همایش 9 دی شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ،حجت الاسلام و المسلمین اصلانی امام جمعه بخش سجاس رود،بسیجیان، فرماندهان پایگاه ها و اقشار مختلف مردم در سالن شهید آوینی شهر ماهنشان برگزار شد.
حجت الاسلام اصلانی» در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در سالن شهید آوینی ماهنشان با اشاره به اهداف شوم دشمنان داخلی و خارجی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از چند روش برای براندازی آن استفاده کردند که بعد از پیروزی انقلاب با جنگ سخت و نظامی وارد عرصه مبارزه با ملت ایران شدند که در این دوران مردم با جانفشانی و مقاومت در برابر آنها ایستادگی کردند.
وی افزود: هرچند در جنگ سخت و نیمه سخت اثرات سو برای ملت غیور ایران اسلامی وجود داشت اما به اندازه اثرات جنگ نرم خانمان سوز نیست.
امام جمعه بخش سجاس رود با اشاره به اینکه دشمنان در هر عرصه و صدر اسلام برای از بین بردن اسلام و ارزش های آن از راه جنگ نرم وارد شده گاها هم به اهداف خود رسیده اند،گفت: دشمنان برای ساقط نظام اسلامی فضاهای گوناگونی را ایجاد کرده و از راه های مختلف می خواهد از قدرت پیشرفت اسلام را بگیرد.
حجت الاسلام اصلانی اظهار داشت: دشمنان سالها قبل از فتنه 88 برای براندازی جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده و روی خواص و نخبگان جامعه ما نفوذ کرده بودند، نظریه پردازان آنها اظهارداشته بودند که ما با جنبش های سبز و مخملی و غیره نظام اسلامی ایران را از بین خواهیم برد.
وی با بیان اینکه مردم ولایی و آگاه به زمان پاسخ هتک حرمتی های فتنه گران را در روز نهم سال 88 با حضور خود درصحنه دادند، افزود: نهم دی از یک جهت شبیه انقلاب است چرا که همچون انقلاب در این روز همه مردم به عرصه آمدند و نشان دادند که همچنان گوش به فرمان و پشتیبان ولی فقیه و رهبر خود هستند.
امام جمعه سجاس رود با شرح کامل وقایع سال 88 گفت: هدف دشمن در فتنه سال 88 قطع ریشه انقلاب و ساختار شکنی بود  و مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی با لبیک گفتن به ندای رهبر عزیز و فرزانه انقلاب و دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی این روز را برای همیشه در تاریخ ماندگار و ثبت کردند و دشمن خبیث را سرجای خود نشاندند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان هم در ابتای این مراسم گفت: معیار برای اثبات ولایت مداری در این عرصه حماسه نهم دی است ، عظمت گرامیداشت و بهادادن به نهم دی به قدر انقلاب است چرا که حماسه نهم دی انقلاب سوم و رمز پایداری آن است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: کسانی هستند که برای رفع حصر فتنه گران می خواهند اقداماتی را انجام دهند،باید  بدانند فتنه گران کار یزیدی و لشکر عمر سعد را تکرار در این برهه زمان تکرار کردند و اگر به آنها اجازه داده می شد فراتر از این هتک حرمتی ها می خواستند عملیاتی را برا علیه نظام اسلامی انجام دهند.
وی افزود: با توجه به اقدامات فتنه گران و هتک حرمتی ها نباید فتنه سال 88 و حماسه نهم دی که دشمنان داخلی و خارجی را سر جایشان نشاند فراموش شود.
گفتنی است مردم شهرماهنشان با دادن شعارهایی ولایتمداری و اعلان انزجار خود از فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی را نشان دادند.