نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: برگزارى گردهمایى سالیانه گروهک تروریستى منافقین در روز 10 تیرماه در ویلپنت پاریس، یکروز پس از دیدار دکتر ظریف و امانوئل مکرون در کاخ الیزه، حاوى نکات قابل تامل فراوانى است که ابعاد آن مى‌تواند مورد بررسى قرار گیرد.
وی افزود: ما در حالی سکوت و انفعال دیپلماتیک پیش گرفته‌ایم که مریم رجوی در همین گردهمایی به جنایات تروریستی در ایران اعتراف کرد.
خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به  دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با رئیس قوه قضائیه گفت: مقام معظم رهبری به «حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر» اشاره و افزودند: برخی مکرراً می‌گویند بعضی اصول قانون اساسی معطل مانده است، اما گویا آن‌ها، اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است، جزء اصول قانون اساسی نمی‌دانند و به این امر واجب توجه نمی‌کنند.ایشان با اشاره به حمایت بیانی و عملی خود از آمران به معروف، این کار را وظیفه‌ی قوه‌ی قضائیه خواندند.
وی افزود: فرمایش طعنه آمیز رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عدم توجه به امر به معروف به عنوان یکی از اصول اساسی قانون اساسی، نشان از عدم رضایت ایشان از عملکردها در این زمینه است، جامعه غیر دینی جامعه حیوانی است و امر به معروف مهم‌ترین عامل تأمین تدین حقیقی جامعه است.
امام جمعه شهرسیتان ماهنشان گفت:  ما برای زباله کوه‌ها و بلکه برای کارهایی بسیار کم‌ارزش‌تر به نام ان جی او، هزاران میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌دهیم و خرج می‌کنیم،  این در حالی است که این مقوله‌ها با همه اهمیتی که دارند، در مقایسه با امر به معروف خیلی بی‌ارزش هستند. قطره در برابر دریا هم نیستند. چرا که در بیان حضرت امیر (ع)، دستورات دینی با همه اهمیت بسیار زیاد خود، در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر،‌ قطره در برابر دریا هستند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  ما در مورد ngo  ها بودجه به نام کمک دولت مصوب می‌کنیم اما به امر به معروف و مسائل دینی که می‌رسد، با پزی شیطنت‌آمیز، وظیفه مردم معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه  ببینید بودجه تخصیصی کشور در ارتباط با این مقوله چقدر است. و چقدر مسئولان محترم وقت خدمت به مردم را صرف خیانت به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، به ضرس قاطع افزود: فرهنگ ایران اسلامی، امر به معروف است و اگر این فریضه احیا نشود، جامعه ما روز به روز در منجلاب فرهنگ حیوانی و غربی فرو خواهد رفت. خروج از این باتلاق هم به آسانی ممکن نخواهد شد.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر سیستم هوشمند و کم‌هزینه کنترل اجتماعی است که در پرتو حکمت الهی به جامعه اسلامی هدیه شده که برخی به جای ترویج آن به مبارزه با آن می‌پردازند، انتظار داریم، علما، بسیج، نیروی انتظامی با حمایت جدی قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه، توجه بیشتری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر کنند.
حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه انگیزه‌های مختلفی برای مخالفت با فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اظهارداشت: برخی به فکر جایگاه و پست سازمانی‌شان هستند، فکر می‌کنند اگر کسانی غیر از خودشان در ارتباط با مدیریت مسائل اجتماعی دخالت کنند، پز ریاست آن‌ها آسیب خواهد دید. فلذا به اسم اینکه همه چیز باید قانونی باشد، اصل این فریضه را زیر سؤال برده‌اند.
وی افزود: برخی‌ها هم اگر چه قدرت دارند، اما خودشان هم عامل منکر و تارک معروف هستند، فلذا اگر این فریضه ترویج شود، منافعشان به خطر می‌افتد. برخی اتفاقات اخیر شاهد این مدعاست. کسی که خود یا بستگانش اختلاس کرده، کسی که به فکر محرومان نیست،‌ کسی که خانواده‌اش در مسافرت‌های داخلی یا خارجی حیا و عفاف را رعایت نمی‌کند، کسی که تابع فرمان رهبری نیست، کسی که به جای شیفته خدمت بودن، شیفته و عاشق میز و ریاست است، طبعاً دل خوشی از امر به معروف و نهی از منکر نخواهد داشت.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد:   برخی هم اصولاً مشکل معرفتی و اعتقادی دارند، بسیاری از پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی که دین اسلام و بالتبع علمای دین، مراجع و در رأس رهبری آن‌ها را آسیب و انحراف و گناه تلقی می‌کنند، آن‌ها تلقی از این پدیده‌ها ندارندو برخی هم چنان عاشق اصول و مبانی فرهنگی و کنترلی غرب هستند، که اصولاً چیزی غیر از اراجیف و خزعبلات به اصطلاح نظریه‌پردازان غربی را راهگشا نمی‌دانند، اصولاً برخی با همین فلسفه‌ها به تضعیف جایگاه روحانیت، مسجد و علمای دین می‌پردازند.

566666666666666655554