به مناسبت دهه فجر درویش امیری ا استاندار زنجان در سفر یک روزه به ماهنشان  قبل از خطبه های نماز جمعه  با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با همه سختی ها و دشواریها و کینه ورزی ها و دشمنی های دشمنان، بخصوص آمریکا، با اقتدار و سربلندی به اینجا و چهلمین سالروز پیروزی خود رسیده است.
وی با بیان اینکه سه عامل و عنصر اصلی در حفظ و ماندگاری انقلاب دخیل بوده است، افزود: اولین عامل و عنصر اصلی برای حفظ انقلاب اسلامی ، وجود ملت ایران است که باعث شده راه امام و  یاد شهدا نیز استقرار و حفظ شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه وجود معمار کبیر انقلاب اسلامی عنصر و عامل دیگر پیروزی انقلاب بود، گفت: امام راحل معمار و بنیان گذار انقلاب اسلامی بود که نقش اساسی در به پیروزی رساندن انقلاب ایفا کرد.
امیری اظهارداشت: نقطه مشترک ملت ایران که زیر پرچم سه رنگ با وحدت و همدلی برای پیروزی انقلاب و ماندگاری آن جانفشانی کردند، اسلام است .
استاندار زنجان گفت:همه اقشار برای استمرار و پایداری و اقتدار انقلاب و عبور از بحرانها و سختی ها زیر سه رنگ پرچم واحد با پشتیبانی از ولایت فقیه راه چهل ساله انقلاب اسلامی را باید طی کرد.
امیری اظهارداشت: انقلاب اسلامی در طول چهل سال فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده است، اما جمهوری اسلامی در این مدت کارنامه سراسر افتخارو درخشانی  را داشته است و در حوزه های مختلف، تولید، صنعت،توسعه راه و شهر، علمی و دانش، پژوهش و تکنولوژی، دفاعی، و ….گام های موثری در کشور برداشته است.
وی با اشاره به پیشرفت حوزه های دفاعی و قدرت نظامی کشور، افزود: بعد از انقلاب با پیشرفت هایی که در حوزه های نظامی و دفاعی داشتیم، ایران اسلامی تمامی معادلات سیاسی بین المللی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ،عدالت ، اخلاق و منطق را رعایت می کرد، گفت: برای دستاوردهای انقلاب و بازگو کردن آنها باید صادقانه قضاوت کرد و دستاوردهای بزرگ انقلاب را بیان و کارهایی را که در زمین مانده با همدلی و نصیحت و اخلاق مداری هم انجام داد.
درویش امیری برخورداری اکثر روستاهای استان از نعمت گاز، افزایش تعداد دانشجو ها ، دانشگاهها و مراکز آموزشی و … را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی از جمله، گاز، برق، تاسیس دانشگاهها و مراکز آموزشی و… داشته است که 75 روستا در همین دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره مند شده و تعداد دانشجو از 450 دوران انقلاب به 65 هزار نفر رسیده است.