مراسم افتتاحیه حوزه علمیه زینب کبری (س) ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان، هئیت امنای حوزه، اساتید و طلاب حوزه برگزار شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه زینب کبری س با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه اظهارداشت: جایگاه ارزشمند حوزه های علمیه مرهون جهاد علمی امام صادق ع است که  حرکت به سوی علم و جهاد علم از جهاد نظامی هم بالاتر است.
وی افزود: ذخیره های دانشی جامعه حوزه های علمیه هستند لذا یک جامعه اسلامی هم که باید فرهنگ دینی داشته باشد با پشتوانه حوزه های علمیه اسلام رونق می گیرد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: فلسفه اساسی حوزه های علمیه امر به معروف و نهی از منکر است، که اگر معروفات و احکام دین اسلام توسط طلبه های حوزه های علمیه در جامعه تبیین و ترویج داده نشود منکرات بر ما غالب شده و جامعه به هرج ومرج کشیده می شود که در نهایت اشرار بر ما مسلط خواهد شد.
حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به  آسیب های معرفتی  اظهارداشت: ذخیره های فرهنگی جامعه انسان شناسی است که باید روی این موضوع کار شود، اگر انسان شناس به لحاظ معرفتی رخ ندهد، غیر انقلابی ها و ضد انقلابی ها در جامعه رشد پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از صدر اسلام تا بحال از دشمنی خود علیه اسلام و قرآن ساکت ننشسته و هر آن در پی نقشه ریزی برای براندازی آن است، افزود: برای جلوگیری از نبرد دشمنان با ایجاد شبهه و فتنه و … باید انسانهایی تربیت شوند که  بتوانند در برابر ایجاد  انحرافات در مورد عقاید ها و باورها از اسلام ناب و حقیقی حراست کنند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با تشریح اقدامات و تاسیس حوزه های علمیه ماهنشان گفت: حوزه علمیه ماهنشان که چهار سال است تاسیس شده 40 نفر طلبه داشته و امسال هم پذیرش طلبه انجام شد که ساخت و احداث مدرسه علمیه زینب کبری س شروع شده و نیازمند حمایت خییران است.
گفتنی است دراین مراسم: مدیر حوزه علمیه خواهران زینب کبری س سرکار خانم علوی خیرمقدم گویی ، قره باغی به مداحی و قرائت اشعار، خانم نصیری قرائت بیانه پرداختند و در نهایت از فعالین و خیرین تجلیل به عمل امد.