امام جمعه شهرستان ماهنشان در جلسه هماهنگی مراسم جاماندگان اربعین با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و گرامیداشت آن اظهارداشت: بر اساس آن حدیث که یکی از پنج نشانه مومن زیارت اربعین است بر ما وظیفه و سفارش است که اربعین حسینی را گرامی داشته و زیارت اربعین را بجا بیاوریم.
??حجت الاسلام زاهدی پور گفت؛ اگر قرار است عاشورا هرروز زنده و پویاتر باشد و بر اساس آن چیزی که در سیره اهل بیت ع است عزاداری و برنامه زیارت اربعین جزئی مهم از برنامه هایی است که برای زنده نگه داشتن عاشورا و اربعین و همانطور اسلام دارای حائز است.
??وی با بیان اینکه در اهمیت اربعین همین بس که خانم حضرت زینب س و اهل بیت امام حسین ع با هدایت های امام سجاد این روز را باشکوه برگزار کردند، افزود؛ با توجه به حدیثی از پیامبراکرم ص در شان امام حسین ع ?حسینی من و انا من حسین? ، اگر امام حسین ع و قیام آن موجب زنده نگه داشتن اسلام است زنده نگه داشتن زیارت اربعین لازمه زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و قیام امام حسین ع است.
??امام جمعه شهرستان ماهنشان با تاکید بر پاسداشت اربعین و برگزاری مراسمات عزاداری و زیارت اربعین گفت: هرمومن و شیعه اهل بیت ع عاشورا را متوجه شد و فهم و معرفت آن را دریافت به دنبال فهم آن باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و زیارت اربعین باشد.
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: یکی از برکات عاشورا و محرم و صفر برای ملت ایران پیروزی انقلاب اسلامی است که امام توانست اولاخود، عاشورا را متوجه و درک کند بعد فهم عاشورا را به ملت ایران حتی فراتر ترویج دهد و امروزه می بینیم فهم دقیق از عاشورا روز به روز گسترده تر میشود.
??وی با بیان اینکه اسلام بدون اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همان قرآن سامت است اثر و پیامد اجتماعی ندارد، افزود: حساسیت به اسلام مبتنی بر اسلام به اهل بیت ع است .
??در این جلسه مصوب شد روز سه شنبه ساعت ده صبح در مسجد ولیعصر عج مراسم زیارت اربعین و عزاداری برگزار گردد.