مشروح خطبه های نماز جمعه شهرماهنشان مورخ 97/11/19

نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه های نماز جمعه امروز، گفت :  انقلاب اسلامی ایران مصداق آیه شریف قرآن خطاب به مؤمنان است که فرمود: لقد نصرکم الله فی مواطن کثیر? و قطعاً با قدردانی از انقلاب و ثبات قدم در مسیر حق، این پیروزی‌ها نیز ادامه خواهد داشت؛ چرا که به فرمایش قرآن نصرت الهی نه یک بار که بارها و بارها تکرار شدنی است.
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  توصیف امام راحل (ره) در ارتباط با انقلاب با تعابیری مانند «معجزه بزرگ الهى»، «تجلى حکومت الله در روى زمین»؛ «هدیه‌اى از عالم غیب ربوبى»، «نتیجه اعتصام به حبل الهى»، «پیروزى با تأییدات غیبى الهى»، «آشکار شدن نعمت بزرگ الهى»، «جلوه گر شدن نور خدا»، «پیروزى حق بر باطل» نیز مبتنی بر همین نگاه است.
??وی افزود: همچنانکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ «حدوث و سربلند کردن جمهورى اسلامى نیز نشانه‌اى از اعجاز الهى در زمین است وبدون اعجاز الهى، وقوع این چنین اعجازى محال است.»
??خطیب جمعه ماهنشان گفت: راه‌هپیمایی 22 بهمن امسال تجدید پیمان با آرمان‌های فاطمی و عاشورایی انقلاب است. این انقلاب آرزوی انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام را برآورده کرد.
?? حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: این انقلاب به تعبیر تحلیلگران دوست و دشمن، ابعاد جهانی داشته و دنیا را متحول کرده است. امروز انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانع در برابر نظریه جهانی سازی و دهکده جهانی به مرکزیت آمریکا بوده و جمهوری اسلامی در کمال اقتدار، معادلات جهانی را آن گونه که می‌خواهد رقم می‌زند؛ و بر این اساس مقدمه انقلاب و حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) است.
??وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال گامی دیگر در جهت حفظ این دستاورد عظیم جهانی است. این راهپیمایی قطعاً خنثی کننده توطئه‌دشمن از جمله توطئه‌های اقتصادی است.
??امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: از طرفی دشمن خارجی و برخی خائنان داخلی امیدوارند که انقلاب با گذشت زمان دچار روزمرگی شده و انقلاب را فراموش سازند؛ این راهپیمایی ضمن تقویت روحیه انقلابی و جاری ساختن خون تازه در رگ‌های انقلاب، دشمنان و معاندان را ناامید خواهد ساخت.
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:راهپیمایی 22 بهمن از طرفی نهضت بیداری اسلامی و بلکه بیداری جهانی را که در اقصی نقاط عالم شروع شده است، تشویق و تقویت خواهد کرد.
??وی افزود: در عین حال بر مسئولان هم لازم است ضمن همراهی و همدلی با مردم در همه عرصه‌ها به فکر حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات و نواقص اقتصادی باشند. چرا که دشمن در صدد است با روش‌های مختلف یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند. و مسئولان باید بیدار باشند.
??خطیب جمعه ماهنشان گفت:  دستور رهبری معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار بودجه کشور که البته هنوز تفصیل آن اعلام نشده است، از این جهت است و همه به ویژه مجلس باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند. بزرگترین آسیب ساختار بودجه کشور مصرفی بودن آن است به گونه‌ای که دستگاه‌هایی که ردیف بودجه دارند به گونه‌ای مسابقه مصرف به هر نحو را دارند. |
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  تشکیل دولت لبنان با پیروزی حزب الله لبنان و ناکامی نشست شش کشور عربى در آستانه کنفرانس ورشو، نشانه‌های دیگری است مبنی بر نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی. آمریکا در صدد است با تلاش مزدور خود، عربستان ناتوی عربی علیه ایران را تشکیل دهد که شکست نشست اخیر و عدم برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، نشانه‌ای آشکار از عدم توفیق برای رسیدن به این اهداف است. اگر چه حتی با تشکیل این ناتو هم، این کشورهای عرضه اقدام علیه ایران اسلامی را ندارند.  باز فراموش نکنیم که همه این برکات در پرتو انقلاب اسلامی به دست آمده است. ?? وی افزود: در عین حال این انقلاب به ما یاد داده ا ست که اعتماد به دیگران به هیچ وجه با ساختارهای انقلاب سازگار نبوده و به نتیجه خاصی نخواهد رسید.??امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تبدیل spv  به اینستکس که به نوعی مبادله کالا به کالاست، ضمن آن که بار دیگر بدعهدی اروپا و عدم استقلال آن را نشان داد، در عین حال گستاخی بی شرمانه‌ چند کشور اروپایی مبنی بر مشروط بودن آن به انجام کامل fatf نشانگر آن است که اروپا نه به دنبال تعامل به ایران، بلکه به دنبال فشار حداکثری بر ایران برای رسیدن به اهداف نامشروع خود بوده و در عین حال کاملاً مشخص است که اروپا هم بدون سر و صدا از برجام خارج شده است. ??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: حرکت مرموز و منافقانه اروپا نشانگر آن است که اروپا به جای ایجاد کانال مالی، ابزاری برای فریب، تهدید و تطمیع ایجاد کرده است. همه این‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر این کشور با اقدام انقلابی به حیات طیبه دست پیدا کرد، ادامه این مسیر نیز وی افزود: همچنانکه به فرماندار محترم گفته‌ام، انتظار داریم و مردم ماهنشان هم انتظار دارند میز خدمت در کنار نماز جمعه، هر هفته با حضور دو یا سه اداره تشکیل شده و مسئولان به صورت چرخشی، در نماز جمعه حضور پیدا کرده و در کنار این نهاد عظیم و انقلابی حرف‌های مردم را در فضایی صمیمی‌تر بشنوند و در حد امکان به خواسته‌های آن‌ها جامعه عمل بپوشانند. و در صورت وجود محظور با روی گشاده مردم را توجیه کنند.در این صورت قطعاً مردم هم رضایت بیشتری خواهند داشت.

 

p, li { white-space: pre-wrap; }