خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه شهر ماهنشان مورخ 97/9/23

امام جمعه شهرستان ماهنشان درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا گفت: این دیدار پیام‌های مهمی داشت که یکی از مهمترین‌ آن‌ها توجه به فرهنگ شهادت طلبی به عنوان معجزه نظام جمهوری اسلامی از سویی و عدم غفلت از دشمن به ویژه آمریکاست.توجه داشته باشیم که آمریکا هر روز و هر سال برای ایران اسلامی نقشه می‌کشد؛ چهل سال این غلط ها را کرده و اگر چه به نتیجه نرسیده ولی قطعاَ همانطور که امام المسلمین فرمودند: ممکن است برای سال 98 هم توطئه‌ای جدید داشته باشد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: توجه داشته باشیم که وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت انکارناپذیر است و پشتوانه استدلالی محکمی دارد. ضمن اینکه تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف دلیل بر اهمیت آن برای کشور است. بهترین راهکار وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی کردن علوم اسلامی و استفاده منطقی و نه احساسی از ظرفیت هر کدام از این دو نهاد علمی است.
وی افزود: حاکمیت نظریه‌های علمی غربی در جامعه نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه را به چالش کشانده، بلکه وحدت کل جامعه را نیز به مسلخ برده است. بخش مهمی از تشتت نظر و روش در حوزه تصمیم‌گیری مسئولان جامعه نیز برآمده از تشتت مبانی علمی در میان آن‌هاست. مردم و به ویژه جوانان باید بدانند که بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز صرفاَ محصول اختلاس و امثال آن نیست. بلکه به این دلیل است که ما به لحاظ علمی تولید کار نکرده‌ایم.
خطیب جمعه ماهنشان گفت:دانشگاه‌های ما متخصص ترجمه هستند. فرهنگ ترجمه خودباوری را به فدای نگاه حریصانه به مبانی غربی کرده است. شهید شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و تهرانی مقدم‌ها خودباوری است. آن چه انقلاب، امام و رهبری به دنبال آن بودند و هستند، خودباوری است و آن چه دشمنان ما به دنبال آن هستند، خودباختگی است. در عین حال تعاملات علمی، فکری و فرهنگی‌ می‌تواند به وحدت هر چه بیشتر این دو نهاد مهم علمی و فرهنگی منجر شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: پینشهاد می‌کنم در هفته وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از اساتید، یا رؤسا یا دانشجویان دانشگاه در نماز جمعه سخنرانی کنند، ما هم آماده هستیم مقدمات را فراهم کنیم. نماز جمعه به لحاظ اعتقادی،‌ اجتماعی و فرهنگی خدمات فراوان بی بدیلی را به ایران اسلامی ارائه کرده است؛ این در حالی است که هر هفته در نهصد منطقه از کشور نماز جمعه به صورت رایگان برگزار می‌گردد. از این رو نماز جمعه به لحاظ اقتصادی می‌تواند الگوی کارگشا برای مسئولان باشد که می‌‌توان با کمترین هزینه آن هم با برد جهانی کار انجام داد.
وی افزود: در یک کلمه باید گفت که توجه به نماز جمعه و حضور در آن از معیارهای مهم انقلابی بودن بوده و هر گونه اقدام علیه این نهاد عظیم، یک حرکت ضد دینی و ضد انقلابی به شمار می‌رود. از این رو مردم و به ویژه مسئولان باید به این اصل مهم و اساسی توجه بیشتری داشته باشند. 
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: ارسال خودسرانه لایحه fatf و cft به مجمع قبل از رأی گیری مبنی بر اصرار مجلس حتی به فرض وجود مصلحت یک کار غیر قانونی و غیر اخلاقی است. توجه داشته باشیم که در ایران اسلامی هیچ کس غیر از ولی فقیه ولایت نداشته و این‌ خودسری‌ها موجب سوء استفاده دشمن‌ و بدبینی مردم شده و در عین حال خودسری را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل می‌کند. انتظار مردم از مسئولان این است که بیش از همه پای‌بندی به قانون داشته باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: به نظر می‌رسد کار درست این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل فرایند غیر قانونی که اتفاق افتاده، از بررسی این لایحه خودداری کرده و آن را جهت رأی‌گیری به مجلس بازگرداند.