باید خود زمان حماسه را درک کنیم و حماسه را باید قبل از تحقق شناخت و در خلق و تحقق حماسه نقش آفرینی کنیم.


دیدار فرهنگان