خطبه نماز جمعه شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در نخطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: حضور و تأثیر جمهوری اسلامی ایران موجب محقق نشدن طراحی‌ها و خواستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و همین، دلیلِ عصبانیت آنهاست.
*منزوی بودن گروههای تروریستی و پایان راه داعش به معنای انزوای آمریکاست
وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اما اکنون واقعیات منطقه به گونه‌ای دیگر است زیرا آنها نتوانستند در لبنان کاری از پیش ببرند، در عراق، درست برعکس خواسته‌ی آنها محقق شده است و در سوریه به رغم جنایت‌های بی‌شمار آمریکا و متحدانش و قتل عام مردم این کشور و حمایت‌های گسترده از گروههای تروریستی تکفیری، در حال حاضر داعش به پایان راه خود رسیده و گروههای تکفیری همچون جبهه النصره، منزوی شده‌اند. و این به معنای انزوای آمریکاست.
امام جمعه شهرستان ماهنشان  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: ایشان تأکید کردند: براساس این طراحی قرار بود، عراق با آن سابقه کهن تاریخی و تمدنی و سوریه به عنوان کانون مقاومت و لبنان با جایگاه ویژه خود، تحت سلطه و نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند.  همچنانکه همه پرسی در کردستان عراق هم مبتنی بر همین واقعیت استعماری و به ویژه محدود کردن نفوذ ایران قدرتمندی است که امروز آمریکا در برابر آن مستأصل و درمانده شده است.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عزت ایران تاکید دارند، اظهارداشت: باید این عزت را با عقل و تدبیر و فکر درست، و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات و تصمیم گیری‌ها و موضع گیری‌ها، حفظ کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ، فرمودند: باید دراین مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود. باید با دنیا کار کنیم اما پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: این بخش از انتقاد رهبر معظم انقلاب معطوف به فرمایشات قبلی ایشان است که فرمودند، در ارتباط با مذاکرات برجام عجله شد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تأسف‌بارتر اینکه برخی امروز در داخل سعی در تحریف دیدگاه امام (ره) در ارتباط با آمریکا ستیزی دارند. این در حالی است که امام راحل (ره) مبدع شعار شیطان بزرگ بودن آمریکا و ادامه دهنده آن بود و امروز هم مردم همان مسیر را پشت سر آمریکا می‌روند.
وی تأکید کرد: تأمین خواسته مهم رهبر انقلاب در ارتباط با تکیه بر پای قدرتمند انقلابی به جای تکیه بر عصای بیگانگان، در گرو دیپلماسی انقلابی و نهضتی و عقلانیت بر آمده از انقلاب و تأکید هر چه بیشتر بر مردم‌سالاری دینی و التزام هر چه بیشتر بر ولایت مطلقه فقیه است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به جمعه  31 شهریور  1 محرم  آغاز سال 1439 هجرى قمرى‏ گفت: امروز  آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس است که نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود که اگر این امر فراموش شود و اجرایی نگردد راه امام و شهدا هم ادامه نخواهد داشت.
حجت الاسلام زاهدی پور با تاکیر بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: برنامه های هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه کردن این فریضه و ترویج فرهنگ شهادت و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین ع برگزار شود .