جلسه #شورای_برنامه_ریزی_بودجه شهرستان #خرمدره با حضور حجت الاسلام والمسلمین #زاهدی_پور امام جمعه شهرستان خرمدره مورخ 21 تیر 1400 در سالن جلسات فرمانداری شهرستان

?امام جمعه #خرمدره با سلام و خسته نباشید خدمت اعضا و مهمانان عزیز از #سازمان_برنامه_و_بودجه استان و تسلیت به مناسبت #شهادت_امام_جواد_(ع) به حدیث "المومن یحتاج الی ثلاث خصال: توفیق من الله، واعظ من نفسه، قبول ممن ینصحه" اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن #توفیق ابتدا باید زمینه ی آن کسب شود و این زمینه از خدا خواسته شود و موانع توفیق برطرف شود که می توان به مهمترین موانع ارتکاب به معاصی و گناهان اشاره کرد و همچنین زمینه ساز #توفیق_الهی این است که خود را #موعظه کنیم و موعظه و #نصیحت_خیر_خواهان را بپذیریم.

?وی در ادامه به #جایگاه_خطیر_مسئولان اشاره کرد و گفت: کسی که مسئولیتی دارد در معرض خطر بیشتر است و مهمترین خطر، خطر دوری از #معنویت است و همچنین شخصی که مسئولیتی دارد دچار #لغزشگاه هایی می شود که دیگران از آن بری هستند، چرا که اگر مسئولان بتوانند خود را از این لغزشگاه ها به دور نگه دارند نتیجه ی آن #اعتماد_مردم و #تربیت_جامعه و#سلامت_جامعه خواهد بود که در غیر این صورت #اصلاح_جامعه از نظر مادی و معنوی ممکن نخواهد بود، و این مسئله را نباید فراموش کرد که اگر مردم از ما راضی نباشند قاعدتا #سعادت_اخروی نصیب ما نخواهد شد و عاقبت به خیری مسئولان در گرو دعای خیر مردم است.

?حجت الاسلام #زاهدی_پور در ادامه به حدیث دیگری از امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: تا زمانی که #دین در راس نباشد انسان نمی تواند به #سعادت_فردی_و_اجتماعی برسد، و وجود این #بودجه_ها و بحث و گفتگو کردن در رابطه با آن ها نشان از این است که دین در حاشیه بوده و توجه چندانی به آن نمی شود.

?وی در ادامه با تبریک #روز_ازدواج، بر #آسان_گیری_ازدواج تاکید کرد و گفت: تلاش بر این است که ازدواج های آسان بیشتر شده و طلاق ها کمتر شود و حال آن که این امر تا زمانی که #دین در متن #زندگی_فردی_و_اجتماعی قرار نگیرد میسر نمی شود.

?وی ادامه داد: #مشکلات امروز جامعه ی ما این است که #دین را سرلوحه ی زندگی خود قرار نمی دهند، و جای تاسف است که کشورهای غرب را به عنوان الگو مطرح کرده و سرلوحه ی زندگی خود قرار می دهند، کشوری مانند کانادا که طبق اعلام رسمی 60 درصد #نوزادان آن نام در در شناسنامه ندارند، آیا می توان چنین کشوری را به عنوان الگو قرار داد؟ و یا به عنوان مثال دیگر در همان کشور کانادا با انجام حفاری گورهای دسته جمعه کودکان یافت می شود، حال آن که در کشور خودمان با حفاری کردن آثار باستانی ارزشمندی به دست می آید!!!

?حجت الاسلام #زاهدی_پور بر #لزوم_شفافیت در #بودجه تاکید کرد و گفت: متاسفانه مسئولان از شفافیت در بودجه امتناع می ورزند، در حالی که بالاترین مدال مسئولان #خدمتگزاری به مردم است و نمونه ی خدمتگزاری #شفافیت در مسائل مالی است.

?وی ادامه داد: عدم اعلام بودجه از سوی مسئولان به دو دلیل می تواند باشد: 1- عدم لایق دانستن مردم که به تعبیر امام باقر (ع) نشان از بدترین #خلق بودن آن مسئول است، 2- یا اینکه خدای نکرده سو نیت هایی در رابطه با جا به جا کردن بودجه است.

?امام جمعه #خرمدره بر گران اجرا شدن پروژه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه #پروژه_ها گران اجرا می شود، این امر باید #کارشناسی شده و ریشه یابی شود و در نهایت حل شود، چرا که مشکل بسیاری از پروژه های نیمه کاره همین گران اجرا شدن آن ها می باشد.

?وی در پایان بر #محرومیت شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه #خرمدره دارای امتیازات قابل قبولی از نظر #جغرافیایی می باشد، در عین حال دارای محرومیت نسبتا بالایی بوده که باید حل شود.

??آدرس سایت: http://www.majomea.parsiblog.com

https://majomea.blogsky.com/
??آدرس اینستاگرام:
https://www.instagram.com/zahedipoor_by_admin
??کانال تلگرام قرارگاه فرهنگی شهرستان خرمدره:
@zahedipooremamjome
??کانال ایتا قرارگاه فرهنگی شهرستان خرمدره:
@zahedipoor