امام جمعه خرمدره با بیان اینکه دولت طی این سال‌ها به جای افزایش تولید فقط اقدام به افزایش قیمت و درآمدزایی بدون سرمایه‌گذاری در حوزه برق کرده است، گفت: مسؤولان باید توجه کنند که بیشترین دلیل مصرف بالای انرژی در کشور، استفاده از تکنولوژی‌های منسوخ در برخی صنایع کشور است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خرمدره با گرامیداشت 18 تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان و اهمیت کتاب کودک و نوجوان و جایگاه بی‌بدیل نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی و کتاب‌ شناسی برای کودکان و نوجوانان باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
امام جمعه خرمدره با تاکید بر نقش خانواده در تربیت کودکان افزود: باید توجه کنیم که هیچ نهاد اجتماعی به اندازه خانواده در تربیت فرزند مؤثر نیست و بسیار خطاست که برخی‌ها احساس کنند که نقش خانواده کمرنگ شده یا باید کمرنگ شود.
وی به نامگذاری سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب (1314 ش) به عنوان روز حجاب و عفاف گفت: با تحلیل پیامدهای بی‌حجابی و تحرکات دشمنان ایران برای تعطیلی گشت ارشاد و تأکید بر ادامه آن: مخالفان حجاب به دنبال تخریب پایه‌های نظام با ترویج ابتذال هستند.
زاهدی‌پور با بیان اینکه قطعی برق در ایران دلایل مختلفی دارد، تصریح کرد: افزایش بیش از پیش گرما به ویژه در خشکسالی امسال، رفاه طلبی افراطی و علاقه به سرمای شدید در تابستان به ویژه ترویج بیش از حد استفاده از کولر گازی که خود عامل گرما و آلودگی هوا نیز هست، کاهش ذخایر سدها و کاهش 14 درصدی تولید نیروگاه‌های آبی و براساس برنامه ششم، باید سالانه 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید اضافه می‌شد و عدد نهایی به‌ 100هزار مگاوات می‌رسید که عملاً این اتفاق نیفتاده و ظرفیت امروز 85 هزار مگاوات است که البته امکان بهره‌برداری صد درصدی از آن هم وجود ندارد از جمله دلایل قطعی برق محسوب می‌شود.
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه دولت طی این سال‌ها به جای افزایش تولید فقط اقدام به افزایش قیمت و درآمدزایی بدون سرمایه‌گذاری در حوزه برق کرده است، ادامه داد: مسؤولان باید توجه کنند که بیشترین دلیل مصرف بالای انرژی در کشور، استفاده از تکنولوژی‌های منسوخ در برخی صنایع کشور است.