?مشروح خطبه های عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان
امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن تبریک عید قربان گفت: پیام ولی امر مسلمین عالم به حجاج، تبیین پیام حج، یعنی توحید واقعی، پیام بصیرت و مقاومت در برابر استکبار و پیروزی و در یک کلمه انقلاب اسلامی از سویی و آسیب‌شناسی جامع از وضع موجود جوامع اسلامی در اثر نبود و بصیرت و آگاهی و دوری از توحید و اسلام حقیقی است. ؛ این جاست که ضرورت حضور مردم ایران در حج و کنار خانه خدا به خوبی روشن می‌شود.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور اظهارداشت: عید قربان عید بندگی الهی و رهایی از بندگی دیگران است. این عید توحیدی نقطه عزیمت عید غدیر است و از این رو غدیر در حقیقت تجلی توحید ناب و خالص است.لذا توحید بی‌ولایت هم محال عقلی است و هم محال وقوعی.
وی با بیان اینکه هویت بی‌بدیل انقلاب اسلامی هم در غدیر بوده و از این روست که می‌توان گفت تنها انقلاب ناب توحیدی جهان در انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است؛ اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه برای ظهور حضرت حجت (عج) و تحقق انقلاب ناب جهانی است که بتکده‌های غرب و شرق را فرو ریخته و زمینه‌ساز عدالت حقیقی برای بشریت خواهد بود.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه مردم ولایتمدار ماهنشان هم صدا با مردم ایران، جشن‌های دهه ولایت به ویژه روز عید غدیر را با عظمت و شکوه تمام برگزار خواهند کرد افزود:مسئولان فرهنگی تلاش کنند سهم بیشتری برای جوانان در این زمینه تعریف کنند.
خطیب نماز عید قربان با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: مساجد، مثل همیشه‌ى تاریخ انقلاب اسلامى، سنگرهاى مستحکم دفاع از ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى است که در عین حال انتظار می‌رود مسئولان محترم به ویژه قوه مقننه و قوه مجریه، دغدغه لازم را برای مساعدت در آبادانی معنوی و مادی مسجد داشته باشند؛ و این منافاتی با مردمی بودن مدیریت مساجد نیست.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تغییر در تیم اقتصادی دولت چندان منطقی نیست؛ فلذا انتظار می‌رود دولت ضمن تغییر و ترمیم کابینه به ویژه نسبت به جوان‌سازی و بالتبع چابک‌سازی آن اقدام نموده و در عین حال تغییرات مدیریتی در استان‌ها نیز در طول تغییرات در هیئت دولت انجام شود.
وی افزود: بهادادن به مسئولان ساده‌زیست و بی‌اعتنایی به مسئولان رفاه زده از سوی مردم تضمین ریشه‌کنی فساد است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از خدمات صورت گرفته،گفت: اگر چه عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر چندان زیاد نبود که بتوان آن را ارزیابی کرد، ولی آهنگ این دولت در عمر کوتاه خود آهنگ ولایتمداری و مردم‌داری و خدمت خالصانه بود. روش و منش شهیدان رجایی و باهنر باید به عنوان یک سبک و الگوی برجسته مد نظر قرار گرفته و به تدریج به فرهنگ تبدیل شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: مردم هم باید مسئولان ساده‌زیست را از خود بدانند، متأسفانه در مواردی مشاهده می‌شود مردم به مسئولان تجملاتی بیشتر بها می‌دهند. بها دادن مردم به مسئولان رفاه‌زده روحیه خدمت را تضعیف خواهد کرد. و از این همان گونه که حضرت امیر (ع) فرمود: مردم باید نسبت به مرفهان بی‌درد بی‌اعتنا باشند.
وی افزود: از سوی دیگر اعتماد به توانمندی‌ داخلی و تقویت روحیه بسیجی مهمترین راهکار برون رفت از مشکلات است. آمریکایی که مصدق را در کودتای 28 مرداد برکنار کرد، در حالی که مصدق به آن‌ها چشم امید داشت، هیچ وقت با انقلاب اسلامی به معنای واقعی آن کنار نخواهد آمد. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، 25 مرداد 97، یعنی در آستانه کودتای 28 مرداد، تشکیل یک کارگروه علیه ایران با عنوان «گروه اقدام ایران» را صادر کرد. و البته همزمان در یک حرکت پوپولیستی و عوام‌فریبانه پیشنهاد مذاکره را هم می‌دهند. و البته بصیرت است که توان تشخیص این توطئه‌ها را می‌دهند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مدیریت وزیر کشور در ارتباط با کنترل بحران‌ها قابل تقدیر و تشکر بوده و شاید بتوان گفت؛ وزیر کشور یکی ازموفقترین وزرای کابینه است.