نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد. امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه های این هفته گفت:اندیشه‌های اجتماعی ابونصر فارابی مبتنی بر پذیرش ولایت و امامت باید به عنوان الگوی جامع برای اندیشمندان اجتماعی مد نظر قرار گیرد. اندیشه‌های فارابی می‌تواند خلأ تئوریک را در جامعه اسلامی جبران کند.

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به 27 رجب مبعث پیامبر ص اظهارداشت: بعثت پیامبر اسلام، زیربنای اصلی اصلاح جامعه بشری است. اندیشمندان جوامع اسلامی به ویژه ایران عزیز باید تلاش کنند، اندیشه بعثت را به عنوان تنها عامل توسعه و اصلاح جامعه بشری مدّ نظر قرار داده و برای همه جوامع معرفی و تبیین کنند. باید به این باور برسیم که

بیاییم با کنارگذاشتن افکار سکولار، از سیل بهره فرهنگی و دینی هم ببریم. واقعاً چقدر در این روزها با سیل به یاد قدرت خدا و قیامت افتادیم؟در عین حال برنامه‌ریزی برای سیل داشته باشیم، کارشناسی‌ها را دقیق‌تر کنیم، از تجربیات مردم بیشتر بهره‌ ببریم. به ویژه بخش مهندسی کشور مواظب باشد دچار نوعی تکبر نشود. واقعاً نیاز به استفاده از تجارب مردم داریم. و گرنه جاده‌ای نمی‌ساختیم که دریچه‌های ارتباط با دریا و تخلیه سیل نداشته باشد. بنابر این معلوم است که برخلاف سخن برخی‌ها، همه باید نظر بدهند؛ حتی غیر کارشناس‌ها. واقعاً بسیار قابل تحسین بود که فرمانده کل سپاه برای حل مشکل، با خود مردم مشورت می‌کرد.

وی افزود: سیل در کنار این که تخریب‌هایی داشت، برکات فراوان داشت و نعمت الهی بود؛ نباید کاری کنیم که نعمت به نقمت تبدیل شود. و این هدف با کار کارشناسی شده و ولایتمداری محقق خواهد شد.انشاالله

خطیب جمعه ماهنشان گفت: حضور بسیج و نیروهای مسلح در کنار امدادگران هلال احمر و نیروهای امداد مردمی واقعاً یک همدلی طلایی و به ویژه نشان دهنده ظرفیت بسیار گسترده نیروهای مسلح به ویژه در عرصه مهندسی جهادی بود. قطعاً بسیاری از مشکلات تقریباً بدون حضور بسیج و سایر نیروهای مسلح تقریباً لا ینحل بود. و این نشان می‌دهد که باید به فکر تقویت روحیه جهادی در کشور باشیم.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارراشت: کمک‌های انسان‌دوستانه مردم قابل تقدیر بود و ادامه خواهد داشت. و این سیل یک برگ درخشان دیگری بر نوعدوستی مردم ایران اضافه کرد.

وی افزود: نوروز باید فرصتی برای تجدید نظر در مسائل فرهنگی باشد. مواظب باشیم دچار انحطاط فرهنگی نشویم؛ مدتی است می‌خواهم مسئله مهمی را مطرح کنم و آن ترویج لقب خان است که به ویژه توسط برخی سلبریتی‌های بی‌درد بیشتر دامن زده می‌شود و صدا و سیما هم بی‌تقصیر نیست.

امام جمعه ماهنشان گفت: ترویج واژه و لقب خان برای افراد یک انحطاط بزرگ فرهنگی است. صدا و سیما باید اقدام کند؛ چرا صدا و سیمای نظام جمهوری اسلامی به نام طنز عروسکی به نام خان را با بودجه بیت المال خریداری و برنامه‌سازی کند. و تأسف‌بار اینکه این برنامه طنز یک نگاه مثبت به این واژه منحط فرهنگی ایجاد می‌کند. این عروسک باید از برنامه‌های صدا و سیما حذف شود.

اگر چه باید نقد کنیم، اما حق نداریم نقدها و سخنان سازنده مثبت را از زبان عروسکی به نام خان به مردم منتقل کنیم.

وی افزود: فرمایشات حضرت آقا در پیام نوروزی و سخنرانی نوروزی در حرم حضرت رضا (ع) ضمن آنکه کارشناسی شده و کارگشاست، بیان سیاست‌های کلی و اولویت‌های مربوط به آن است؛ مردم و مسئولان باید این فرمایشات را نصب العین قرار دهند. تأسف بار است که حضرت آقا از مجلس در ارتباط با برخورد با آمریکا گلایه می‌کند‌ و نماینده مجلس باز توضیح می‌دهد. مجلس و مسئولان دیگر هر چه سریعتر شروع به عملیاتی‌سازی فرمایشات ایشان بکنند تا همچنانکه فرمودند، سالی مبارک و پربار داشته باشیم. به ویژه امسال باید روحیه مصرف گرایی‌ تعدیل شده و روحیه تولید تقویت شود.

امام جمعه ماهنشان گفت: تفاوت تولید در نظام اسلامی این است که همانند نظریه‌های غربی تولید بیشتر همراه با مصرف هر چه بیشتر نیست؛ بلکه تولید همراه با صرفه‌جویی است. قناعت و عدم اسراف یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پیوست‌های فرهنگی تولید در یک جامعه دینی است. از طرفی رونق تولید زمینه‌ساز قطع امید از دیگران به ویژه دشمنان است که یکی از محورهای اساسی فرمایش رهبر معظم انقلاب بود. به فرمایش حضرت آقا، دیدیم که غرب و حتی اروپا در لباس دوستی، از پشت به ما خنجر زد و عملاً نه تنها آمریکا که بلکه اروپا هم از برجام خارج شده و شوخی تلخ اینستکس را مطرح کرده است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت : شوخی تلخ اینستکس اروپا، نتیجه اعتماد به غرب به ویژه دشمنان غربی بود. و باید تجربه‌ای برای همیشه تاریخ و همه سیاستمداران و مسئولان باشد.

اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن جنایت صهیونیست‌ها وحاکمیت این غده سرطانی بر بلندی‌های جولان سوریه، صفحه‌ای دیگر بر شناسنامه ننگین آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در تاریخ ثبت کرد. البته اقدام ترامپ در به رسمیت شناخت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی‌های جولان موجب بیدار هر چه بیشتر آزادیخواهان تقویت روحیه مقاومت اسلامی خواهد شد. در عین حال این اقدام انزوای هر چه بیشتر آمریکا در صحنه بین المللی را هم بیش از پیش اثبات کرد. و نشان داد که به رغم توهم برخی غرب‌زدگان، آمریکا هیچ ابهت و قدرت و نفوذی در جهان ندارد.