نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته با اشاره به پنجشنبه 9 دی 29 ربیع‏ الاول‏ سالروز حماسه مردم ایران و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: نهم دی ماه  روز نا امیدی و بی‌ آبرویی فتنه‌گران بدبخت و  اربابان خارجی بدبخت‌تر از آن‌ها بود.
وی با بیان گزارشی از جریان فتننه، افزود: مبنای اسلام در فتننه و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه است. پس فراموشی فتنه زمانی است که ریشه کن شود.
خطیب جمعه ماهنشان با بیان فرمایشان مقام معظم رهبری در خصوص فتنه، گفت: حضرت آقا فرمودند: گناه بزرگ فتنه گران قابل اغماض نیست. برای مبارزه با فتنه بصیرت لازم است، یعنی باید با بصیرت،  شناخت، مبارزه و برائت کرد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: مضمون بیانات حضرت آقا،  بصیرت این است که دشمن و سلاح مبارزه و جنگ با او را بشناسید.
*بصیرت توده مردم بر خواب خرگوشی برخی خفتگان فائق آمد
وی با بیان اینکه بصیرت توده مردم بر خواب خرگوشی برخی خفتگان فائق آمد، افزود: فتنه‌گران و حدود 500 نفر حامیان آن‌ها دهن کجی را از انقلاب شروع کرده و سپس مانند لشگر عمر سعد پرچم اسلام و سید الشهدا و خیمه‌های سیدالشهدا (ع) را آتش زدند و البته چنان از مردم ایران سیلی حسینی خوردند که برای همیشه سرافکنده و خوار و ذلیل شدند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه البته عزت حسینی ایران اسلامی محدود به این نبود همچنانکه ذلت یزیدیان محدود به ذلت فتنه‌گران 88 نشد، گفت: اگر امروز می‌بینید که با پیروزی محور مقاومت اسلامی، عمله‌های بدبخت آمریکا در سوریه و عراق در خاک مذلت افتاده و سرافکنده و خوار از حلب و سایر مناطق خارج می‌شوند، نشان دهنده این است که قدرت ایران اسلامی فراتر از آن است که چند نفر آدم بدبخت و زبون توان مقابله با آن را داشته باشند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت:  امروز با صدای بلند شعار پر از شعور و معرفت شهید مظلوم مقتدر آیت الله بهشتی را سر می‌دهیم که ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
وی با بیان اینکه شناخت دشمنی به نام آمریکا بصیرت لازم دارد، افزود: امروزه به برخی نخبه ‌نمایان اگر بگویی دو تا ایراد اساسی در مورد آمریکا بگو نمی‌توانند، یعنی این همه بدبختی؟ اینکه برخی بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب تازه فهمیده‌اند که آمریکا بدعهد است، به دلیل نداشتن بصیرت است،  بعد اگر بگویی دو تا نقطه قوت در مورد ایران بگو باز نمی‌دانند. چقدر اعتماد به دشمن؟چرا تاریخ نمی‌خوانیم. چرا از تاریخ درس نمی‌گیریم.
خطیب جمعه ماهنشان گفت: اما کشتیبان بصیر انقلاب می‌فرماید: آن‌ها اگر برجام را پاره کنند، ما آتش می‌زنیم،«وَ اِمّا تَخافَنَّ مِن قَومٍ خِیانَهً فَانبِذ اِلَیهِم عَلى سَوآء»؛ تنها راه حفظ اقتدار در جهان پر از ظلم،  فقط و فقط نشان دادن قدرت است. هر گونه ضعف‌نمایی در تعاملات سیاسی، موجب سوء استفاده دشمن است.
وی افزود: البته همچنان که باز حضرت آقا فرمودند: تنها راه نجات کشور تکیه به خود است. و البته باید بدانیم که تکیه بر خود با شعار و منشور درست نخواهد شد. بلکه باید به دنبال عمل باشیم. بهترین تبلیغ مثبت یا منفی، افکار عمومی و قضاوتی است که از ما دارد. خدمت به مردم باید در زندگی مردم ملموس شود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: حفاظت از فرودگاه‌های کشور توسط سپاه بخشی از کارنامه درخشان این نهاد انقلابی است. بخش مهمی از کوری چشم ضد انقلاب، منافقان کوردل و فتنه گران پس به همین بخش از کارنامه درخشان برمی‌گردد. و به همین دلیل است که با برنامه‌ریزی‌های فراوان تلاش در تضعیف این نهاد انقلابی دارند.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: اگر امروز در آمریکای مدرن برای تأمین فرودگاه‌ها، بخشی از مسافران را بازرسی بدنی عریان می‌کنند، نیروهای مؤمن سپاه با بهترین و انسانی‌ترین روش‌ بالاترین امنیت را برای پروازهای ایرانی فراهم کرده‌اند. کور باد چشمی که نبیند.
وی افزود: انصافا موفق‌ترین بخش پروازهای ما بخش حفاظت است به گونه‌ای که این موفقیت قابل مقایسه با بخش‌های دیگر نیست.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به دیگر مناسبت ها از جمله تشکیل نهضت سوادآموزى به فرمان امام خمینى(ره) گفت: جایگاه علم و علم دینی بسیار بالا است، عقلانیت با علم تقویت می‌شود، هر دو باید الهی باشند بنابراین وظیفه داریم به دنبال یادگیری باشیم.