نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام زاهدی پورامام جمعه شهرستان اقامه شد.
??امام جمعه شهرستان ماهنشان در خطبه های نماز جمعه عبادی و سیاسی امروز گفت؛ بیانات ارزشمند و کارشناسی رهبر ممظم انقلاب در دیدار هیئت دولت با ایشان بسیار استراتژیک و راهبردی و در عین حال راهنمای راه دولتمردان و خدمتگزاران مردم است. ایشان هم در ارتباط با مشکلات اقتصادی و هم سیاست‌های خارجی بیانات مبسوط و کاربردی داشتند که باید توسط دولت و مردم مورد توجه قرار گیرد.
♦?حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: بی‌شک تعهد عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تقریباً همه مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده و در نقطه مقابل سستی و مداهنه در انجام این توصیه‌ها قطعاً مشکلات اقتصادی نه تنها کنترل نشده بلکه قطعاً سیر صعودی خواهد داشت.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر تأکید به مدریت اقتصاد افزود: باتأکید بر حمایت از تولید داخلی، کنترل نقدینگی، پرهیز از تصدی‌گری دولت در بنگاه‌داری اقتصادی، مقابله با بنگاه‌داری بانک‌ها، افزایش صادرات و کاهش واردات، کنترل بازار ارز و جبران سوء مدیریت صورت گرفته، انجام سیاست‌های اصل 44 و حمایت جدی از بخش تولید خصوصی، مبارزه هوشمندانه با فساد اقتصادی از جمله محورهای بیانات ایشان در حوزه داخلی و قطع امید از اروپا در کنار مذاکرات هدفمند و در عین حال ممنوع بوده قطعی مذاکره با آمریکا و کنار گذاشتن برجام در صورت نداشتن فایده برای تأمین منافع کشور، که همه این بیانات کارگشای ایشان، در ارتباط با سیاست خارجی است.
??خطیب جمعه ماهنشان گفت:برکناری دو وزیر توسط مجلس و سؤال از رئیس جمهور نشان از آزادی دینی و حاکمیت مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی دارد؛ استیضاح وزار و سؤال از رئیس جمهور نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و جایگاه بی‌بدیل مردم سالاری دینی است.
♦?حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:در عین حال برکناری دو وزیر از سویی و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور محترم به چهار مورد از سؤالات، نشان از این دارد که کابینه دولت نیاز به تغییرات و تحولات اساسی دارد. که دولت انشاءالله این خواسته نمایندگان ملت را مد نظر قرار خواهد داد.
??وی افزود: سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که در سال‌های گذشته 311 نفر از مفسدان اقتصادی به مجازات اعدام یا حبس محکوم شده‌‌اند. اگر چه این خبر امیدوار کننده است، در عین حال قاطعیت و سرعت هر چه بیشتر در کنار اطلاع‌رسانی دقیق از این اقدامات از سویی و معرفی مفسدان اقتصادی به افکار عمومی ضمانت اجرای مجازات‌ها را تقویت خواهد کرد.
??امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در ارتباط با تورم افسار گسیخته اخیر یکی از مهمترین روش‌ها کنترل بازار خودرو است، افزود: امروز خودروسازان هم بزرگترین احتکار کننده هستند و هم فروش زیر میزی دارند. چطور می‌شود هر تعداد خودرو صفر قابل خرید در بازار باشد، اما خودروسازان یا فروش ندارند و یا اینکه پیش فروش چند ماهه دارند. انتظار از سازمان تعزیرات اولاً و در مرحله بالاتر از دادستانی کل کشور این است که علیه خودروسازان تفهیم اتهام شده و مدیران آن‌ها به عنوان مفسد اقتصادی محاکمه و مجازات شوند.
??حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: از سوی دیگر انتظار این است در کمترین فرصت ممکن بر اساس سیاست‌های اصل 44 که در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب هم بود، دولت تصدی‌گری و بنگاه‌داری را رها کرده و خصوصی‌سازی را در ارتباط با همه صنایع و به ویژه صنعت خودروسازی اجرا نماید. تا زمانی که دولت خود تولیدکننده بوده و دارای منافع اقتصادی تولیدی در صنعت است قادر به کنترل خودروسازان نخواهد بود.
??وی افزود: از طرفی قطعاً با خصوصی‌سازی صنعت خودرو سود دولت به دلیل ارتقای کیفی تولیدات و امکان رقابت و بالتبع صادرات، درآمد دولت نیز به مراتب بیش از امروز خواهد بود.
??وی افزود: تولید هواپیمای جنگنده کوثر در داخل کشور و آزمایش موفقیت‌آمیز آن نمادى از توانایى جوانان ایرانى‌ و اقتدار نظام اسلامی به ویژه در حوزه دفاعی است؛ این موفقیت با همه امید‌آفرینی برای دوستان ایران اسلامی، اوج یأس و ناامیدی برای دشمنان این نظام است.
??خطیب جمعه ماهنشان گفت: تولید این جنگنده در داخل کشور، باید الگویی برای همه بخش‌های مردمی و دولتی در ارتباط با خودکفایی در صنعت به عنوان مهمترین عامل مبارزه این و مقابله با تحریم‌ها باشد؛ به ویژه صنعت خودروسازی باید الگوگیری اساسی داشته باشد؛ چرا که این صنعت با گرفتن بیش از پنج دهه هنوز نتوانسته رشد لازم را داشته باشد؛ این در حالی است که در این چند دهه بیشترین حمایت از این صنعت صورت گرفته است. بالاترین حمایت هم محدودیت شدید واردات خودرو بوده است.