امام جمعه #خرمدره: #ترویج_فرهنگ_غدیر در متن زندگی مردم و پرهیز از مظاهر #فرهنگ_منحط_غربی، تضمین کننده ی #سلامت_معنوی و سعادت جاودانه ی جامعه ی بشری است.

جلسه ی #ستاد_برنامه_ریزی_دهه_ی_ولایت و #بنیاد_غدیر شهرستان #خرمدره به ریاست حجت الاسلام والمسلمین #زاهدی_پور امام جمعه و رئیس بنیاد غدیر شهرستان و با حضور آقای محمدی فرماندار دبیر بنیاد غدیر شهرستان و حضور سایر اعضای ستاد برگزار شد.

?امام جمعه شهرستان #خرمدره با اشاره به اینکه معیار برای زندگی و حرکت، مسیری است که #ائمه (علیهم السلام) مشخص کرده اند گفت: فارابی در بحث لذت می گوید، لذت حقیقی لذتی است که هر موجودی متناسب با هدف گذاری که برایش تعیین شده حرکت کند و به آن برسد، و هنگامی که به آن لذت رسید مساوی با #سعادت است، البته که در این راه موانعی مانند اهداف شهوانی و حیوانی وجود دارد که انسان می تواند با الهی کردن نیت خود بر آن ها غلبه کند.

?رئیس بنیاد شهرستان در ادامه به سخن امام علی (ع) اشاره کرد که حضرت می فرمایند: انسان دارای دو بعد است، یکی #بعد_حیوانی و دیگری #بعد_ناطقیت که منظور از ناطقیت صرف سخن گفتن نبوده و به معنای متفکر بودن می باشد، کسی که بر بعد #ناطقیت غلبه کند می تواند به مقام بالاتر از فرشتگان برسد ولی در نقطه ی مقابل اگر شهوات را غلبه دهد بدتر از حیوانات می شود.

?حجت الاسلام #زاهدی_پور با تاکید بر لزوم #موعظه در سطح جامعه گفت: باید قبول کنیم که مقداری از موعظه در جامعه کم شده که خود این عامل بسیاری از #مشکلات می باشد.

?وی در ادامه با انتقاد از #غرب_زدگی بعضی افراد گفت: عده ای گمان می کنند که اگر مثل غربی ها حرکت کنیم #سعادتمند می شویم، ولی این افراد از این نکته غافلند که غربی ها حتی افرادی که به بالاترین سطح مادی رسیده اند، سیاستشان برآمده از فرهنگشان می باشد و این #فرهنگ_غرب است که دارای مشکل است و فرهنگ غرب برآمده از #فرهنگ قتل_و_غارت می باشد و آمار و ارقامی که در کشورهای مختلف مثل عراق، افغانستان و... درباره ی جنایات آن ها وجود دارد نمود همین #فرهنگ است ولی در نقطه ی مقابل این سیاست ماست که فرهنگ ما را شکل میدهد.

?وی ادامه داد: عده ای بر این باورند که اگر رابطه ی خوبی با آمریکا داشته باشیم وضعیت ما بهتر می شود، ولی باید واقع بین بود چرا که کشوری مثل مصر که در ظاهر رابطه ی خوبی با آمریکا دارد و در اصطلاح نوکر آمریکاست، با این وجود در همه ی زمینه ها #عقب_مانده و پیشرفتی برای آن ها نداشته است، و باید به این نکته اشاره کرد که #وابسته_ی_غرب شدن یعنی اینکه ما هم مثل کشور مصر نوکر غرب شویم که با #فرهنگ_الهی ما منافات دارد.  

?حجت الاسلام #زاهدی_پور در ادامه به جایگاه والای #ولایت اشاره کرد و گفت: در #جایگاه_ولایت همین بس که خداوند در #قرآن_کریم خطاب به #پیامبر (ص)  فرموده اند، اگر #ولایت را ابلاغ نکنی، دین را ابلاغ نکرده ای.

?وی در پایان از پیشنهادات #مسئولان مربوطه استقبال کرد و گفت: باید مسئولان مربوطه تمام اهتمام خود را به کار گیرند تا #مراسمات و جشن های پیش رو با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود.