کلنگ زنی  جابجایی روستای خلج شهرستان ماهنشان با حضور دکتر ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و حجت لاسلام والمسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی به زمین خورد. که در ادامه احمد حاجی زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص این طرح اظهار داشت: مطالعه طرح جابجایی روستای خلج با 150 خانوار در سال 89 به اتمام رسید و بعلت فرسودگی بسیار بالای مسکن این روستا، در دور هفتم سفر استاندار زنجان به شهرستان ماهنشان مصوب شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات اجرایی این طرح را در سال 90 آغاز نماید.
وی ادامه داد: 229 قطعه زمین در زمینی به مساحت 20 هکتار برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده ضمن اینکه فضاهایی نیز برای احداث پایانه مسافربری، پارک،‌ فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ‌اداری نیز پیش بینی شده که برای شروع پروژه قصد داریم ساخت مسجد را با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان عملیاتی نمائیم.
 حاجی زاده همچنین در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی نیز گفت: از 128 روستای این شهرستان با 6937 واحد مسکونی، 2947 واحد معادل 42 درصد مقاوم سازی شده و 3988 واحد آن باقی ماندند.
همچنین در بحث مهاجرت معکوس نیز 72 نفر در قالب انفرادی، 20 نفر گروهی برای مهاجرت به روستاهای خود اعلام آمادگی کردند و 42 نفر نیز از یکی از روستاها کلا جابجا شده و در روستای خود ساکن شدند.

کلنگ زنی