حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی پور در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان با بیان اینکه انقلاب تغییر و تحولی است که ناگهان اتفاق می افتد، اظهارداشت: تردیدی نیست که دهه فجر یک واقعه اگر چه ملی و در عین حال با برد بین المللی بود و قابل کتمان هم نیست و همه بر این حقیقت  باور دارند که دهه فجر و انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد، که این، اذعان بسیاری از متفکران،  اندیشمندان و تحلیلگران عرصه جامعه شناسی سیاسی و دیگر عرصه های سیاسی است.
وی افزود: یکی از مسائلی که می شود در چندین عرصه مورد بررسی قرار داد، مسئله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در قالب نظام بی بدیل اسلامی است و در سه وجهه مهم  در بعد مذهبی و معنوی، سیاسی و فرهنگی می شود تحلیل کرد.

*انقلاب اسلامی ایران، تبدیل به الگوی جهانی در نظام اسلامی شده است

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اولین دستاورد انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین دستاورد انقلاب اسلامی دینی و اجتماعی است که به لحاظ فرهنگ و واقعیت های اجتماعی، تا حدودی هم در قرآن مورد تایید است ،فرهنگ تشکیل دهنده هویت انسانها هستند که واقعیت دارد ، به لحاظ فرهنگی، فرهنگ هویت انسان ها است و فرهنگ ها هویت بخش است و در سایر زمینه ها هم است .

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه زمینه ساز تغییر و تحول در عرصه های فرهنگی، موجب تغییر در دیگر عرصه ها است، اظهارداشت:  قبل از انقلاب ما نگاه  طمع ورزانه به غرب داشتیم، سینمای ما این را نشان می داد و به دنبال غربی شدن بودیم، چرا که حکومت به دنبال غربی بودن بود، زندگی امروزی دینی و اجتماعی ایران با همه کاستی های که دارد، تبدیل به الگوی جهانی در نظام اسلامی شده است .

وی افزود: وقتی سخن از الگوی جهانی است نه به این معنا که همه دیندار، ایرانی، شیعه و  ولایی می شوند، نه، بلکه یک نگاه مثبت  و در عین حال تحلیل گرانه نسبت به این مقوله به عنوان فرهنگ دینی مشاهده می شود، یعنی  کسی اگر بخواهد انقلاب ایران  را به لحاظ اجتماعی و سیاسی مورد بررسی قرار بدهد، هیچ وقت  تعجب نمی کند، چرا که یکی از مسائل تحقیقی و تحلیلی که ضرورتش برای تحیلیگران آشکار است. تغییرات، اجتماعی و سیاسی ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تغییر در یک جامعه ارکان مختلفی دارد که یکی از این ارکان ها ، ارکان فرهنگ است که اگر چه ریشه های آن را قبلا داشتیم، اما، ما توانستیم یک فرهنگ ایرانی اسلامی را مجددا بازسازی و البته به صورت ناب و فرهنگ آرمانی که نگاه به دور دست ها دارد و امید بخش هست رقم بزنیم. فلذا با همه نواقصاتی که هست امید در جامعه ما موج می زند اگر انتقادی هم هست باز امید است چرا که جامعه بدون امید هیچ موقع قادر به انتقاد نخواهد بود .

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: انتقاد، نشانه ای از پویایی و امید در جامعه است و این دستاورد انقلاب بود که استقلال فرهنگی را موجب شد و ما  توانستیم فرهنگ جامعه را متناسب با این فرهنگ، عوض کنیم ، فرهنگ ما خواستن، توانستن بود، بنابراین با توجه به این فرهنگ، سینما، دانشگاهها، آموزش ها و همه ساختار های اجتماعی ما متفاوت می شود ، امروزه ما به همه دستاوردهای انقلاب و آرمان های انقلاب نرسیدیم اما تا حدود زیادی به این حقیقت دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به تغییر در عرصه های سیاسی بعد از پیروزی انقلای اسلامی در ایران، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی به لحاظ سیاسی فراوان هست، چون در عرصه فرهنگی ما دین ، اسلام و ولایت را به عنوان یک فرهنگ و نرم افزار تفکر و تحلیل در ذهن جامعه پذیرفتیم و رشد و ارتقا دادیم این ما را به یک چیز دیگر رهنمون می کند که ما دستاورد سیاسی داشتیم، مهمترین دستاورد سیاسی در حقیقت آ،عدم وابستگی با تاکید بر استقلال سیاسی است.

*مهمترین دستاورد انقلاب تغییر سیاست ایران در برابر ابرقدرتها است

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر سیاست ایران در برابر ابرقدرتها است، گفت: ما درانقلاب خواستار استقلال در اداره سیاست جامعه بودیم که به این عرصه شکل دهد، و با تغییر این سیاست، شکل حکومت خود را نیز ولایت فقیه و در قالب آن مردم سالاری دینی که یک نظریه بی بدیلی بود، بعد از چندین صد سال به تحقق عینی و واقعیت برسانیم.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه با یک واقعیت و معطوف نقطه عطف عوض می شود، اظهارداشت:  قبل از انقلاب مردم در انتخاب حاکم و حکومت نقش نداشتند، حتی خود حاکمان با توجه به مشاوره های غربی و کشورهای پیشرفته غربی که به دنبال آن  و فرهنگ آنها بودند هم نقش خیلی اساسی نداشتند و بر آنها دیکته می شد، استبداد و .. هرچند در ذات آنها بود  اما این انقلاب آمد شکل حکومت مردم سالاری را تعریف کرد .

وی افزود: بعد از انقلاب همه مسئولان بلا استثنا به طور مستقیم و غیر مستقیم با نظر و رای مردم انتخاب می شدند که هر چند به قول فرمایشات مقام معظم رهبری این نوع انتخاب ها هم پیامدها و لوازم ها ، همراه با مسئولیت و پرسش و انتقاد دارد ، اما این حکومت تامین کننده دغدغه مردم بود افتخار ما این است که حکومتی را شکل دادیم که جدید ، نو و در جامعه جهانی تنها حکومت رسمی مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی اتفاق مهمی بود و بعد از آن ایران تبدیل شد به نقطعه عطف در معادلات سیاسی، گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی در نقطه عطفی قرار پیدا کرد، بر خلاف گذشته ما بعد از انقلاب، هیچ گونه تصمیم و دخالت خارجی را در اداره و امورات کشور نداریم و این خیلی با ارزش است و احساس استقلال و البته داشتن آن آرزو برای انسانها و جامعه انسانی است .

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: ما در گرو استقلال خودمان هم، در بسایری از کشورها و بویژه در کشورهای محروم و حتی غیر محروم ، در خاورمیانه و اکثر کشورهای استبدادی تاثیر گذاربودیم ، مردم این کشورها  یک نگاه همراه با حسرت به انقلاب و نظام اسلامی ما دارند، آرزو داریم آنها هم یک روزی انقلاب اسلامی پایداری را رقم بزنند، دستاورد امروز انقلاب این است که انقلاب اسلامی را صادر کردیم و خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر به صدور انقلاب به کشورهای دیگر هم شده است.

وی با اشاره دستاوردهای اجتماعی انقلاب ، افزود: به لحاظ اجتماعی ما بعد ازانقلاب موفقیت هایی را داشتیم که ازجمله افزایش جمعیت با وجود جنگ و فقر، مشکلات که دشمن برایمان ایجاد کرده بود و به لحاظ کیفی، جمعیتی جوان و پویا و جمعیتی در عین حال سالم و با امید به زندگی بالا داریم که این از پیشرفت های اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان  با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب گفت: قبل از انقلاب پزشک اولیه با امکانات اولیه در مناطق نسبتا محروم نداشتیم ، 95 درصد کالاهای بهداشت و مراکز بهداشت در مراکز کمتر توسعه یافته نبود، به لحاظ ارتباط و تلفن همراه، اینترنت و … هم پیشرفت های خوبی داشتیم.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه با وجود تحریم و … در عرض 40 سال که با همه ی جنگ های سخت و نرم، خوب عمل کردیم، اظهارداشت: به لحاظ دستاوردهای علمی ،تکنولوژی، انرژی هسته ای، نانو، سلاح های مختلف، چاپ مقالات مشایات isi و …پیشرفت هایی داشتیم و با تاسیس دانشگاههای مختلف، مدارس ها و اموزشکده ها تورم علمی را امروزه در ایران داریم.

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی افزود: به لحاظ اقتصادی، ایران بعد از انقلاب در تولید ناخالصی ملی gdp در  رتبه نوردهم قرار دارد، غریب به 250 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی داریم که قبل از انقلاب به مراتب کمتر بود، این آمار از مراکز آمار جهانی اعلام شده  هرچند ما امروزه به لحاظ اقتصادی مشکلاتی و رکودهای و تورم را داریم ولی در سال 56 و 57  طلائی ترین دوره پهلوی که نفت گران شده بود نرخ رشد اقتصادی ما منفی سه و هفت دهم درصد بود، اما امروز در ایران رشد اقتصادی داریم، اینها از پیشرفت های علمی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به دیگر دستاوردهای انقلاب گفت: تشکیل سازمان های مردم نهاد، حضور مردم در جامعه از پیشرفت هایی است که بعد از انقلاب محقق شده است.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه نمی شود مقایسه صفر و صدی کرد اظهارداشت: انقلاب تغییر و تحول است و این تغییر ناگهانی مثبت بوده و البته جامعه را نمی توان مقایسه صفر صد نمی شود کرد، نمی توان گفت دقیقا همه چیز حل شده چرا که دشمنان، تحریم ها ،ترور ها، نقشه ها، سلطنت طلب های های داخلی، دشمنان داخلی و خارجی، کارشکنی های نیروهای انسانی، خطاهای انسانها با این  همه اینها، انقلاب اسلامی معجزات انگشت شمار تاریخ بشر بود که در ایران اتفاق افتاد و اسلام ، ایران را بزرگتر کرد و ارزش داد و انقلاب به پیروزی رسید.