http://khabarfarsi.com/ext/542570

امام جمعه ماهنشان، ایام فاطمیه را بهترین زمان برای الگوگیری از رفتار حضرت فاطمه(س) دانست و تصریح کرد: باید از این فرصت برای آشناسازی جامعه با سجایای اخلاقی ام‌ابیها(س) استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌علی زاهدی‌پور در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: الگو گرفتن از ابعاد مختلف رفتارهای حضرت زهرا(س)، در هر زمانی میسر است، چراکه شخصیت والای ایشان محدود به زمان خاصی نیست.

این مدرس حوزه علمیه، یادآور شد: انسان به ‌خاطر فطرت ذاتاً کمال ‌طلب خود همیشه به‌ دنبال یافتن بهترین الگو و نمونه برای زندگی خویش است و می‌توان اذعان کرد که حضرت فاطمه بهترین الگو برای هر فرد به ‌شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: ارتباط عمیق و مستمر حضرت فاطمه(س) با خداوند متعال، عامل به کمال رسیدن این بانوی بزرگوار است و در این شرایط ایشان بهترین الگو برای هر زن و مرد شیعه به حساب می‌آیند. حضرت فاطمه(س) به‌دلیل ایمان قوی به معرفت رسیده و عمل و رفتاری کامل و بدون نقص داشتند که این از ویژگی‌های یک انسان کامل است.

زاهدی‌پور با بیان اینکه هدف خداوند از آفرینش انسان رسیدن افراد به کمال است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ارائه الگوهای عملی برای مسیر زندگی انسان‌ها ضروری است که خوشبختانه خداوند ائمه اطهار و حضرت زهرا(ع) را جزء بهترین الگوها قرار دادند.

زاهدی‌پور ادامه داد: بنابراین الگو گرفتن از این بانوی بزرگوار در صورتی میسر می‌شود که ایشان را به‌ درستی و با‌ معرفت بشناسیم و ایشان را در تمامی ابعاد، الگو قرار دهیم چرا که نمی‌توان فقط از یک دیدگاه ایشان را الگو قرار داد و ابعاد دیگر رفتارمان را به ‌گونه‌ای که خود می‌پسندیم انجام دهیم و وانمود کنیم که الگوی ما ایشان هستند.