نماز عبادی و سیاسی جمعه شهرستان خرمدره به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره

10 بهمن 1399

 

 حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با اشاره به جایگاه مهم انقلاب اسلامی ایران گفت: مردمی‌ترین انقلابی است که با داشتن رهبری بی‌نظیر ثمرات بسیار درخشان منطقه‌ای و جهانی به دنبال داشته است، امروز بسیاری از معادلات سیاسی جهان با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر پیدا کرده است، در داخل نیز با وجود برخی مشکلات اقتصادی روند حرکت کشور به لحاظ علمی و فناوری، اعتقادی و فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی کاملاً رو به رشد است.  

 

زاهدی پور گفت: متأسفانه کار زیادی در ارتباط با تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی انجام نداده ایم، مردم و مسئولان و به ویژه جوانان باید وارد میدان شده و ضمن معرفی موانع حرکت، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را در عرصه جهانی معرفی کنند. 

 

امام جمعه شهرستان خرمدره با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) افزود: از مهمترین دغدغه‌های حضرت زهرا (س) زن بودن و حفظ کانون گرم خانواده است.

 

وی افزود تقسیم کار حضرت رسول (ص) برای خانواده علوی و فاطمی از سویی و شش ماه سلام ایشان در برابر باب ولایت، نشان از عظمت جایگاه خانواده و نقش بی‌بدیل حضرت زهرا (س) در حفظ این عنصر مهم و حیاتی اجتماعی است. 

 

خطیب جمعه خرمدره گفت: نظریه‌های فمینیستی و حامیان و مروجان آن با تأکید بر مردوارگی زن و به بهانه دفاع از حقوق زن بیشترین ظلم‌ها را در حق زن، خانواده‌ و جامعه روا داشته‌اند. 

 

حجت الاسلام زاهدی پور گفت: سقوط جوامع غربی در ورطه فساد و ابتذال به دلیل عدول از احکام و دستورات الهی، شاهدی‌ گویا بر شکست نظریه‌های روشنفکر مآبانه‌ای است که با تلاش فریبکارانه در پنهان کردن تفاوت‌های زن و مرد، زن را به یک برده جنسی تبدیل کرده اند. 

 

وی با تشکر از مجلس و قوه قضائیه در ارتباط با تعدیل میزان مهریه و ایجاد ساز و کارهای لازم قانونی و قضایی گفت:  مهریه بالا نشانگر پسماندهای فرهنگ طاغوتی است که خانواده را با بحران مواجه کرده و باید به شدت آن مبارزه کرد، به زعم باطل برخی ساده‌لوحان، مهریه بالا به هیچ وجه ایجاد امنیت برای زن نخواهد کرد.

 

 زاهدی پور در ادامه افزود: پدیده شوم افزایش غیر عقلانی مهریه نه یک چشم هم چشمی ساده که بلکه یک پروسه خطرناکی است که ضمن تبدیل زن به یک کالای قابل خرید و فروش، با تعمیق کینه‌ها و کدورت‌ها به جای مهر و محبت، کانون گرم خانواده را با تهدید جدی مواجه کرده و موجب افزایش ابتذال و فساد جنسی و طلاق در جامعه شده است. 

 

زاهدی پور با اشاره به وظایف مجلس انقلابی گفت: برخی معاندان در صدد تخریب مفهوم انقلابگیری هستند که مجلس باید هوشیار باشد.

 

حسینعلی زاهدی پور گفت: شفافیت آرا مطالبه ای به حق است که موجب سالم‌سازی بسیاری از بسترها و ساختارهای قانونی و اداری دیگر خواهد بود، عدم شفافیت نشان از بیماری در ساختار است که باید حل شود.

 

فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرستان خرمدره با اشاره به افزایش تحرکات داعش در عراق و سوریه و ارتباط آن با دولت آمریکا گفت: باید هوشیار باشیم که بایدن دموکرات پدرخوانده داعش محسوب می‌شود، هیلاری کلینتون وزیر خارجه کابینه اوباما، در کتاب خاطراتش، جنبش تکفیری‌ها را دست‌ساز دولت اوباما خواند، جو بایدن معاون اول این دولت بود، وی هم‌چنین پس از حمله گسترده تکفیری‌ها به عراق طرح تجزیه عراق را به سه بخش شیعی و سنی و کردی، مطرح کرده بود و برای آن طرح و سناریو نوشته بود، آمریکا و بلینکن اشتباه می کنند آنها پیمان شکنی کرده اند. اما  کاهش تعهدات هم بر اساس برجام بوده البته غربگرایان هم اشتباهشان را ببینند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: موضعگیری بلینکن مبنی بر مذاکره برای برگشت به برجام ضمن آن که تفاوت ماهوی با دولت قبل ندارد؛ خباثت پشت صحنه آمریکایی ها را برای ساده لوحان غربگرا روشن تر ساخت.

مردم و حکومت ایران هیچ وقت بر سر عزت ملی و موشک و ... مذاکره نخواهند کرد.

 

 امام جمعه شهرستان خرمدره در پایان خطبه های نماز جمعه بیان کرد: محدودیت های کرونایی باید کاملاً هوشمند بوده و اگر هم ضرورت دارد، باید نسبت به بخش‌هایی باشد که قواعد و الگوهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، از اجتماعات دینی که بیشترین مراعات را دارند، تشکر می‌کنم، در سفر به قم هم مشاهده کردم که متدینین بیشترین مراعات را دارند.