نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  اقامه شد.
امام جمعه ماهنشان در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفتند: تقوا نوعی هدیه الهی است و برای رعایت آن ابزار و وسائلی لازم است تا انسان با رعایت آن به منزلت واقعی خود برسد.بهترین افتخار بندگی خدا ، و بالاترین فلسفه آفرینش عبادت و بندگی و هدف از عبادت رسیدن به خداوند متعال است که البته نیاز به درک بالا دارد.یکی از راهای رسیدن به تقوی آرامش است که در جامعه بشری د سایه ازدواج محقق می شود . ازدواج راه رسیدن به تقوا و تقوا عامل آرامش.از فلسفه ازدواج همین بس که از وجود خود انسان برای او زوجی خلق کرده که تا زن و شوهر در کنار هم به آرامش برسد پس حالا که راه رسیدن به آرامش ازدواج است یکی از موانع رسیدن به این آرامش بالا رفتن سن ازدواج می باشد که بخاطر برخی مادیات از قبیل تهیه مسکن و .. به تاخیر می افتد و این کار باعث به گناه افتادن اکثر جوانان می شود و وقتی که سن بالا رفت و و جوان مرتکب گناه شد هر چند مسکن و... فراهم باشد دیگر آرامش نخواهد بود در حالی که می توانست با تحمل برخی مشکلات زندگی توام با ارامش را داشته باشد.
پیامبر آکرم می فرمایند: کسی که بخار ترس مالی و عیالواری ازدواج را ترک کند به خدا سوء ظن کرده در حالی که خداوند می فرماید اگر فقیر و نیازمند باشند از فضل خود آنها را بی نیاز می کند سوء ظن به بنده خدا از گناهان کبیره است تا چه برسد به خداوند متعال رحمان و رحیم.
البته مصداق این آیه شریفه مردان هستند چرا که چارچوب تامین اقتصادی خانواده بر عهده مرد است زیرا اشتغال زن در بیرون خانه بعضا همراه با مفسده و گناه است .
پیامبر اکرم در روایت دیگری می فرماید کسی که ازدواج کرده و در حال استراحت و خواب است ارزشش بیشتر ازمجردی است که  در حال قیام برای عبادت و بندگی خداوند است.نبی مکرم اسلام در روایت دیگری می فرماید ک بهترین افراد امت من متاهلان هستند و شرترین آنها مجردان.
خطاب آیه شریفه ریش سفیدان و کسانی است که می تواند در این مساله به جوانان کمک کنند  علامه طبرسی در مجمع البیان در روایتی از پیامبر اسلام نقل می کند که فرمود: اگر اولاد به سن ازدواج برسد و پدرش هم امکان و توان مالی برای ازدواج او داشته باشد ولی این کار را نکند در گناهی که جوان مرتکب می شود  شریک است لذا پیامبر اسلام در روایتی در این باب می فرماید هر کسی در ارتباط با ازدواج دو شخص مومن( آقا و خانم مجرد) تلاش کند و به آنها کمک مالی کند خداوند در قیامت همسران بهشتی را نصیب او می کند.
از لحاظ فقهی هم تمام علما می فرمایند کسی که به خاطر عدم ازدواج به گناه می افتد ازدواج کردن بر او واجب است
حضرت حجة الاسلام و المسلمین زاهدی پور در خطبه دوم نماز نیز با توصیه نماز گزاران به تقوای الهی ، تقوا را بهترین توشه برای سعادت دانستند و افزوند: بهترین مایه تقوا عبارت است از ولایت و ولایت پذیری که خداوند آن روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت می داند.برای اسلام پنج پایه شمرده اند که عبارت است از حج وزکات و روزه و نماز و ولایت که هیچکدام از آنها باندازه ولایت مورد توجه خداوند قرار نگرفته است و تنها کسانی که مرض قلبی داشته باشند مانند وهابیون ولایت را قبول ندارند .بدون ولایت موحد شدن امکان ندارد پیامبر چند سال زحمت می کشد و اسلام را تبلیغ می کند ولی خداوند وقتی که پیامبر ولایت علی بن ابیطالب را اعلام می کند آن روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت می داند.بی ولای علی ، بی ولای دوازده امام در حقیقت اسلام، اسلام نیست.لذا بنده به تمام کسانی که با ولایت علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام نفس می کشند و دوستهایشان و دشمنی هایشان بخاطر علی و ائمه معصومین می باشد این روز را تبریک می گویم .اگر جامعه ایران از تمام جوامع بالاتر است بخاطر ولایت پذیری است و امروز هم این سربلندی به برکت ولایت فقیه است که امریکا را متزلزل کرده است.
ایشان در ادامه به مناسبتهای دیگر از جمله ولادت امام هادی علیه السلام و ارتحال علامه سید محمدحسین طباطبایی اشاره کردند و گفتند: تفسیر المیزان در جهان اسلام بی نظیر است و کتابی است به معنای واقعی کلمه پس نباید هر کتابی را خواند بعضی از کتابها سم هستند همانطور که بعضی از داروها سم هستند و امیدوارم که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری کتاب و خرید کتاب جزء هزینه های زندگی باشد.
سالگرد آزاد سازی سوسنگرد را تبریک می گویم و از استاندار محترم و هئیت همراه و مدیران کلی که در این شهر حاضر شدند تشکر می کنم امیدوارم که این سفر و مصوبات آن باعث پیشرفت شهرستان شودکه انشالله جزئیات این سفر و مصوبات آن هفته آینده پیش از خطبه های نماز جمعه  توسظ فرماندار محترم به سمع شما مردم خواهد رسید.