نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته مورخ 97/10/7
امام جمعه شهرستان ماهنشان درخطبه های این هفته نماز جمعه گفت: نهم دی 1388 نقطه عطف تاریخ انقلاب بود که دوستان را امیدوار و فتنه‌گران را ناامید ساخت. در اهمیت نهم دی همین بس که دشمن در دی ماه 96 تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا این یوم الله بزرگ تاریخی را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: آن چه که باید از نهم دی و وقایع تاریخی دیگر عبرت گرفته شود، این است که فتنه 88 نه اولین فتنه بود و نه آخرین فتنه؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحرکات دشمن در سال 98 هشدار دادند. بنا براین مردم و مسئولان باید با بصیرت تمام رفتارهای دشمن را رصد کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور با گرامیداشت یادآیت الله شاهرودی اظهارداشت: آیت الله شاهرودی از چهره‌های شاخص علمی و اجرایی بود که کارنامه واقعاً درخشانی داشت. رهبر معظم انقلاب، ایشان را رئیس موفق مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی می‌کنند و این افتخار کمی نیست. ابتکار عمل و ایجاد تحولات عمیق در قوه قضائیه در دوران ریاست بر این قوا از سویی و ولایتمداری و بصیرت در برهه‌های حساس به ویژه در ارتباط با فتنه 88 و در عین حال حضور پررنگ و تأثیرگذار و انقلابی ایشان در عراق کارنامه درخشانی از ایشان بر جای گذاشته است. ضمن آن که ایشان یکی از الگوهای ناب و بی‌بدیل برای مسئولان کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه در شرکت‌های دولتی هزینه می‌شود، لازم است انضباط بودجه‌ای شرکت‌های دولتی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد؛ متأسفانه حوزه‌های علمیه در ارتباط با بودجه مظلوم واقع شده‌اند؛ این در حالی است که در مرحله تصویب سی و سه صدهزارم و در مرحله تخصیص با فرض تخصیص 50 درصدی، قریب به بیست صد هزارم از بودجه به حوزه‌ها کمک می‌شود؛ که البته این مقدار حدود ده درصد از نیاز حوزه‌های علمیه است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: صدور فرمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ضمن آن که نشان داد مقاومت بزرگترین ابرقدرت‌ها را زمین‌گیر خواهد کرد؛ در عین حال درس عبرتی بود برای کسانی که ساده لوحانه یا برای خوش خدمتی برای دشمن، با حضور مستشاری ایران و مدافعان حرم مخالفت می‌کردند. آن‌ها از خود دشمن هم امیدوارتر بودند. حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: از طرفی تعطیلی دولت از سوی ترامپ با هدف تحت فشار قرار دادن کنگره برای تخصیص بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا، ضمن آن که اوضاع نابسامان این کشور را نشان می‌دهد، در عین حال نشان از نوعی دیکتاتوری در ساختارهای حکومتی آمریکاست. این در حالی است که این کشور خود را مدافع دموکراسی معرفی می‌کند.این‌ها نشان می‌دهد که باید بیشتر خودمان و دشمنمان را بشناسیم و البته خودباخته‌ها باید بیشتر دقت کنند؛ چرا که مهمترین عامل این شکست بزرگ برای آمریکا که بعد از 27 سال سرمایه‌گذاری در غرب آسیا اتفاق می‌افتد، ایران اسلامی و جوانان ولایتمدار و شهادت طلبان است.
وی افزود: افزایش فردگرایی و وجود ارتباطات جایگزین نامشروع آسان و عدم جدیت در مقابله با انحرافات اجتماعی به ویژه فحشا، موجب افزایش سن ازدواج و افزایش آمار طلاق خواهد شد. امام جمعه شهرستان ماهنشان با مطرح کردن برخی از مشکلات مردمی، گفت: مردم انتظار دارند، تعریض جاده زنجان دندی تسریع شده و با انجام زود هنگام بهسازی و اتصال جاده ماهنشان امیرآباد وضعیت جاده‌های ماهنشان بهبود یابد.