#عصرـشعر #ماهـمبارکـرمضان
نشست انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره با عنوان عصر شعر ویژه ماه مبارک رمضان با شعرخوانی تعداد محدودی از شعرا و با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پور، امام جمعه محترم شهرستان و آقای داوود بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره برگزار گردید.
در این نشست، امام جمعه شهرستان با تأکید بر جایگاه شعر در ترویج و تثبیت فرهنگ ایرانی، اسلامی و ضمن تقدیر و تشکر از حاضران گفت: زبان شعر به دلیل هنری و لطیف بودن در عمق جان انسان‌ها نفوذ می‌کند. وی افزود: سرودن شعرهای آیینی، مناسبتی، اجتماعی و سیاسی و استفاده از زبان طنز نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات جامعه دارد.
تشکیلات جلسات متعدد با حضور رهبر معظم انقلاب، نشان از جایگاه مهم شعر در عرصه‌های مختلف فرهنگی‌، اجتماعی و سیاسی داشته و در عین حال نقش حکومت در هدایت آن بسیار مهم و البته ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی‌پور گفت: تشویق جوانان به عرصه شعر و هدفمندسازی عرصه شعر و شاعری توسط متولیان فرهنگی و پیشکسوتان عرصه هنر و شعر، عامل مهم ارتقای جایگاه شهرستان در عرصه های مختلف است که باید مد نظر قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمده تأکید کرد؛ بیان فرهنگ عامه مردم و تاریخ شهرستان در زبان شعر به ویژه در قالب زبان مادری ترکی،یکی از مهمترین شاخصه‌ها و سرمایه‌هایی است که می‌تواند جایگاه ادبی شهرستان را در سطح کشور متمایز سازد. وی افزود جوانان باید از این امتیاز ویژه بیشترین بهره‌برداری را برای رشد و پیشرفت ادبی خود داشته باشند.