امام‌جمعه‌ی ماهنشان: مردم‌سالاری دینی نوعی مشورت ولی‌فقیه با مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین‌علی زاهدی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، با اشاره به اخلاق انتخاباتی در کشور، تصریح کرد: اخلاق انتخاباتی در ایران با توجه به حکومت اسلام ناب محمدی مبتنی بر ولایت در جامعه ما متفاوت از جوامع دیگر است.
وی با اشاره به حکومت مردم‌سالاری دینی در کشورمان، افزود: در ایران مردم‌سالاری دینی حکومت می‌کند که هم به لحاظ عملی با دموکراسی متفاوت است، یعنی مردم‌سالاری دینی چیزی غیر از دموکراسی است و در واقع مردم‌سالاری دینی در ایران نوعی مشورت ولی‌فقیه با مردم است.
امام‌جمعه‌ی ماهنشان ادامه داد: اخلاق انتخاباتی جامعه ایران مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است که این اخلاق انتخاباتی را می‌توان از دو بعد انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان مورد بررسی قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین زاهدی‌پور با بررسی اخلاق انتخاباتی از پس انتخاب‌شوندگان، اظهار کرد: انتخاب‌شوندگان نیز بنا به این فرمایش رسول‌الله باید مکارم اخلاق را در جامعه ترویج کنند، زیرا ولایت فقیه ادامه رسالت است.
امام‌جمعه ماهنشان گفت: بنا به فرمایش حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه و فرمایش مقام معظم رهبری، فرد انتخاب‌شونده از سوی مردم باید خود را خادم مردم بداند و در راستای خدمت به آنها تلاش کند.
وی با اشاره به ضرورت پرهیز از تشنج‌زدایی در انتخابات، خاطرنشان کرد: کلیت اخلاق انتخاباتی در جامعه پرهیز از اختلاف و تنشج‌زدایی در جامعه است، زیرا موضوع به اثبات رسیده است و آنها بر این باورند که جامعه‌ای که در آن اختلاف وجود دارد منسجم نیست و جامعه‌ای که منسجم نیست فرو می‌پاشد. از این‌رو باید از اختلاف و تشنج‌زدایی در جامعه پرهیز شود.

» سرویس: استان ها - زنجان