مشروح خطبه های نماز جمعه ماهنشان به امامت حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد. مورخ 97/6/23
خطیب جمعه ماهنشان در خطبه های این هفته مطرح کرد: به دنبال حضور و نقش‌آفرینی بی‌بدیل ایران در عراق، کودتای آمریکایی، سعودی در بصره صورت گرفت که یکی از مظاهر بروز آن آتش زدن کنسولگری ایران در بصره بود.
وی با بیان اینکه اقدامات اخیر در بصره، کودتای آمریکایی، سعودی بود، افزود: با شکست وابستگان سیاسی آمریکا در انتخابات اخیر عراق از جمله جریان وابسته العبادی، آمریکا تلاش کرد با یک کودتای خزنده و البته مثل همیشه با استفاده از گاوهای شیری سعودی خود، مسیر را برای ادامه جریان وابسته به آمریکا تسهیل کند؛ بصره از چند جهت برای آمریکا مهم بود، اولاً یکی از مراکز مهم تشیع و وابسته به ایران است، از طرفی شصت درصد نفت عراق از این استان به دست می آید، و در نهایت از محرومیت بسیار بالایی نیز رنج می‌برد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: با شکست این کودتای آمریکایی در بصره، آمریکا از رسیدن به اهداف خود بازماند. بصیرت مردم بصره در درک شرایط و کنار کشیدن به موقع، موضعگیری‌های به موقع سران حشد الشعبی و در نهایت اقدام مرجعیت شیعه، از مهمترین عاملان این شکست بود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:یکى از مهم‌ترین مسایلى که این نشست به‌دنبال دست یافتن به آن بود، حل و فصل موضوع سوریه بوده است. این نشست که در ادامه سلسله نشست‌هاى سه جانبه براى یافتن راه حل سیاسى براى بحران سوریه بود، در تاریخ 16 شهریور ماه برگزار شد.
 وی افزود: به اعتقاد بسیارى از ناظران نزدیکى مواضع سه کشور، خصوصا روسیه و ایران در مسائل مهم منطقه‌اى و بین‌المللى مهم‌ترین عنصر این نشست بوده است.
خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه یکی از مطلب مهمی کا این نشست داشت شکل‌گیرى «محورى جدید» در برابر غرب و آمریکا و تعریفی مشترک از تروریسم است گفت: غرب براى نزدیک نشدن دو کشور روسیه و ایران و در سطحى فراتر روسیه، ایران و ترکیه، از هیچ ابزارى دریغ نمى‌کند.با وجود برخی اختلافات بین ایران و روسیه به ویژه در ارتباط با رژیم صهیونیستی، دو طرف همچنان به همکارى‌هاى گسترده خود براى مقابله با تروریست‌ها پایبند هستند. عملیات ادلب و پیگیرى مسیر آستانه بخشى از این تعهد مشترک است.از طرفی ممکن است چنین نشست‌هایی زمینه را برای میانجیگری روسیه در مورد یمن فراهم سازد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: زمینه‌سازی برای عقب‌نشینی ترکیه از حمایت گروه‌های النصره و مانند آن، در این میان خرید سامانه اس 400 از روسیه و طمع تحویل آن نقش مهمی در این زمینه دارد؛ چرا که ترکیه هم تا حدی در معرض تحریم‌های آمریکایی قرار دارد. فلذا زمینه برای پاکسازی ادلب که برای ترکیه بسیار حساس بود، فراهم شده است. 
وی افزود: انزوای رژیم صهیونیستی با بقای ایران در سوریه، اتحاد براى حذف دلار از موضوع های این نشست است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: بسته‌های حمایتی دولت و تسریع در آن
وضعیت جدید ارزی از طرفی مردم را در تنگنای اقتصادی قرار داده و از طرفی درآمد اضافی برای دولت ایجاد کرده است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: یکی از راهکارهای ایجاد موازنه در این زمینه توزیع بسته‌های حمایتی برای مردم است.
در این زمینه رعایت حال دهک‌هایی مانند کارگران فصلی اعم از ساختمانی و غیره و کشاورزان و امثال آن بسیار ضروری است. وی تصریح کرد: دولت‌‌ها در این بخش از عدالت توفیقات چندانی نداشته‌اند.