نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام  زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز درختکاری و حفظ منابع طبیعی ، اظهار داشت:  با از بین بردن هر یک از  بخش های منابع طبیعی ، بخش‌های دیگر نیز با چالش مواجه خواهد شد. چرا که یک مجموعه نظام‌مند است.
وی با شاره به آغاز هفته منابع طبیعی، افزود: منابع طبیعی از چند جهت اهمیت داشته و لازم است در حفظ، نگهداری و تقویت  آن بکوشیم.
خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه  منابع طبیعی  یک نعمت الهی است گفت:  اسراف و تبذیر در نعمت‌های الهی حرام است. و هیچ کس چنین حقی را ندارد. حتی اگر ملک شخصی باشد. به اضافه اینکه منابع طبیعی ملک شخصی نبوده و از آن امام زمان (ع) و در زمان غیبت در اختیار ولی فقیه است. و البته در زمان حکومت طاغوت چون حکومت نامشروع بود، شاید حساسیت علمای دین هم روی آن نبود .
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: ما حق نداریم زمینه حیات خود و حتی آیندگان را از بین ببریم. فلذا منابع طبیعی باید به گونه‌ای استفاده شوند که این استفاده همیشگی باشد. همچنانکه ما اموال شخصی‌مان را هم یک روزه از بین نمی‌بریم.
وی افزود: درختکاری و زراعت عبادت است و خداوند خودش را هم زارع معرفی می کند. ام تزرعونه ام نحن الزارعون.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: منابع طبیعی هم ثروت ملی است و هم تولید ثروت می‌کند. لذا از بین بردن سرمایه هم عاقلانه نیست.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین  زاهدی پور امام جمعه شهرستان  اظهار داشت: در این ارتباط لازم است کسانی که به کانون‌های قدرت وصل هستند نیز به قانون تمکین کنند. چرا که یکی از زمینه‌های تخریب این منابع این‌ها هستند که الناس علی دین ملوکهم.
وی با اشاره اینکه حفظ منابع طبیعی  و ترویج درختکاری باید به یک فرهنگ تبدیل شودف افزود: به ویژه اینکه میانگین سرانه  فضای سبز جهانی 6000 متر مربع است که سهم سرانه ایران 2000 متر و سهم استان زنجان 1200 متر است.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: یکی از مهمترین‌ راه‌های حفظ این منابع تمسک به دین است و تا زمانی که دین و فرهنگ دینی در کشور ما مظلوم است، این تخریب‌ها هم ادامه خواهد داشت. مگر این که از طریق توسل به زور باشد، که مضرات آن برای نظام اسلامی بیشتر از منافع خواهد بود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی نهادی است ملی که یادگار امام و انقلاب است. از این رو مهمترین نهاد خیریه، کمیته امداد است.
وی افزود: کمیته امداد نباید تحت الشعاع نهادهای خیریه قرار گیرد. اصولا این نهاد و صندوق‌ها آن با هیچ مرکز خیریه‌ای قابل مقایسه نیست. بر این اساس لازم است از رشد بی‌رویه و غیر اصولی مراکز خیریه جلوگیری شده و نظارت دقیق بر فعالیت‌های مالی این مراکز صورت گیرد. که در غیر اینصورت آسیب‌های جدی در طولانی مدت متوجه مستمندان و نیازمندان خواهد شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به پاسخ به خواست رهبر معظم انقلاب و مردم در ارتباط با گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی با فساد سازگار نیست و با توجه به بیانات رهبر انقلاب چه اندازه به مبارزه با فساد پرداخته‌ایم؟ تجمل گرایی و اشرافیت سم مهلک است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت:  مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با حقوق مدیران با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.  بلکه قانونی کردن حقوق‌های نجومی است. ما فرهنگ غلطی را آورده ایم، و حال می‌گوییم مدیران انگیزه کار ندارند. انگیزه ندارند، بکشند کنار جوانان مخلص زیاد است که جای شکم پرستان را پر کنند.
وی افزود: باید به جای برجام، به جای چشم دوختن به مذاکره، به ظرفیت‌های درونی‌مان توجه کنیم. خرید‌های ضروری را داشته باشیم.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: دل‌سوزی برای محرومان جزء لا ینفک اقتصاد مقاومتی است.در یک کلمه باید اقتصاد مقاومتی پیوند ناگسستنی با انقلابی‌گری دارد.