وحدت و انسجام از معیارهای رستگاری انسانهاست
امام جمعه ماهنشان گفت: وحدت و انسجام یکی از معیارهای توفیق و رستگاری انسانها بوده و ایجاد وحدت و حفظ آن مطلوب است.

حجت الاسلام حسین علی زاهدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرناT  تفرقه و اختلاف را نقطه مقابل وحدت خواند و اظهار کرد: شیاطین قصد دارند با دشمنی خود تفرقه، بغض و عداوت را در بین مسلمانان ایجاد کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: با حفظ وحدت نه تنها اتحاد بین مسلمانان مضاعف می شود بلکه نیروهای فردی به نیروهای جمعی قدرتمند تبدیل می شود که آن یکی از ثمرات وحدت بین مسلمانان است.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به این که حضرت محمد مصطفی(ص) بعد از مبعوث شدن به پیامبری، دعوت مردم به توحید را در اولویت کاری خود قرار داده بود، گفت: اگر به لحاظ فکری و اعتقادی بین مسلمانان اتحاد وجود داشته باشد آن جامعه موفق بوده و روز به روز رشد پیدا می کند.
وی ابراز کرد: متاسفانه در بررسی آسیب شناسی عامل وحدت در اعتقادات مشکل وجود دارد و ترجمه صحیحی از آن انجام نشده و یا بعضی به غلط آن را ترجمه کرده اند.
حجت الاسلام زاهدی پور افزود: اگر آسیب و اخلالی در جامعه بوجود آید وحدت بین مسلمانان نیز آسیب می بیند.
امام جمعه ماهنشان از ترجیج دادن منافع عمومی بر فردی و منافع جمعی بزرگ بر کوچک به عنوان مهم ترین راهکار در رسیدن به وحدت و حفظ آن یاد کرد.
وی وحدت آرمانی را بسیار مطلوب خواند و بیان کرد: با این وحدت و نیز وحدت اجتماعی می توان وحدت در بین مسلمانان را تحکیم کرد.
حجت الاسلام زاهدی پور اعتقادات مشترک را یکی از عوامل مهم وحدت بین مسلمانان برشمرد و بر حفظ وحدت و این نقاط مشترک و اجتماعی توسط مسلمانان جهان و پرهیز از اختلافات بین آنها تاکید کرد.
امام جمعه ماهنشان نقش مسوولان در حفظ وحدت را یادآور شد و گفت: مسلمانان باید دشمن شناس باشند تا بتوانند به سعادت و پیروزی دست یابند.
وی افزود: چنانچه مسلمانان دشمن شناس نباشند نسبت به مسائل مختلف حساسیت پیدا نمی کنند در حالی که دشمن شناسی منجر به حساسیت موضوع و ناکام کردن توطئه های دشمنان می شود.
حجت الاسلام زاهدی پور از ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلنان شیعه و سنی بعنوان مهم ترین نقشه دشمنان یاد و اظهار کرد: مسلمانان باید اختلافات جزئی بین خود را کنار گذاشته و تنها در فکر حفظ وحدت باشند.