نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های بسیار مهم و اساسی داشت که ارزشمندترین آن اسلامی بودن آن است؛ امتیازی که برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاد. اسلامی بودن انقلاب به معنای رشد و تعالی یک جامعه است.
وی افزود:  تد اسکاچ‌پل نظریه‌پرداز و جامعه شناس انقلاب روسی می‌گوید: انقلاب اسلامی ایران مرا وادار کرد تا نظریه‌ خود در مورد انقلاب را بازبینی و بازسازی کنم. نظریه ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی، شکل جدید و بی‌بدیلی از حکومت اسلامی را به دنیا عرض نمود و همین امر موجب شد که ایران به عنوان خاستگاه عملی‌سازی این تئوری مورد توجه دنیا واقع شده و انقلاب آن به یک نقطه عطف بزرگ تبدیل شود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: این همان چیزی است که رهبر انقلاب فرمودند: اگر ایرانی بودن افتخار باشد، این افتخار مربوط به ایران بعد از اسلام است و علی القاعده طلایی‌ترین دوره ایران بعد از اسلام هم، دوره بعد از پیروزی انقلاب است.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به محور ویژگی‌های انقلاب اسلامی در  فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: انقلاب موجود زنده است. و این ادعا مبتنی بر قرآن و روایات است و شواهد متعددی بر زنده بودن انقلاب وجود دارد.
وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هر توطئه‌ای را در فضای مجازی و حقیقی انجام داده‌اند؛ از اول: فتنه ملی گراها، مجاهدین خلق، فتنه 78، فتنه 88 در داخل که هنوز فتنه‌گران با همه جنایت‌هایی که کرده‌اند، توبه نکرده‌اند. نامه سراسر ابتذال یکی از سران فتنه حکایت از این امر دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: فتنه‌ها و دشمنی‌های خارجی مانند تحریم‌های فراوان، جاسوسی‌ها، جنگ تحمیلی، حمایت از فتنه‌گران و در نهایت سنگ‌اندازی و توطئه‌هایی که در ارتباط با انرژی و تکنولوژی هسته‌ای انجام دادند، همه و همه اتفاق افتاده است و با همه این‌ها انقلاب زنده و پویاست و به حیات خود ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه اصولاً این حملات و توطئه‌های داخلی و خارجی نشان از قدرت و عظمت و پویایی انقلاب است، اظهارداشت: اگر انقلاب زنده و پویا نبود، حمله نمی‌کردند، به مرده که حمله نمی‌کنند و با همه این‌ها به تعبیری انقلاب هر سال که دهه فجر و 22 بهمن می‌شود، دشمن زندگی و پویایی انقلاب و ایران را مشاهده می‌کند.
وی با بیان اینکه عدالت و استقلال و تلاش برای رشد و پیشرفت کشور از ویژگی‌ها بارز دیگر این انقلاب است.، افزود: مردم ایران امروز با استقلال تمام و بدون دخالت دیگران زندگی می‌کنند و مسئولان خود را انتخاب می‌کنند. و اگر چه مشکلاتی هست، آن را هم به خاطر اسلام و ایران تحمل می‌کنند. اگر چه به تعبیر رهبر معظم انقلاب نسبت به فساد و تبعیض هم شکایت دارند، اما این شکایت مانع از حمایت از اصل نظام و قدردانی از زحمات خدمتگزاران خود نمی‌شود.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به  محور فرمایشات مقام معظم رهبری  در ارتباط با نیروهای مسلح ، گفت: اتکا به توان داخلی و ارتقای آن در حد طراز یک کشور اسلامی است. بالاخره ایران به عنوان یک کشور انقلابی از سویی و داشتن مؤلفه‌های فراوان قدرت در عرصه‌های مختلف به عنوان قدرتمندترین کشور دنیای اسلام باید توان دفاع مشروع از منافع خود را داشته باشد. مهم نیست که این منافع در داخل ایران تأمین شود و یا در خارج از ایران؛ آن چه اهمیت اساسی دارد این است که این منافع باید تأمین شود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: حضور در سوریه، عراق و تقویت محور مقاومت در لبنان و فلسطین و مسائلی از این دست مربوط به این محور است که به اعتراف دوست و دشمن، انقلاب اسلامی و نظام بر آمده از آن گام‌های بسیار مهم و اساسی در این زمینه برداشته است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنایتکارانی مانند آمریکا اهدافی داشتند، و ما هم اهدافی داشتیم؛ آن‌ها نرسیدند و ما رسیدیم. و این واقعیت‌هاست که صغرای استدلال ما در پیروزی و عظمت ایران اسلامی  و انقلابی است.
وی افزود: استکبارستیزی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این افتخار ماست که توانستیم ابهت پوشالی آمریکا را نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه و حتی در سطح بین المللی با چالش مواجه سازیم؛ امروز سردمداران آمریکا در مجامع مختلف بر دشمنی با ایران تأکید می‌کنند. چون استقلال ایران برای آن‌ها مطلوب نیست
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:امروز آمریکا در کنار عربستان است‌؛ اما با کشور قدرتمندی مانند روسیه سر ناساگاری دارد، بر کسی پوشیده نیست که عربستان در مقایسه با روسیه جایگاهی ندارد، و این به دلیل این است که سران سعودی سرسپرده و برده آمریکاست.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: بنا بر این دشمنی‌های دائمی آمریکا با ایران که امروز اوج آن در مخالفت با توافق هسته‌ای است، نه جای تعجب دارد و نه جای نگرانی، چرا که  هر روز ایران عزتمندتر و مقتدرتر از دیروز آن است و این روند رو به رشد به معنای افول روزانه قدرت_پوشالی آمریکا و استکبار است.
وی افزود: ایران حرکت خود را ادامه می‌دهد و در هیچ زمینه‌ای منتظر اجازه و اعلام نظر دشمن نخواهد بود؛ چرا که ایران ایران است. در همین زمینه تشکر می‌کینم از مواضع رئیس جمهور محترم که اقتدار ملی ایران به ویژه در ارتباط با مسائل نظامی را غیر قابل مذاکره اعلام نموده و بر حرکت مقتدرانه کشور مطابق با قوانین و مقررات و منویات رهبری تأکید نمود.
*مردم در راهپیمایی  22بهمن وحدت و همدلی بر آمده از انقلاب را به جهانیان باز نشان خواهند داد
خطیب جمعه ماهنشان گفت: 22 بهمن‌ها و جشن‌ها و مراسم مربوط به دهه فجر معنا بخش این رشد و تعالی است. مردم و مسئولان ایران در 22 بهمن امسال هم نشان بار دیگر قدرت الهی و وحدت و همدلی مثال‌زدنی بر آمده از انقلاب اسلامی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: مردم ایران امروز در حالی جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار می‌کند که دشمنان این انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند اما آن چه در واقعیت می بینیم این است که انقلاب ایران بیدی‌ نبوده که با این دشمنی‌ها به خود بلرزد.
وی به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم این نظام است که حضرت آقا با تعبیر قرارگاه فرهنگی از آن یاد کردند. نماز جمعه از سویی محل تبیین سیاست‌های نظام  بر اساس قرآن و دیگر متون دینی و آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است و از سوی دیگر خدمات و دستاردهای نظام در تریبون‌های با عظمت نماز جمعه تبیین می‌شود. از سوی دیگر البته نقدهای سازنده فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم از ویژگی‌های مهم نماز جمعه است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: باید توجه کنیم که اگر این نقدها توسط کارگزاران خود نظام صورت نگیرد، در بلند مدت تبدیل به آتش زیر خاکستر خواهد شد. و از طرفی دشمن به شکلی غیر واقعی و البته غیر منصفانه و در عین حال براندازانه به تخریب خواهد پرداخت.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: در نماز جمعه همان محورهایی مطرح می‌شود، که به برخی از آن‌ها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره شد. رهبر این انقلاب به عنوان بزرگترین مسئول این نظام به صورت علنی از سیستم بانکداری انتقاد کرده‌اند. اینکه کسی ده میلیون وام می‌گیرد، مریض می‌شود و قادر به انجام قرارداد مشروع با بانک نیست اما بانک‌ دیرکرد نامشروع خود را دریافت می‌کند، و یک مریض سرطانی باید برای ده میلیون وام چهل میلیون پرداخت کند، این‌ها باید گفته شود،  چرا که خواست مردم است و در فرمایشات رهبری هم هست.
وی افزود: مبارزه با فساد اقتصادی که به تعبیر حضرت آقا مردم از آن شاکی هستند، از محورهای مهم تریبون مقدس نماز جمعه است.  اختلاط بین زنان و مردان نامحرم و برگزاری چیزی شبیه به پارتی‌های حرام به نام کنسرت قطعاً متناسب با آرمان‌های انقلاب، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب نیستند. البته کنسرت حلال چیز دیگری است که اگر چه اسلام به آن تشویق هم نکرده، در عین حال منع هم نمی‌کند.
امام جمعه ماهنشان گفت: همه این‌ها مصادیق بارز نقد منصفانه و سازنده است که اگر در تریبون‌های نماز جمعه مطرح نشود، پیامدهای منفی فراوان خواهد داشت. و از این روست که می‌بینیم مخاطبان نماز جمعه جزء با بصیرت‌ترین و آگاهترین و دلسوزترین افراد نظام به شمار می‌آیند. چنانکه این انسان‌های شریف در هیچ یک از توطئه‌ها از قبیل حرکات ضد انقلابی اوایل انقلاب و فتنه هایی که اخیراً شکل گرفته حضور نداشته‌اند. اگر چه جریان قاعده استثنا در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی جاری و ساری است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  همه این‌ها نشان از عظمت و اهمیت فریضه عبادی و سیاسی جمعه است که به تعبیر امام راحل (ره) از عنایات حق تعالی به ایران اسلامی بود. این در حالی است که بار مالی این نهاد مقدس بر دوش نظام به جز در مساعدت‌های جزئی که در ارتباط با احداث مصلاها صورت می‌گیرد، صفر است. به تعبیر دیگر نماز جمعه تنها نهادی با گستره کشوری است که مسائل جاری آن رایگان انجام می‌شود؛ چرا که نه امام جمعه رسماً حقوق می‌گیرد و نه دفتر امام جمعه  اعتبار و بودجه دولتی دارد.
*جاده های ماهنشان دافعه بزرگ برای این شهرستان است
وی در خطبه های نماز جمعه از حضور استاندار محترم در نماز جمعه ماهنشان تقدیر کرد و افزود:  مردم در زمینه‌های مختلف خواسته‌هایی دارند که فقط به یکی دو مورد مهم اشاره می‌کنم که اولاً جاده‌های ماهنشان یک دافعه بزرگ برای این شهرستان است. نیروهای توانمند در حد امکان از حضور دراین شهرستان طفره می‌روند. ما در برخی زمینه‌ها با چند نفر رایزنی کرده‌ایم تقریباً اکثریت قریب به اتفاق امتناع می‌کنند و بهانه‌ اصلی چنین افرادی، نامناسب بودن شدید جاده است. از طرف دیگر بن بست بودن جاده است که به صورت حضوری قبلاً راهکاری را عرض کرده‌‌ام که انشاالله فرماندار محترم پیگیری می‌کنند.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به خواسته دوم مردم از استاندار گفت: ثانیاً بعد از چند ماه از انتخابات و آغاز به کار دور پنجم شورای شهر ماهنشان، هنوز شورای شهر ماهنشان موفق به انتخاب شهردار نشده که هم به لحاظ قانونی چندان قابل دفاع نیست؛ و از سوی دیگر تا حدّی زمینه‌ساز نارضایتی‌ها و زیر سؤال رفتن خدمات نظام هم می‌شود.
وی افزود:  خواست مردم این است که حداقل برای سال جاری یک اعتبار نسبتاً مناسبی از یک محل فوق العاده و آن هم به صورت امانی تخصیص پیدا کند تا بلکه مصلای ماهنشان هم از ساماندهی نسبی برای برگزار نماز برخوردار شود؛ چرا که واقعاً در شأن مردم شهرستان نیست که مصلایی به این عظمت فاقد سرویس بهداشتی  باشد؛ این در حالی است که سرویس‌های بهداشتی احداث شده و صرفاً نصب کاسه‌ها و کاشی‌ها به دلیل نبود اعتبار مقدور نیست.